Varför inte våtrumsmatta?

Vi gjorde en kombo i vårt badrum som blev klart i julas. Vi har kakel på väggarna och våtrumsmatta på golvet.
Att vi valde kakel beror på att jag gillar lystern som blir på väggarna, vi har vita och blanka kakelplattor, mosaik i dusch och bakom toalettstolen.
Våtrumsmattan valdes för att det känns så mycket mer hygieniskt när det städas och just det här golvet är riktigt snyggt. Black oak från tarkett :up:

Vi har 2 badrum att göra iordning. På övervåningen har vi bara fräschat upp det gamla badrummet så att de håller i några år till men när vi kommer att göra iordning detta så blir det våtrumsmatta.

Badrummet på bottenplan är perfekt för golvärme, lättdraget att göra och i dagsläget finns ingenting så där kommer vi att ta kakel/klinkers. Lite mindre badrum.

Jag gillar båda :)

Vi har våtrumsmatta i tvättstugan, och kakel i badrummet. Huset är från typ -84. Gissa vad som ser bäst ut efter drygt 30 år? :grin:
Våtrumsmattan såklart! Den har blivit lite matt och repig på sina ställen, men är helt funktionsduglig. Däremot är det helt vitt (av kalk) i skarvarna mellan kakelplattorna, och plattorna in it self är jätterepiga och fula :yuck:

Jag gillar vackra genuina material som håller och jag har aldrig sett en snygg och fräsch våtrumsmatta.

Det finns kaklade badrum från 50-talet som är fina än. Jag hade en hyreslägenhet ett tag där badrummet var halvkaklat, hyfsat nytt, så det var ok fräscht med fortfarande inte snyggt.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett dilemma. Skulle ni prioritera att ha eran häst uppställda nära hemmet eller nära jobbet? Här är förutsättningarna. Nära...
2
Svar
21
· Visningar
2 690
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är orolig för att FK kommer att anse att jag ska byta jobb till något annat. Haken är ju bara att jag redan har ett lätt jobb och...
2
Svar
31
· Visningar
3 003
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar