Western i Västerbotten?

kirin

Trådstartare
Helst i Skellefteå eller i närheten.
Är intresserad av att få veta av allt från klubbar till kurser och clinics...
Har googlat runt lite men närmaste jag hittat har varit i Luleå eller Umeå...
Vad jag är ute efter är att få möjlighet att lära mig mer om westernridning, grunderna i ridningen och träningstips.
Nån som har nåt tips?

Sv: Western i Västerbotten?

gå in på www.wras.se där finns alla klubbar som är anslutna till dom. därifrån kan du ju hitta närmaste klubb, och sen höra med dom om tränare och clinics på närmare håll.

i piteå finns ju nwr, dom har kurser och träningar. vet inte hur långt det är mellan dig och piteå men närmare än luleå iallafall;)

Tack för tipset...
6 mil är ju närmare än 13 i alla fall... ;)
Synd bara att det inte verkar finnas nån klubb här...

Ingen som vet nån som kan ge privatlektioner eller liknande i western då?

6 mil:eek: det är ju bara runt knuten!!;)
om vi inte fixar tävling här hemma har jag minst 10 mil enkel väg till varenda träning/tävling, och då har jag tur! har åkt 30mil enkel väg mitt i vintern för träning ett par gånger och tvekar inte om det är en bra tränare.
6 mil låter som en dröm!! men hursomhelst, hoppas du hittar någon närmare, du kan ju inte var den ende som rider western i skellefteå!:)

kolla med ridskolorna om dom vet om någon brukar vara och rida i ridhuset?

Jao... kan väl inte klaga på 6 mil då jag spenderade hela förra året med att pendla 13 mil enkel väg dagligen ;)
Men eftersom jag är Helt färsk inom western och inte äger hästen jag rider på (så jag tror inte jag vill börja med att släpa iväg medryttarpållen till pite ;) ) så hade jag föredragit att få kunna "prova på" lite närmare i alla fall...

Har suttit och kollat på distrikt norr och det verkar inte som att det finns en enda klubb i hela västerbotten :(
Närmast är norrbotten eller västernorrland....

oj det var inte lätt med 13 mil varje dag! hm det låter konsigt, men kan mycket väl stämma, är inte så insatt i västerbotten tyvärr.
jag vet en tjej från piteå som åker ut och tränar. vet dock inte alls vad hon tar betalt, reseersättning osv. PM om du är intresserad, ids inte skriva ut hennes namn här..

Det finns två klubbar i norra Sverige och ingen av dem är knuten till en speciell ort: MSWR och NWR. Du kan som medlem själv önska och jobba för vilken ort du vill ha aktiviteter på! Vet flera i Skellefteå som rider western så det är ju bara att ni annordnar något i klubbens regi... :idea:

Aha... du vet inte vilken av dom som skelleftefolket brukar knyta sig till?

NWR skulle jag tro. Dom har oftare aktiviteter i älvsbyn-piteå-skellefteåtrakten. I Piteå finns ju NC- kanske han undervisar även i Skellefteå?

Hej!

Det finns ett gäng i Skellefteå som sysslar med Western. Jag är en av dom.
Vi ska dessutom ha en kurs med NC på söndag i Skellefteå. Vet inte om det finns platser kvar, om du nu är sugen på kurs, men det går ju alltid att komma och titta.
Jag PM:ar dig adressen till vår hemsida, för kursen kommer att bli i det stallet, på vår ridplan.

Men vad roligt med fler western ryttare i Skellefteå, vi är ju inte överflödiga. Vart håller du till?

Tack så jättemycket! :)
Kan väl inte säga att jag direkt tillhör westernryttarna ännu, då jag inte kan nåt ;)
Men kan väl förhoppningsvis lära mig...

Åk och titta på kursen!
Vi hade clinic i Saxnäs för snart två veckor sedan med NC och det va väldigt bra!:banana:
nu till helgen rider vi för Tommy B som kommer till vilhelmina och har clinic, dit har jag bara 12 mil enkel väg:crazy:
Det är klart värt att åka en bit, fast det brukar bli dyrt:o
Lycka till!

* Jenny *

Hej!

Vad kul att du ska komma och titta du oxå, det var länge sen man såg dig.
Sen blir jag inte ensam som kommer utan häst :D
Vi ses.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 577
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur