Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Ni som har erfarenhet eller är kunniga inom området eller som vet ngn ni kan fråga. Vi bor i en klassisk mangårdsbyggnad och ska i...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: MalinJ
·
Hemmet Min käre man stoppade in mitt plättlagg i gjutjärn i diskmaskinen. Full effekt 60 grader och allt. Är den sabbad för alltid? Ärvd från...
Svar
14
· Visningar
9 109
Hemmet Vi ska byta bänkskivan i ett gammalt bondkök och sambon vill ha ekstav. Jag är mer tveksam eftersom golvet är av furu och det kanske ser...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: tott
·
Hemmet Fjäderstoppade kuddar är ju såååå skönt - för mig och för kvalstren men kanske inte för fåglarna. Syntetkuddarna hemma faller däremot...
Svar
9
· Visningar
1 338
Senast: Niyama
·
Hemmet jag har ju en nyborrad brunn. Nu väntar vintern och jag har en bit vattenledning som löper fritt i det betongutrymme i marken där det...
2
Svar
36
· Visningar
3 857
Senast: dobbis
·
Hemmet Hur svårt kan det vara? Har googlat till förbannelse men det heter massa konstiga saker (t.o.m. bomull heter massa olika saker?!), är...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 143
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag åker en del med katten nu pga kärleken och det är avskyvärt tungt att släpa på både min väska och så katten i sin. Finns det någon...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Vogue
·
Hemmet Hur gör ni? Jag kollade priset på kemtvätt o hujeda mig. Finns det något hemmamedel? Bakpulver? Tips önskas. Dom är "lite lätt"...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: MiaMia
·
Hemmet Ska börja kika efter kakel till köket nu men har ingen aning om vad vi vill ha. Små, mellan eller stora. Färg utan färg? Vad har ni för...
2
Svar
21
· Visningar
7 549
Senast: susanne
·
Hemmet Hur pass rädda för radon är ni? Vi har tittat på ett hus som är byggt i blåbetong och som efter åtgärd (FTX-ventilation) har ett...
Svar
8
· Visningar
5 211
Senast: hvala
·
Hemmet Har några vita frottéhanddukar som jag köpte att ha till ansiktet eftersom Basiron som jag använder bleker färgad textil. Nu är...
Svar
16
· Visningar
8 873
Senast: susanne
·
Hemmet Vet ni vart man kan köpa typ snirklig dekor för att sätta på dörrarna på ett gammalt skåp? Vill liksom piffa upp skåpet jag har.
Svar
6
· Visningar
1 286
Senast: pimy
·
Hemmet Inspirerad av Ikeakök-tråden...;) Vi ska bygga ett fritidshus och har tittat på Kvänums Brahe-kök. Någon som har erfarenhet av Kvänum...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: LiZH
·
Hemmet Ja det har börjat droppa vatten på fler ställen i huset och jag vet inte varför. Det är koppling till blandaren i duschen och kopplingen...
Svar
12
· Visningar
1 172
Hemmet Jag vet att buke är duktiga! Jag är sugen på att renovera vårar badrum! Att kakla/lägga golvmatta, installera dusch, toalett och handfat...
Svar
0
· Visningar
489
Senast: Fille
·
Hemmet Vad har ni för soffor hemma? Eller vad önskar ni att ni hade? Främst undrar jag gällande komfort, form, material och kulör kontra era...
Svar
15
· Visningar
2 924
Hemmet Vår toalettank är troligtvis full av järnslam som inte går att spola bort hur mycket man än försöker. Kan man öppna locket till tanken...
Svar
13
· Visningar
2 718
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 640
Senast: Luff
·
Hemmet Jag köpte mitt hus för ett halvår sedan så jag har inte hunnit bo där så länge. För att värma huset har jag en vedspis i köket (utan...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 263
Senast: Sonic76
·
Hemmet Sedan jag flyttade in i min lägenhet (2,5 år sen....) har jag velat rengöra insidan av min balkong. Jag vet inte ens vad det är gjort...
Svar
9
· Visningar
8 470
Senast: Artax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025