Läste du inte hela mitt första inlägg om dig?
Jo, jag läser allt och svarar successivt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste du inte hela mitt första inlägg om dig?
Jag har gått tillbaka och läst, och koppen och jag skriver ju inte alls samma?
Jag tolkade för övrigt @Koppen som att inlägget fick henne att misstänka dentaku? Men det är ju bäst hon svarar på själv.
Håller med, men det kan bero på att jag inte förstår vad det är habina gjort som är så skumt? (Jag har dock bara skummat tråden, håller på att läsa om mer nogrannt.)
Jag håller fast vid min misstanke från igår, om än modifierad från demon till ulv. Tydligen är det skumt enligt dentaku och Lilltess. Varför skall jag rösta på någon som jag tycker är mindre skum?
håller med om att det är lite remarkabelt!
Är det inte ännu bättre att vänta lite i i leken innan man skulle vilja bli upptäckt som demon? Då några roller kanske börjar bli klara för deltagarna och så vips blir en ond istället?
Har inte spelat med någon demon förut så är osäker på hur man ska spekulera om denna roll.
Däremot hittade jag detta från LL:
"I den här leken sitter demonen i lyan med de andra elakingarna"
Vilket då måste betyda att mästaren/demonen sitter med i pratet i lyan och bestämmer om käk också, väl?
Postade för tidigt, lagt till min kommentar till Artlines sammanställning
Vi är på det stora rätt överrens med varandra, dock en liten fotnot ang Lilltess, och demonens vara eller icke vara i lyan
Jag tror att demonen kan ha varit utanför lyan i flera spel och då är okänd för lyan? Eller tänker jag på någon annan roll nu? Att det då är risk att lyan lynchar demonen då, och den därför vill "visa" sig för lyan så det inte händer?
Vi har nog konstaterat att den roll jag tänkte på var ledarvargen (?)JAg tror du tänker på någon annan roll det finns många inda roller som inte brukar vara i lyan så dock svårt att säga vilken.
Vi har nog konstaterat att den roll jag tänkte på var ledarvargen (?)
Jag funderar lite på @Habina ... Jag håller med om att hennes resonemang är oerhört långsökt och i mina ögon rätt enkelspårigt.
Jag tycker också att hennes tankar om att demonen skulle vilja åka tidigt är helt av banan, som ond vill man väl omvandla en god så sent som möjligt för att verkligen förvirra goda. Nu har vi ju fortfarande så lite info att det knappt skulle märkas.
Men! Habina höll på att lynchas igår för samma resonemang, skulle hon verkligen köra vidare i samma spår idag om hon inte verkligen trodde på sin tes? Hon ville ju absolut inte åka igår, hon ändrade ju sin röst för att rädda sig själv och skulle hon då riskera det idag igen?
Nej, jag tycker Habina är för rutinerad för det. Ulv-alert låg.
Nej och det vet jag. Sammanhanget i det hela är ju om man absolut inte vill ryka - varför framhärdar man med sin teori nästa dag?De flesta röstar för att rädda sig själv så just det tror jag inte säger något om habinas roll.
Alltså - jag kan bara svara för mig själv men som ulv går åtminstone inte jag ut så hårt DL1. Då kan man ofta luta sig tillbaka och låta goda lyncha goda.Jag blir osäker nu när så många kommer in och röstar på Habina tidigt. Minns väl hur det var i förra leken då det såg ungefär likadant ut mot snurrfian.
Jag sitter och läser igenom allt igen och försöker hitta andra vinklar än de man kanske ser först.
Är lite inne på ( precis som @Lilltess - very scary indeed att vi tänker så lika!!!) att det kan vara två ulvar som medvetet munhuggs för att skapa alibi åt den som får ut den andra. Med tanke på demonen är det väl något en slug lya kan tänkas ge sig på -allra helst försöka få den son är demon godförklad? Så när det blir läge lyckas omvandla en annan god? Tål att funderas på.....
Återkommer!
Eller så gör man som i förra leken något som man "inte ska" göra - då var det att alla i lyan röstade på samma deltagare ( Moi) så man ska inte hugga det i sten!Nej och det vet jag. Sammanhanget i det hela är ju om man absolut inte vill ryka - varför framhärdar man med sin teori nästa dag?
Då tror man verkligen på den.
Offensivt var ordet !!Alltså - jag kan bara svara för mig själv men som ulv går åtminstone inte jag ut så hårt DL1. Då kan man ofta luta sig tillbaka och låta goda lyncha goda.
Nu har visserligen lyan spelat mer offensivt i de senaste lekarna men jag är tveksam ändå om man inte väntar lite för att se vartåt det lutar.
Slutgiltig:
Röstlista DL1
20.04 glömmerallt röstar på Dentaku
21.28 Dentaku röstar på Habina
21.38 LenaH röstar på Asko
21.39 Koppen röstar på Quarterforever
21.47 Habina röstar på dentaku
21.50 Lilltess röstar på Habina
21.50 Artline röstar på Lobelia.
21.50 Matmissbrukaren röstar på Lobelia
21.56 Habina ändrar röst till Lobelia
21.57 Majola röstar på Habina
21.58 quarter4ever röstar på Lobelia
21.58 Asko röstar på Koppen
21.59 Lobelia röstar på Habina
21.59 bollen__ röstar på Lobelia
missad röstning: Peaux
Lobelia 5
Habina 4
Dentaku 1
Asko 1
quarter4ever 1
Koppen 1
Nej men "inte ska" och "inte ska" och jag vet att @Habina gärna offrar sig för laget, men det enda hon gör nu är ju att lägga upp sig själv för lynch? OM hon skulle visa sig vara ond så inte godförklarar det @Dentaku i mina ögon.Eller så gör man som i förra leken något som man "inte ska" göra - då var det att alla i lyan röstade på samma deltagare ( Moi) så man ska inte hugga det i sten!
Ja det är där jag är och funderar. Å ena sidan kan Dentaku vara ond men å andra sidan god.Nej men "inte ska" och "inte ska" och jag vet att @Habina gärna offrar sig för laget, men det enda hon gör nu är ju att lägga upp sig själv för lynch? OM hon skulle visa sig vara ond så inte godförklarar det @Dentaku i mina ögon.
Jag tänker ett steg längre nu - ponera att Habina är god - vad är då Dentaku för dig?
GA svarar min kommentar på hennes röstning vid DL1: ” Ja många säger ofta något liknande, just därför jag reagerade, det köndes överdrivet jämfört med liknande kommentarer, som ett försök att spela god.” Känns lite underligt, vad är det som gör att man då tycker att något inte stämmer med just typ nummer 87 som säger samma sak?
”då även jag håller fast vid min misstanke mot dentaku från igår. ” Har du några nya grunder till misstanken eller är det samma?