Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Jag har tidsbrist idag men återkommer ikväll.
Möte på tösens skola nu och sen stallet efter det men hinner in en stund innan det och sen minst en timma innan dl för dl är väl 22.00 idag? @Mirtai

Nä, nu måste jag försöka sova bort den här jäkla febern, annars kommer jag inte iväg till doktorn imorgon. Och förhoppningsvis slipper komma dit och upplysa om att jag blivit uppäten under natten. :p

Nu skall jag för första gången i mitt liv prata med en kurator. Känns som ulvlek inte bör nämnas. ;)

Det här med att ulvspelen påverkar våra liv.. Jag sa igår till nya pojkvännen att han verkade ulvig :o:angel: Som tur är så vet han om leken.

Jag blandade inte ihop demonen med någon utan oftast står det att den ingår i lyan om den gör det. Nu stod det visserligen att den var ulv men jag kollade bara om det stod att den var i lyan. Jag har bara spelat med demon en gång.
Såå... men då kan det alltså vara så att du är en vampyr som försöker förvirra?

håller med om att det är lite remarkabelt!

Är det inte ännu bättre att vänta lite i i leken innan man skulle vilja bli upptäckt som demon? Då några roller kanske börjar bli klara för deltagarna och så vips blir en ond istället?
Har inte spelat med någon demon förut så är osäker på hur man ska spekulera om denna roll.
Däremot hittade jag detta från LL:
"I den här leken sitter demonen i lyan med de andra elakingarna"

Vilket då måste betyda att mästaren/demonen sitter med i pratet i lyan och bestämmer om käk också, väl?

Nej, du missförstår mig. Demonen har inget behov av att bli sedd. Men det gör mindre om hon blir upptäckt än om en ulv blir det. Därav min misstanke om dentaku igår, men idag tror jag snarare att hon är en obetänksam ulv. :)

Såå... men då kan det alltså vara så att du är en vampyr som försöker förvirra?

Skulle kunna. Jag har dock aldrig kört på den stilen och det enda jag kan göra är att försöka övertala er andra att det är så. OM jag varit ulv så skulle det vara ett dåligt sätt att godförklara sig själv då jag vet att det lätt blir misstänkt!

Jag har lite tight om tid för ulvlek ikväll, men jag skall göra mitt bästa att vara inne runt DL, svara på eventuella funderingar och se om jag hittar något misstänkt på någon spelare. Jag vill dock redan nu göra en notering om att lilltess och quarter verkar ganska sams med dentaku, det måste inte betyda att de är i lyan ihop, men det skulle kunna vara så...

Du har alltså precis samma motiveringar som igår? Jag kan fortfarande inte bortse från möjligheten att du är en god som snöat in dig på mig och vägrar öppna ögonen för andra alternativ men du beter dig verkligen inte mindre märkligt idag! Särskilt inte med tanke på att det började trilla in röster på Lobelia när det låg två röster på dig - började det bli nervöst att vi goda faktiskt skulle få ut en ulv vid DL1 ändå?

Du har alltså precis samma motiveringar som igår? Jag kan fortfarande inte bortse från möjligheten att du är en god som snöat in dig på mig och vägrar öppna ögonen för andra alternativ men du beter dig verkligen inte mindre märkligt idag! Särskilt inte med tanke på att det började trilla in röster på Lobelia när det låg två röster på dig - började det bli nervöst att vi goda faktiskt skulle få ut en ulv vid DL1 ändå?

Ja, det är samma motivering då jag fortfarande anser att du beter dig misstänksamt. Men efter att ha sovit på saken tror jag mer på att du är ulv än demon.

Ja, det är samma motivering då jag fortfarande anser att du beter dig misstänksamt. Men efter att ha sovit på saken tror jag mer på att du är ulv än demon.

Du får jättegärna förklara varför du tror det. Mer än att jag inte var övertydlig i mina kommentarer och svar igår, alltså. :confused:

Du får jättegärna förklara varför du tror det. Mer än att jag inte var övertydlig i mina kommentarer och svar igår, alltså. :confused:

Jag har skrivit mina teorier i mitt röstinlägg. Jag skriver på mobil, så ofta jag har tid. Du försade dig igår, det är inte samma som att vara övertydlig.

mina fetningar i Habinas urspuingsinlägg se båda@Habina Hur kan du utläsa detta som ett tvärsäkert sätt att tro att man ska klara sig till slutet? Bara för att hon hänvisar till förra leken? och smileyn kan man inte uttolka på något särskilt sätt egentlgen , jag tolkade den som ett uttryck för hur det var förra gången?
Jag har som vanligt bara koll på mig själv. Jag är lite orolig för att det kommer bli som i förra leken då den känslan höll i sig ända till sista röstningen. :arghh:

Idag fortsätter Habina på samma spår som igår, dock verkar hon ha släppt demonspåret ...
The big question är ju vem som har koll på vilka som är goda och onda här?
Sedan till din hänsyftning på en kommentar( Dentaktus JAA!!-kommentar på mitt inlägg om hon nu kände igen mig?) som du verkligen läser in precis vad du själv vill i, inte ens jag i min skjutjärnsiver i första leken hade gått så hårt på den.
Jag är ledsen @Habina men detta sammantaget gör att du inte kliver ner från 1:a platsen som misstänkt snarare tvärtom.
Det sista jag fetat i slutklämmen på ditt inlägg är ditt dorekts angrepp på mig och Lilltess, varför tog du inte med bollen__ också, hon har ju skrivit nästan exakt samma saker dessutom?
Jag tror du är en ulv som försöker få allas blickar att riktas mot " the usual suspects", visserligen brukar du ingå i den skaran, men idag gör du verkligen skäl för att bli misstänkt.
Skulle du trots allt vara god, så är det klart att jag omvärderar en del slutsatser jag gjort i så fall, men du behöver synas udag för att veta hur man ska ställa sig till dina påståenden! ( LEX Cirkus från förra leken)

Det här är första citater jag reagerar på från Dentaku. Där hon helt frankt förväntar sig att bli kvar till sista röstningen. Jag har funderat lite mer på det och bestämt mig för att hon helt enkelt måste vara en klantig ulv. Smileyn är alltså fejkad, hon vet mycket väl att hon inte kommer bli käkad och sköter hon bara sina kort rätt, så blir hon inte lynchad heller. Så koll, det har hon, i alla fall på vilka som är goda och onda.

Sedan har vi den fantastiska felsägningen i #344 (http://www.bukefalos.com/threads/welcome-to-hellmouth-ulvlek.1299574/page-18#post-16804135) där Quarter frågar om Dentaku är ulv och om hon känner igen quarter nu då? Där dentaku faktiskt outar sin egen roll och svarar ja, även om hon försöker släta över det sedan.

Hon röstar på mig med en teori som går ut på att jag inte letar ulvar, utan istället skriker ut ulv. Men jag letade ulv och tror jag hittade en, även om jag var tvungen att rösta på lobelia för att rädda mig själv istället för att ha kvar rösten på dentaku. Jag hoppas att jag inte behöver röständra ikväll för att rädda mig själv.

Habina röstar på dentaku

Då jag tycker hennes inlägg visar på en ulv som gör upprepade misstag.

Jag har lite tight om tid för ulvlek ikväll, men jag skall göra mitt bästa att vara inne runt DL, svara på eventuella funderingar och se om jag hittar något misstänkt på någon spelare. Jag vill dock redan nu göra en notering om att lilltess och quarter verkar ganska sams med dentaku, det måste inte betyda att de är i lyan ihop, men det skulle kunna vara så...

Jag funderar lite på @Habina ... Jag håller med om att hennes resonemang är oerhört långsökt och i mina ögon rätt enkelspårigt.
Jag tycker också att hennes tankar om att demonen skulle vilja åka tidigt är helt av banan, som ond vill man väl omvandla en god så sent som möjligt för att verkligen förvirra goda. Nu har vi ju fortfarande så lite info att det knappt skulle märkas.

Men! Habina höll på att lynchas igår för samma resonemang, skulle hon verkligen köra vidare i samma spår idag om hon inte verkligen trodde på sin tes? Hon ville ju absolut inte åka igår, hon ändrade ju sin röst för att rädda sig själv och skulle hon då riskera det idag igen?

Nej, jag tycker Habina är för rutinerad för det. Ulv-alert låg.

Jag höll på att läsa igenom men nu ärdet käk så jag kommer tillbaka och hoppas att jag hinner lagom till 22, så det inte blir som igår :grin:

Jag håller med dig lite där LenaH, men ändå inte. Det var ändå ett par till som reagerade lite på Dentaku igår. Jag funderar i banorna att de kanske sitter i lyan tillsammans, åker Habina så godförklarade Dentaku och åker Dentaku godförklarade Habina. Det är en hårt spel från ulvarna men det har hänt innan.

@Habina i vilket av mina inlägg kan du utläsa att jag verkar sams med Dentaku? Jag har inte reagerat på något med henne, än! Det enda jag sagt är att det som du använder i din motivering låter otroligt konstigt och inte är något enligt mig att misstänka någon för. Dentaku är mycket möjligt ulv, men jag kan inte misstänka henne innan hon gör något misstänkt.

Jag håller med dig lite där LenaH, men ändå inte. Det var ändå ett par till som reagerade lite på Dentaku igår. Jag funderar i banorna att de kanske sitter i lyan tillsammans, åker Habina så godförklarade Dentaku och åker Dentaku godförklarade Habina. Det är en hårt spel från ulvarna men det har hänt innan.
Javisst var det flera som reagerade på @Dentaku igår men @Habina riskerade utröstning igår. Jag skulle inte spela så högt redan dag två om jag var ulv. Och inte blir Dentaku godförklarad om Habina visar sig ond?

En notis till, det skrämmer mig att jag och q4 tänker väldigt lika då jag inte känner igen att vi gjort det tidigare. Ska hålla ögonen öppna på henne, det kan ju dock finnas många olika faktorer till det.

Jag kommer behöva rösta nu för jag ska iväg.

Enligt tidigare teorier:

Lilltess röstar på Habina

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare