Sv: Why?
Om du är seriös i ditt påstående så undrar jag vart i smärtan sitter? Att dra en svans bakåt gör inte särskillt ont, och att vrida den runt och ge smärta, behövs en hel den kraft, något som lixom bryta av den torde vara omöjligt när man kör...
Sen låter det hel livsfarligt eftersom en naturlig instinkt från hästen är en bakut spark och då kan 1 meter bakom hästens rumpa vara en dålig placering...
"Vid starten drar kusken i remmen "
Menar du att dessa tekniker skulle utövas under löp??
Nej den har jag missat, betyder detta tipset att jag inte längre behöver klättra över vagnen för att bryta av svansen på mina hästar??Smulu skrev:Hört talas om svansbrytarrem? Den sätts runt svansroten och går under skakeln och till kuskens hand. Vid starten drar kusken i remmen varpå hästen travar iväg i full fart. Detta beroende på att den vill fly ifrån smärtan.
Om du är seriös i ditt påstående så undrar jag vart i smärtan sitter? Att dra en svans bakåt gör inte särskillt ont, och att vrida den runt och ge smärta, behövs en hel den kraft, något som lixom bryta av den torde vara omöjligt när man kör...
Sen låter det hel livsfarligt eftersom en naturlig instinkt från hästen är en bakut spark och då kan 1 meter bakom hästens rumpa vara en dålig placering...
"Vid starten drar kusken i remmen "
Menar du att dessa tekniker skulle utövas under löp??