zinkvitt i linolja

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 699

ameo

Trådstartare
Moderator
Är det någon här som har koll på hur mycket zinkvitt man behöver blanda i linolja (per liter) för att det ska bli "lagom"?

Jag tänker stryka innerväggarna i min nya lösdrift med lite vitfärgad linolja för att i någon mån göra det lite ljusare än de naturliga träväggarna. Är helt medveten om att linolja med zinkvitt inte är någon täckande vit färg och det är, som sagt, inte det jag är ute efter heller. Utan jag vill bara veta hur mycket som kan tänkas gå åt?

Konstnärsfärgen zinkvitt rives med ungefär en del olja och fyra pigment, enligt Kumlien. Så det är ett pigment som inte kräver mängder med olja, jag hade nog testat med lika delar olja och pigment. Kumlien varnar också för att sämre kvaliteter kan vara innehålla blyföroreningar, men det var förstås på fyrtiotalet så det gäller förhoppningsvis inte idag.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 830
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka