Hjälp mig hitta ett jäkla (gardin)tyg

Men 150 i längd, blir det inte väldigt klumpigt på mitt lilla fönster?
Klipp klipp! :idea:
om du klipper av både på längden o bredden så får du 2 gardiner som passar det lilla fönstret och billigt blir det då flera av dom kostade typ 50kr,annars har dom drösvis med fina metervaror.
 
Klipp klipp! :idea:
om du klipper av både på längden o bredden så får du 2 gardiner som passar det lilla fönstret och billigt blir det då flera av dom kostade typ 50kr,annars har dom drösvis med fina metervaror.

Aha, tänkte att det blev tokigt när det var hissgardin. Fanns i 60 bredd så bredden var ju perfekt.
 
Men för jössenamn!
Sök på ebay, måste finnas massor av olika.
Avgudar ebay till fullo allt finns där:D

:confused:
Jag har aldrig handlat på ebay, tycker det är rörigt och svårt att veta vad man egentligen får. Jag har köpt gardiner två gånger i mitt liv, då gick jag till Hemtex, kollade att måtten var rätt, kände på dom, köpte. Jag kan massor om funktionskläder etc men är helt bortkommen när det gäller detta. Ja, det kanske är en jättesimpel fråga för nån annan men för mig är det nåt jag gått och funderat på i flera månader hur jag ska lösa, kommit på hur jag kan göra, började googla men hittar inte vad jag söker och är beredd att ge upp och ha soljäveln i ögonen för att det bara känns för svårt och komplicerat.
 
55x55? Det var ju yttepyttelitet :D

Jag skulle nog också fundera på rullgardin/uppknuten istället för att hasa den åt sidan. Med lite otur så blir det rätt styvt av fållningen.

Du kan testa hut pass genomsläppligt tyg egentligen är med dina kökshanddukar. Om du håller upp den, blir du bländad genom? Det är endera linne eller bomull.
Gardintyg som är "fejk-linne" brukar vara glest vävt polyester. Det ska du INTE ha i alla fall :)
 
55x55? Det var ju yttepyttelitet :D

Jag skulle nog också fundera på rullgardin/uppknuten istället för att hasa den åt sidan. Med lite otur så blir det rätt styvt av fållningen.

Du kan testa hut pass genomsläppligt tyg egentligen är med dina kökshanddukar. Om du håller upp den, blir du bländad genom? Det är endera linne eller bomull.
Gardintyg som är "fejk-linne" brukar vara glest vävt polyester. Det ska du INTE ha i alla fall :)

Ja precis, det är därför jag bara vill ha en liten minigardin som jag kan haka av när jag inte behöver den. Sån där insynsskydd som man fäster direkt på fönstret skulle troligtvis räcka, eller i alla fall minimera problemet, men jag vill kunna se ut när solen inte är där.

Varför skulle fållningen bli så styv?
 
Inte den sortens rullgardin! Det finns såna som man bara knyter upp. Vanlig kort gardin fast med uppknytning.

IMG_8911.JPG
 
Ja precis, det är därför jag bara vill ha en liten minigardin som jag kan haka av när jag inte behöver den. Sån där insynsskydd som man fäster direkt på fönstret skulle troligtvis räcka, eller i alla fall minimera problemet, men jag vill kunna se ut när solen inte är där.

Varför skulle fållningen bli så styv?

Det blir styvare om man rullar ihop 3 lager tätt. Är det en ganska liten bit tyg så kan kanten upplevas som relativt styv i förhållande till resten.
 
Det blir styvare om man rullar ihop 3 lager tätt. Är det en ganska liten bit tyg så kan kanten upplevas som relativt styv i förhållande till resten.

Ja, jo men jag tvivlar på att den blir så styv att den, när den inte används, står rätt ut från väggen istället för att hänga nedåt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp