Sv: Wordfeud

KL

Nu har jag spelat några dagar och får bittert inse att jag är alldeles för lågbegåvad för att klara av det. Har spelat ett tjugotal matcher och får inget flyt alls.

Jag får ihop enkla ord på max två stavelser. Klarar inte av att tänka i flera led framåt heller.
Jag blev aldrig någon schackspelare och får inse att inte ens WF klarar jag av.
Jag ger upp.

Hälsningar Idioten

Men oj, så avancerat behöver det väl inte vara? Jag tycker verkligen inte att jag är någon vidare strateg som tänker jättemånga steg framåt, räknar bokstäver och liknande när jag spelar WF, men det går ofta hyfsat bra ändå.

Jag tror det är viktigt bara att komma in i det och lära sig vad alla TW och DW och står för (och sedan vara lite strategisk i den mån att man försöker träffa dem själv eller "blockera" dem för motståndaren, när man lägger sina ord) så går det bättre med tiden. Det är ju liksom inte direkt hur långa eller "svåra" ord man spelar, som spelar roll (jag spelade t.ex. JO för över 50 poäng häromdagen), utan just hur man lägger orden.

Håller med aiquen. Dessutom är väl tvåstavelseord inte dåligt? Jag lägger sällan mer än två stavelser, så ser inte problemet i det? Sedan är det ju så att spel är till för att vara roligt, inte vinna. Men tycker du inte att det är roligt ska du såklart inte spela. :)

Det bästa är att lägga ut två bokstäver och placera dem så att man får massa poäng. Och korta ord är bättre strategi än långa, bara du flätar ihop dem med redan utlagda ord - så du är på helt rätt väg;)

Det bästa är att lägga ut två bokstäver och placera dem så att man får massa poäng. Och korta ord är bättre strategi än långa, bara du flätar ihop dem med redan utlagda ord - så du är på helt rätt väg;)

Ja, håna mig du. Gör det bara. Min hjärnas kreativitet räcker inte för att reda ut var jag ska lägga en räcka vokaler, varav tre O och två E.
Här flätas inget, här letas desperat efter ett ställe att lägga sex vokaler.

..och när blev DÄN ett ord?

När jag får sådär brukar jag byta om det inte går att få ut två vokalen med konsonanten någonstans.

Men vidhåller att om du inte tycker att det är roligt är det såklart ingen mening att fortsätta, då finns det ju ingen nytta.

HÅNA är ett bra ord, särskilt om man lyckas lägga Å:et på triple word;)

Igår kväll satt jag med typ UUGGC och spöade ändå skiten ur motspelaren. Han är duktig så han blev vansinnig:D

HÅNA är ett bra ord, särskilt om man lyckas lägga Å:et på triple word;)

Igår kväll satt jag med typ UUGGC och spöade ändå skiten ur motspelaren. Han är duktig så han blev vansinnig:D

Med ett litet K så kan du lägga GUCK, vilket torde vara tillräckligt udda för att finnas i WFs ordlista..... :idea:

Nja, WF använder SAOL numera. Och där är guck inte med. Istället föreslår den gök, gick, jokk eller kuk. Snuskfia!

Nja, WF använder SAOL numera. Och där är guck inte med. Istället föreslår den gök, gick, jokk eller kuk. Snuskfia!

Jag veeeet att de utger sig att använda SAOL nu, men jag tvivlar.
Varför godkänns inte kelt? Hade ingen möjlighet att testa kelter, hade varit kul att se om det gick bättre i plural...

Kuk är ett jättebra WF-ord. :D

Det var märkligt... När jag söker på kelt i SAOL:s app får jag ingen träff. Men när jag söker på kelter får jag följande träff:

kelt·er [k-] s. pl. • indoeuropeisk folkgrupp
Plural
kelter obestämd grundform
kelters obestämd genitiv
kelterna bestämd grundform
kelternas bestämd genitiv

Första ordet där är ju faktiskt kelt:confused:

Lurv finns ju inte heller med, och det trodde jag var ett ord.

