Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina fönster med fina proportioner Jag måste bara fråga: är det avsiktligt som det är målat långt in på fönsterrutorna?Gjorde du något speciellt år 2016 Luff?
Jo jag målade vitt, och målade vitt, och målade vitt, och målade...
Bit för bit så blir det färdigmålat dock.
Gjorde du något speciellt år 2016 Luff?
Jo jag målade vitt, och målade vitt, och målade vitt, och målade...
Bit för bit så blir det färdigmålat dock.
Idag har jag äntligen bytt ut fönsterrutan som var trasig i dörren. Tog ett djupt andetag och gick ner till garaget o letade och hittade ett fönster med rätt mått och två hela rutor. Knäcker en när jag ska dra ur stiften - IGEN. Maken kom springande ut och kollade varför jag svor. Lyckades få dit en hel ruta till slut.
Vi monterade ihop dörren och sen så var det väl lika bra att sätta upp den. Ska dit lite lister men jag vet inte riktigt hur än, vill piffa till den på utsidan. Vi tog en kvällsfika därute och det känns fantastiskt att vi fått ihop bygget. Snickare är vi ju inte.
Blev som vanligt för mörkt att ta kort men imorgon så...
Jepp, Jag gillar vitt på glasrutor..Fina fönster med fina proportioner Jag måste bara fråga: är det avsiktligt som det är målat långt in på fönsterrutorna?
Tricket är en bra pensel: rund, några centimeter i diam. och av bra kvalitet utan spretande borst. Jag lärde av hur en gammal målarmästare (numera sedan länge död) gjorde när jag var liten.Jepp, Jag gillar vitt på glasrutor..
Nä men om jag skulle tejpa så skulle jag få tejpa 51 små rutor minst tre gånger målning ( =153 gånger X 4 korta tejpbitar, alltså 612 remsor ) då tejpen inte kan sitta kvar mellan målningarna då den bränner fast.
Så jag kladdar vilt och tar sen fram rakbladet. Då linoljefärgen måste strykas ut tunt tunt så blev det lite väl långt ut i rutorna ibland.
Majoriteten av fönstren var omålade så jag ville vara säker på att träet är skyddat av färgen. Det ska hålla många år. Och lite yvig är jag. Min målarkollega är strängt förbjuden att titta på det innan det är klart.
På fönstren på kortsidan är kittfalsen så smal så det var supersvårt att få kittet att inte synas från insidan utan att stiften stack ut. Och sen måste ju färgen täcka kittkanten någon millimeter.
Som sagt. Om några år kanske jag gör om det. ...Eller inte...
Det finns en målarstil som ser ut ungefär så, har sett inredningsprogram där de målat likadant på väggar och snickerier inomhusJepp, Jag gillar vitt på glasrutor..
Ja, just det, jag tänkte nog det någon gång under sommaren, och sen målade jag och glömde det, det hade jag glömt. Mitt minne är verkligen uruselt. På ett märkligt sätt.Såg en som målade och maskade med en pappersbit som hon flyttade med sig runt fönstret, gav inte helt kladdfritt men tog det mesta.
Såg en som målade och maskade med en pappersbit som hon flyttade med sig runt fönstret, gav inte helt kladdfritt men tog det mesta.