Rullgardin blir tyvärr alldeles för klumpigt där. Sen vill jag ju dessutom att den ska vara tvättbar i maskin.
Klumpigt? Då är nog en gardin som du ska häkta av och på klumpigare.
Persienn då? Den går att ta ner och spola av i badkaret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rullgardin blir tyvärr alldeles för klumpigt där. Sen vill jag ju dessutom att den ska vara tvättbar i maskin.
Skärp dig nu! Det tar sekunder att knyta,man behöver inte göra det snörrakt o med gullidutt rosetter
Klumpigt? Då är nog en gardin som du ska häkta av och på klumpigare.
Persienn då? Den går att ta ner och spola av i badkaret.
Den är för styv,kommer att stå rakt ut.Men dom är lätta att sy iNu spånar jag en tanke som kanske är totalt galen?? men jag brukar spåna lite vitt och brett så bjuder på det
@Niyama Eftersom du vill undvika att bli bländad, är lite fundersam över blöta och kladdiga händer och den bör bara tvättbar så tänker jag nästan på Vaxduk fast sån i tygmaterial mer.
Avtorkningsbar duk borde fungera men hur det är att sy i vet jag inte?
Men enkelt att dra av med disktrasa (även tvättbar) och borde väl förhoppningsvis även tåla solljuset med lite så den inte bleknar så mycket?
Exempel på metervara Jotex och flera färger att välja på:
http://www.jotex.se/jotex/kulor-avtorkningsbar-dukmetervara/272504
@dobbis du borde ha mer koll på min galna(?) teori gissar jag på
Du har inget gammalt påslakan eller nån duk du kan sy om?
Jag skulle föreslå indisk bomull.
http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop/Artikelsokning.aspx?s=indisk+bomull
Det är kraftigare än lankansvävaktiga bomullstyger, men ändå mjukt.
Tvätta i lite mer än 60 grader innan du syr eller klipper. Då kommer att hålla storleken när du tvättar det senare och de små hålen som finns mellan trådarna i alla nya tyger går ihop.
Bredden räcker till två, så kan du slänga i tvätten så fort de blir kladdiga.
En ring i vardera hörnet och små spikar överst i fönsterkarmen. Så hängde farmor upp solskydd i stugan, smidigt att ta ner och sätta upp tycker jag.
Alltså en spik som slås i snett uppifrån att hänga ringen på. Men skrivkrokar går väl lika bra om du gillar det.