Hur får jag tyst på micron?

Vi hade liknande problem med en tvättmaskin som pep oavbrutet av olika anledningar. Nån anvisning fanns inte i manualen men vi Googlade och insåg att många andra hade samma "problem" och nån visste hur man fick stopp på ljudet. Jag skulle mao Googla!

Har läst en lång tråd.
https://www.reddit.com/r/AdviceAnim..._high_pitched_beep_with_each_button/?sort=new
verkar inte finnas mycket att göra (utom att klippa sladden till högtalaren) OBS säger inte att du ska göra det
Det här får mig att uppskatta min gamla mikro med vred så mycket mer

Ja jag har googlat lite själv och det enda verkar ju vara att man klipper sladden, eller fyller någon grej därinne med lim O_o Inget jag vågar göra iaf.
Hittade en äldre micro i förrådet som jag glatt hämtade in och gick ut med den nyare. Tänkte att ett "pling" när det är färdigt kan jag ju stå ut med.. Trodde jag :meh: Den var precis lika pipig den.

Jag har ingen lösning på problemet tyvärr, men detta påminner mig om en artikel (eller krönika?) jag läste om just detta ständiga pipande från hushållsapparater. Hon beskrev ganska humoristiskt hur hennes väninna hade råkat få typ en diskmaskin och en tvättmaskin med exakt samma pipljud, och hur väninnan ständigt sprang till fel apparat. Eller om det var en micro och ett kylskåp eller whatever.

Poängen är att detta pipande gör en ju galen! :p

Haha ja vår torktumlare och tvättmaskin spelar någon irriterande trudelutt när det är färdigt. Dock har tumlaren använts som skötbord och bebis har sparkat friskt på den så den låter inte längre :laugh: Antingen så går det mutea på något sätt eller så pajade han den, oavsett vad så är jag bara glad :p

Alltså - jag fattar inte hur konstruktörer tänker.

På ett av ina jobb har vi en diskmaskin - av proffsmodell - so piper envetet när den är klar.

Oerhört enerverande att ha en stor samling seminariegäster eller ett estraduppträdande och så avbryts allt av att en DISKMASKIN piper ett otal gånger. :banghead: :banghead: Högt piper den och som sagt många gånger.
Man kan ju inte handdiska i offentlig miljö - det är för mycket och det måste diskas snabbt och varmt.

Vår nya ångugn och induktionshäll har verkligen egna liv. Ugnen berättar hela livshistorien från när man sätter på ett program, när den har gått upp i rätt antal grader och när den är klar med programmet. Den piper även när den vill att jag ska köra ett rengöringsprogram. På displayen står det vad ugnen vill just då. Även induktionshällen piper vid lämpliga tillfällen, när den saknar en kastrull på påsatt platta, när den stänger av sig själv för att den saknar en kastrull på påsatt platta (där har man inte många sekunder på sig helt klart) och lite annat smått och gott. Vad gäller hällen kan jag dock tycka det är bra att den stänger av sig själv ur säkerhetssynpunkt. Men ugnen är en ny bekantskap helt klart, den gamla var sån med vred för program (t.ex. grill eller vanlig ugnsvärme) och vred för antalet grader. :) Men saknar inte den gamla ugnen för den nya gör saker så mycket bättre än den gamla som var riktigt gammal och förtjänade att gå i pension. :bow:

Vår micro piper också något fruktansvärt! Både när man trycker på knappar och när den är klar... Billig micro från ICA. Vår tvättmaskin låter också massor, men där finns en speciell knapp för att stänga av ljudet :bow:. Tack Samsung!

Särbons torktumlare och diskmaskin pratar något fruktansvärt med en (diskmaskinen är värst, den spelar en trudelutt också :yuck:). Jag vill ta en hammare för att stänga av dem varje gång jag är där.

Maskiner ska inte prata eller sjunga för en :cautious:

Särbons torktumlare och diskmaskin pratar något fruktansvärt med en (diskmaskinen är värst, den spelar en trudelutt också :yuck:). Jag vill ta en hammare för att stänga av dem varje gång jag är där.

Maskiner ska inte prata eller sjunga för en :cautious:
En kompis föräldrar som bor i en ny byggd lägenhet där allt är inbyggt och allt låter mer eller mindre likadant. Ugn/ micro/ kaffekokare/ diskmaskin/ när spisen stänger av. Allting bara piper!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka