Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Javisst var det flera som reagerade på @Dentaku igår men @Habina riskerade utröstning igår. Jag skulle inte spela så högt redan dag två om jag var ulv. Och inte blir Dentaku godförklarad om Habina visar sig ond?

Jo stor risk att hon blir det. (Risk om hon är ulv då) för ingen tror väl att Habina skulle gå åt en ulvkollega så hårt redan första dagen?

Jag ska försöka göra en sammanfattning

1. glömmerallt
Ingen uppfattning alls än, behöver synas mer innan jag kan säga något alls.

2. quarter4ever Kommer med mycket vettigt, teoriar som vanligt och jag får goda vibbar!

3. bollen__ Var lite misstänksam mot henne först eftersom hon inte varit lika aktiv som förut men dels fanns det förklaring med tanke på resan, dels har hon kommit igen lite nu. Neutral tills vidare.

4. Dentaku Jag. God och förkyld.

5. Peaux käkad nattDL1 var bybo

6. LenaH har känts vettig hittills, inget som sticker ut. Har stenkoll på det mesta känns det som.

7. Artline Aktiv och skriver en hel del, jag håller inte med om allt men jag har å andra sidan inte sett något jag tycker är direkt misstänkt än heller.

8. Koppen verkar en smula förvirrad och inte helt närvarande(inte bara idag då det finns förklarliga skäl). Skulle verkligen velat se mer idag för att få en tydligare bild men jag håller definitivt koll här.

9. Lobelia Lynchades dagDL1 var brevbärare

10.Habina Förstår inte alls. Båda lekarna jag varit med i och någon hakat upp sig så totalt på mig har jag varit god och de onda och eftersom jag är god ligger det nära till hands att tro att det är så igen. Men samtidigt vill jag inte utesluta att hon kan vara en god som bara är helt fel ute och som behövt hitta en motivering till en tidig röst.

11. Majola För lite aktivitet för att jag ska våga säga något

12. Asko har skrivit mycket och varit aktiv men jag känner ändå inte att jag fått någon riktig bild! Det är något som jag saknar där...

13. Lilltess känns helt på banan, samlad och fokuserad! Goda vibbar här också.

14. Matmissbrukaren Nästan bara ot-inlägg. Jag törs inte säga något innan jag ser mer men jag känner att jag behöver hålla lite koll på henne också.

Jag funderar lite på @Habina ... Jag håller med om att hennes resonemang är oerhört långsökt och i mina ögon rätt enkelspårigt.
Jag tycker också att hennes tankar om att demonen skulle vilja åka tidigt är helt av banan, som ond vill man väl omvandla en god så sent som möjligt för att verkligen förvirra goda. Nu har vi ju fortfarande så lite info att det knappt skulle märkas.

Men! Habina höll på att lynchas igår för samma resonemang, skulle hon verkligen köra vidare i samma spår idag om hon inte verkligen trodde på sin tes? Hon ville ju absolut inte åka igår, hon ändrade ju sin röst för att rädda sig själv och skulle hon då riskera det idag igen?

Nej, jag tycker Habina är för rutinerad för det. Ulv-alert låg.

Men återigen! Jag tror INTE att demonen vill åka tidigt. Sluta skriv att jag tror saker jag inte tror.

Jag tror att de onda tycker det gör mindre OM demonen skulle åka jämfört med en ulv, men helst vill väl de vara kvar allihop så de vinner.

@Habina i vilket av mina inlägg kan du utläsa att jag verkar sams med Dentaku? Jag har inte reagerat på något med henne, än! Det enda jag sagt är att det som du använder i din motivering låter otroligt konstigt och inte är något enligt mig att misstänka någon för. Dentaku är mycket möjligt ulv, men jag kan inte misstänka henne innan hon gör något misstänkt.

Du är sams med henne, eftersom du håller med henne om att hennes uttalande där hon säger att hon är ulv, inte är misstänksamt. Jag säger inte att du är ulv, men jag reagerar på att du (bland andra) bara förkastar en sådan tydlig sak.

Så, nu har jag läst igenom leken sen innan dl igår.

Jag mådde som sagt inte bra igår så la mig direkt efter min röst så kollade bara uppdateringarna snabbt idag på morgonen.
Vet inte vad det var med mig igår men idag är jag mitt vanliga jag igen som tur är :)

Nåväl, det jag lagt märke till är mycket prat om demonen och själv har jag inget intresse i dagsläget att diskutera den. Den brukar alltid ingå i lyan och även denna gången enligt rollbeskrivningen. Så att demonen skulle vilja visa sig för någon låter för mig märkligt. Sedan tror jag faktiskt lyan vill ha kvar demonen så länge som möjligt eftersom den är ett ess i ärmen senare i leken eftersom en god blir ond när den ryker och då förlorar inte dom onda någon spelare och det är ju bara positivt för dom och speciellt senare i leken då dom ska ha större chans att vara fler än dom goda för då vinner ju dom.

Det skrivs en del från Habina och Dentaku där Dentaku får försvara sig från Habina och jag tycker det är svårt i ett sånt här läge.
Men just nu lutar det mer åt att Habina är åt det goda hållet för hon håller fast vid sin teori om Dentaku sen igår och det känns just nu som en god som fått upp ett spår.
Måste dock kika närmare på detta!

Jag måste rösta tidigt idag då jag ska springa iväg på ett möte nu och det är inte helt säkert att jag hinner in innan DL.

bollen__ röstar på Habina

därför att jag finner sättet hon pekade ut Dentaku som demon på märkligt och jag tror inte att man kan hitta en sådan roll innan första DL. Hon röstar med samma motivering idag som igår och det är bla. pga. ett svar till q4 där jag tolkar det precis som q4 gör medans Habina menar att Dentaku försagt sig?! Näe, detta är alldeles för skumt för mig. Därför tror jag att Habina är en ulv som försöker misstänkliggöra Dentaku.
Quarter4ever skrev det bättre än mig i sitt inlägg #554.

@glömmerallt : röstar 20:04 på @Dentaku med "samma" motivering som i koppens teori kl. 19:26, same, same but different liksom. Den utsaga som fick Koppen att tänka god, får GA att tänka ond. Eller så är GA ond och tänker god och vill därför rösta på dentaku. :confused::crazy:

postar och skriver/tänker/virrar vidare...

Jag har gått tillbaka och läst, och koppen och jag skriver ju inte alls samma? :confused:

Jag tolkade för övrigt @Koppen som att inlägget fick henne att misstänka dentaku? Men det är ju bäst hon svarar på själv.

Det känns som om @Habina kan bli ett väldigt lätt byte ikväll.
Jag tror att @Lilltess är genuin i sina misstankar men det känns väldigt lätt för en ulv eller två (eller tre) att hänga på där för många har tyckt att Habina betett sig skumt ända sen igår.

Hm.

Du har alltså precis samma motiveringar som igår? Jag kan fortfarande inte bortse från möjligheten att du är en god som snöat in dig på mig och vägrar öppna ögonen för andra alternativ men du beter dig verkligen inte mindre märkligt idag! Särskilt inte med tanke på att det började trilla in röster på Lobelia när det låg två röster på dig - började det bli nervöst att vi goda faktiskt skulle få ut en ulv vid DL1 ändå?
Så tänkte jag lite med
Så om @Habina är god då...? Jag tror det är dumt att lyncha Habina.
Fram tills för en stund sedan.
Dels har Habina hunnit rösta och sedan skrev LenaH detta.
Jag har inte det blekaste om vem av dom som är ond.
Är kvar på sjukhuset men kommer nog hinna rösta och hoppas kunna koncentrera mig på leken såpass att jag kan ge en bra (läs ok) teori.

Känns som en väldigt konstig röstning för min del, väldigt många brukar ju säga något liknande vid början av dessa lekar.

Men eftersom GA inte verkar må så bra så kan jag ha förståelse för att det kanske är lättare att ta det man hittar i början.

Ja många säger ofta något liknande, just därför jag reagerade, det köndes överdrivet jämfört med liknande kommentarer, som ett försök att spela god.

Alla tar väl det de hittar i början? Det var en svag teori det håller jag med om, men den som röstar först dag 1 har väl sällan en stark teori.

Jag misstänker fortfarande Dentaku.

Jag tror att @Lilltess är genuin i sina misstankar men det känns väldigt lätt för en ulv eller två (eller tre) att hänga på där för många har tyckt att Habina betett sig skumt ända sen igår.

Hm.

Om Habina är god så är det ju illa om hon blir ett lätt byte. Och jag är inte alls övertygad om att hon är ond trots att jag är en av de som tycker att hon betett sig väldigt konstigt men risken är ju att jag tvingas göra som hon gjorde igår och lägga en röst på henne jag också för att inte JAG ska bli ett lätt byte. :crazy:

Hm.

Håller med, men det kan bero på att jag inte förstår vad det är habina gjort som är så skumt? (Jag har dock bara skummat tråden, håller på att läsa om mer nogrannt.)

Håller med, men det kan bero på att jag inte förstår vad det är habina gjort som är så skumt? (Jag har dock bara skummat tråden, håller på att läsa om mer nogrannt.)

Igår hakade hon upp sig på ett par OT-inlägg jag gjorde som hon tyckte "avslöjade" att jag är ulv - hon ansåg till och med att jag kunde vara demon.

Det är väl en sak, DL1 är som det är men jag tycker det är märkligt att hon inte på något vis utvecklat sina misstankar idag utan fortsätter att basera sina misstankar på två OT-inlägg. Det gör det väldigt svårt att säga något om henne annat än att jag har väldigt svårt att begripa någonting.

Så tänkte jag lite med

Fram tills för en stund sedan.
Dels har Habina hunnit rösta och sedan skrev LenaH detta.
Jag har inte det blekaste om vem av dom som är ond.
Är kvar på sjukhuset men kommer nog hinna rösta och hoppas kunna koncentrera mig på leken såpass att jag kan ge en bra (läs ok) teori.

Är bara inne lite snabbt. Min mommo opereras för sin cancer idag och jag vill vara med henne. Töckningen på sjukhuset är sådär, så jag kommer inte kunna skriva så mycket på några timmar

Hoppas det går bra med din mormor!

Jag och jag tror även övriga deltagare har full förståelse för om du inte kan leka ikväll.

Igår hakade hon upp sig på ett par OT-inlägg jag gjorde som hon tyckte "avslöjade" att jag är ulv - hon ansåg till och med att jag kunde vara demon.

Det är väl en sak, DL1 är som det är men jag tycker det är märkligt att hon inte på något vis utvecklat sina misstankar idag utan fortsätter att basera sina misstankar på två OT-inlägg. Det gör det väldigt svårt att säga något om henne annat än att jag har väldigt svårt att begripa någonting.

Jag reagerade också på inlägg av dig igår, kanske därför jag inte ser det skumma i att göra det.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar