Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag har problem med att luckan på kaminen sotas igen extremt fort. Ungefär var tredje dag får jag rengöra luckan om jag vill se elden...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: tanten
·
Hemmet Försökte läsa på lite om torktumlare då jag vet att det inte finns någon sådan i huset och det känner vi att vi vill ha. Kondenstumlare...
Svar
15
· Visningar
916
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Jag har kommit underfund med att mitt badrum är litet och murrigt på ett sätt som jag inte är helt säker på om jag vill ha det i. Det är...
2
Svar
22
· Visningar
4 536
Hemmet Har mailat företaget men förväntar mig inget svar/ att det inte går då det inte står något om hur man stänger av ljudet i...
2
Svar
29
· Visningar
13 395
Hemmet Kommer flytta till hus i december och vill komma ifrån det berg av kläder som alltid tycks uppstå i vårt sovrum. Var ska man göra av...
2
Svar
23
· Visningar
2 449
Senast: MiniLi
·
Hemmet Nu har jag bott i ladan i sex år. Fort går det! Börjar dock tröttna på de vita väggarna, och leker med tanken på att lägga på lite färg...
2
Svar
21
· Visningar
2 100
Hemmet Vi har köpt oss nya sängar, höga, höj och sänkbara JÄTTESKÖNA! men... vi har inga sängbord nu. Jo, dom vi hade, men dom är mycket...
Svar
18
· Visningar
1 296
Senast: kamomillo
·
Hemmet Inspirerad av tråden "Slarvig liten gubben" tycker jag vi ska ha en bildtråd där vi visar upp våra makalösa hem där vi trivs. Jag börjar...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 222
Senast: Magiana
·
Hemmet Jag ska sätta upp ett par hyllor här hemma. Har gipsväggar och har gipspluggar som enligt affären ska passa tilltänkt ändamål. Jag är...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: starcraft
·
Hemmet När jag föddes flyttade mina föräldrar till pappas barndomshem. Mycket gjordes om och det byggdes ut. Mamma ville ha en altan och när...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 476
Senast: Luff
·
Hemmet Jag har bara sophämtning en gång i halvåret, och nu behöver jag ta tag i det här med förvaring inför återvinning. Det finns lite plats i...
Svar
11
· Visningar
1 834
Senast: hallonsaft
·
Hemmet Eftersom vi inte kunde enas här hemma om vilken sorts klädhängare/herrbetjänt vi skulle ha så har vi kommit fram till att vi borrar upp...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: BernT
·
Hemmet Finns det? Duschen i vårt nya hus består av våtrumsmattan (dvs väggarna) på två sidor och en duschvägg på en sida. På framsidan är det...
Svar
18
· Visningar
12 906
·
Hemmet Garderobsväxt och golvmedel. Klarar en garderobsblomma bo i ett badrum utan fönster? Och när jag moppar golvet brukar jag använda...
Svar
15
· Visningar
1 280
·
Hemmet Lönar det sig? Plastgolven, som hade behövt bytas redan för över 10 år sedan när vi flyttade in, är fula och trasiga. Men i området som...
2
Svar
23
· Visningar
2 789
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Litet hus på 67 kvm. Det finns eldstad med Keddy-insats. Annars bara elelement, som vi verkligen vill undvika att använda så mycket som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 216
Senast: tanten
·
Hemmet Kära vedeldande bukefalister, har ni något tips på en möbel att förvara ved i? Vi är på jakt efter en möbel som rymmer några vedkorgar...
Svar
8
· Visningar
1 382
Senast: ainasoja
·
Hemmet Jag har fått hjälp (stjälp) att börja tapetsera i friggeboden. Tyvärr är resultatet uselt. Jag är skitbesviken och skitledsen över att...
Svar
10
· Visningar
2 276
Senast: Magiana
·
Hemmet Jag har en skinnsoffa som väl är runt 15 år eller så. Det är en "fin" soffa i Italienskt läder, fått sen mina föräldrar tröttnat. Jag...
Svar
11
· Visningar
16 718
Senast: Buck
·
Hemmet Jag ska renovera mitt badrum och ser framför mig ett hexagonformat klinker i grått/mörkgrått alternativt svart som är ca 10*10 cm. Måste...
Svar
15
· Visningar
767
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?