En hissgardin då http://www.jotex.se/gardiner/hissgardiner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En hissgardin då http://www.jotex.se/gardiner/hissgardiner
Klipp klipp!Men 150 i längd, blir det inte väldigt klumpigt på mitt lilla fönster?
Klipp klipp!
om du klipper av både på längden o bredden så får du 2 gardiner som passar det lilla fönstret och billigt blir det då flera av dom kostade typ 50kr,annars har dom drösvis med fina metervaror.
Jag tänkte mer att du kanske hade närmare till en second hand-butik och då kunde känna på tyget själv...Finns det second hand-butik på nätet? Eller menar du annonssidor?
Jag tänkte mer att du kanske hade närmare till en second hand-butik och då kunde känna på tyget själv...
Men för jössenamn!
Sök på ebay, måste finnas massor av olika.
Avgudar ebay till fullo allt finns där
Jag hade köpt en rullgardin till det fönstret.
Då kan välja själv hur pass långt ner den ska täcka.
55x55? Det var ju yttepyttelitet
Jag skulle nog också fundera på rullgardin/uppknuten istället för att hasa den åt sidan. Med lite otur så blir det rätt styvt av fållningen.
Du kan testa hut pass genomsläppligt tyg egentligen är med dina kökshanddukar. Om du håller upp den, blir du bländad genom? Det är endera linne eller bomull.
Gardintyg som är "fejk-linne" brukar vara glest vävt polyester. Det ska du INTE ha i alla fall
Ja precis, det är därför jag bara vill ha en liten minigardin som jag kan haka av när jag inte behöver den. Sån där insynsskydd som man fäster direkt på fönstret skulle troligtvis räcka, eller i alla fall minimera problemet, men jag vill kunna se ut när solen inte är där.
Varför skulle fållningen bli så styv?
Det blir styvare om man rullar ihop 3 lager tätt. Är det en ganska liten bit tyg så kan kanten upplevas som relativt styv i förhållande till resten.
Ska man knyta om den där varje gång den ska upp eller ned?Inte den sortens rullgardin! Det finns såna som man bara knyter upp. Vanlig kort gardin fast med uppknytning.
Jag har redan förslaget hissgardin,tom länkatInte den sortens rullgardin! Det finns såna som man bara knyter upp. Vanlig kort gardin fast med uppknytning.
Skärp dig nu! Det tar sekunder att knyta,man behöver inte göra det snörrakt o med gullidutt rosetterSka man knyta om den där varje gång den ska upp eller ned?