Sen är det många specialtermer som inte finns med. Och att man kan lägga s på det mesta är också intressant.

Man kan ju spela med strikt ordlista också. Inga genitiv-s, bara grundformer. Jag har spelat några sådana matcher men det gick för trögt, man blev för begränsad.

Ex? fan vi testade det, men den nekade :( OX kunde vi skriva massor av, men det godtog den inte heller...
Lediga An hade vi inga

Ja, det är rätt irriterande när man kommer på ett superbra ord och så funkar det inte:mad:

Någon som vet "poäng-sättningen" på TW, TL, DL och DW?
Som ja förstått så ger TW mest poäng i alla fall? eller?:angel:

Ja, förkortningarna står för Triple Word, Double Word, Triple Letter och Double Letter. För en TW får man alltså hela ordets poäng gånger tre.

MrGry (Gry)
Mareld (Seren)
bumpoaniara (bumpo)
..Anna.. (c0pyright)
Alexiandran (Alexandra_W)
sjafn (Mammas)
zaga_ (Zaga)
sanwas (SandraW)
Rosita97 (Sputnik)
Humlan00 (Humelibumlan)
isabellebodmark (ii-ssa)
Annamare1 (Brisa)
DeaAndrea (Dea)
Jessmi (Gesska)
Edutt (minimal) ändrat namn
Ninnurur (Ninnurur)
nevides (desiree)
Flixon (Flixon)
grodan21 (grodan21)
Linzak (doleron)
Tank Kaka (Poppinella)
Jepsan (Jeps)
linegris (line_n)
mosefisen (voltigehoppare)
MillaMask(Kakis)
sg99anli (Andrea1)
luxiluxi (Luxi)
zassoo (zassoo)
Michisftw (Michis)
Houdinie (Houdinie)
Malinr87 (modzan)
widerberg88 (Widerberg)
Malin_L (Malin_L)
hjartagna (Hjartagna)
esprit79 (esprit)
ullogullo (ullo)
escaya (escaya)
Ragatans (Tjôta)
jacko72 (jacko)
jodopax (Libra)
Mysgrisen (Mysgrisen )
billoni (mandalaki)
Schrödinger (Stormkast)
niyama (ogillar dock "random", inget kul när det kan avgöras direkt med lite tur/otur)
Jane_Done (Jane_Done)
zehvra (maran)
ewerest (Ewa-Lena)
sarsaparill (athena)
Lingla (Syrran!) Med hjärta bakom. Ombyte förnöjer!
sandstromp (pontevecchio
LillaMy84 (LillaMy84)
raff452 (trassel)
gern (gern)
MittNyaJag (MittNyaJag)
Camillawes (Breaktown)
tigris81 (tramptass)
mimuz (mimus)
Han_naH (Baggisen)
ordordning (Lobelia)
Boxvin (Basilika)
malumbub (malumbub)
Johanna.Claesson (AraSlei)
Thesaddons (Eliine)
inverterad (ananya)
fikontrad (smulu)
evanna85 (fjordlover)
_kjarni_ (_moa_)
ainon (ainon)
Malma Boris (Snurrigast)
tantalainen (zewz)
lisasfanclub (Blueberry) <- Tycker inte heller om random
MiaOskarson (MosterMia)
Särslöv (TeamLundVer)
Qutte95 ( Pigalle)
virrevurre (via)
nette1972 (tictac)
grillskan (Lorpan)
ramonarunds (Ramona)
Aremea (Migo) (spelar gärna på engelska om nån vill det)
Ganti1988 (Missel)
Mistiridge (Zoya)
tussliz (NagelacksBeroende)
Bounce86 (Rumpnissen)
Fishli (Fishli) adda på bara
Sartopas (Sar)
lekis85 (Prittepuff)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
4 371
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V