Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är bara inne lite snabbt. Min mommo opereras för sin cancer idag och jag vill vara med henne. Töckningen på sjukhuset är sådär, så jag kommer inte kunna skriva så mycket på några timmar
Är bara inne lite snabbt. Min mommo opereras för sin cancer idag och jag vill vara med henne. Töckningen på sjukhuset är sådär, så jag kommer inte kunna skriva så mycket på några timmar
Håller alla mina tummar för att allt går bra med mormor idag!Är bara inne lite snabbt. Min mommo opereras för sin cancer idag och jag vill vara med henne. Töckningen på sjukhuset är sådär, så jag kommer inte kunna skriva så mycket på några timmar
Bara det att någon inte märks är suspekt på ett sätt, blir så svårt att komma med något vettigt då, vi får se om vi ser mer av henne idag!Det har du rätt i. Då tänkte jag bara skriva om henne. För jag sökte reda på hennes röstmotivering. Hon är ingen jag lagt märke till eftersom jag knappt visste att hon var med (alltså inget skrivit något konstigt)
Postade för tidigt, lagt till min kommentar till Artlines sammanställningGlömmerallt och koppen: Jag kan tycka att det är lite märkligt att missuppfatta Dentaku men det är lätt hänt. Koppens kommentar var skum. Jag är tveksam till om en god glömmerallt hade tolkat det så men samtidigt så mådde hon inte bra och det kändes som hon röstade lite snabbt så det behöver inte betyda något egentligen.
Asko: Jag vet inte riktigt. Att de ovan missförstår Dentaku är en sak men att en tredje person använder missförståndet till en teori vet jag inte vad jag tycker om. Det var första dagen så det är inte lätt men det känns inte som vare sig asko eller koppen tror att Dentaku är ängeln för då borde de väl inte ha skrivit så? Akso har skrivit flera teoriinlägg som låter rätt vettiga och inte som ett "ulvpåhitt inlägg". Så jag vet inte riktigt.
Habina och Dentaku: Jag är kluven även till henne. Hon tolkade Dentakus roll som att hon vore ulv. Det jag tycker är märkligt är att hon misstänker Dentaku för att vara klantig ulv eller demon som vill åka ut. Varför skulle demonen vilja åka nu? Är Dentaku demon så är hon en klantig demon. Habinas kommentar om att "tråkigt om jag åker" sådana kommentarer tycker jag är misstänkt. Jag förstår om hon tycker det är tråkigt att åka ut tidigt men ens död analyseras alltid och hjälper sin sida att vinna. Habina är skum men samtidigt tycker jag hon kommer med kloka teorier om Dentaku.
Att Dentaku misstänker dem som misstänker henne är inget konstigt men jag förstår hur habina tänker. Kan de vara så att de är ulvar ihop och försökte alibirösta på varandra men sedan ångrade sig habina? Dock hade det varit märkligt spelat. Idag har de släppt misstankarna på varandra (eller ja de säger att den andra kan vara ulv men de är inte lika säkra längre). Är det också ett spel? Jag vill lita på Habina men det är mycket med henne som är skumt.
LenaH jag tyckte hon var märklig i början. Men kanske mest för att hon gjorde mig förvirrad. Men det är ingen anledning att misstänka någon för? Men jag tycker jag förstår henne mer och mer så hon känns oskum nu.
Q4: Jag är imponerad över alla småsaker hon hittar. Är hon en god som hittar små små detaljer eller är hon ond som hittar "hitte på grejer". Att hon inte läste alla inlägg i min och Lenas konversation var lite märklig. Hade hon hoppat att jag inte skulle lägga märke till det eller var det en ärlig miss? Minns jag rätt så tyckte hon efter röstningen att bollens röst borde granskas. Men även Q4 röst kan ha varit en räddningsröst för Habina. Hon la det bara i god tid men hon kunde inte ha vetat hur röstningen skulle fortskrida.
Lilltess kommer med mycket bra teorier. Lite märkligt att hon inte visste att demonen satt i lyan. Demonen kanske inte är med så ofta men Lilltess har väl lekt iallafall en lek med demonen? Betyder det att lilltess inte är ulv? Eller är det ett sätt att låtsas att inte vara vampyr? Det var fler som var osäker på demonen men dessa var nyare spelare än lilltess
Bollen___ ( ): Hon är ingen jag lagt märke till men Q4 kan ha en poäng så jag kanske borde hålla ögonen öppna mer.
Matmissbrukaren: Röstade som mig, samtidigt som mig. Känns som någon jag missat men hon mådde inte bra igår och jag hoppas hon mår bättre idag.
Lita inte på någon var det... Har jag missat någon?
Postade för tidigt, lagt till min kommentar till Artlines sammanställning
Vi är på det stora rätt överrens med varandra, dock en liten fotnot ang Lilltess, och demonens vara eller icke vara i lyan
Jag tror att demonen kan ha varit utanför lyan i flera spel och då är okänd för lyan? Eller tänker jag på någon annan roll nu? Att det då är risk att lyan lynchar demonen då, och den därför vill "visa" sig för lyan så det inte händer?
Skulle du kunna förklara det sista? Hur blir det svårare?Ja skulle vampyrerna bita nån så var det ju bra att de tog en bybo!
Och lite svårare för dem att hitta ängeln i leken
Nä, det är en annan roll. Tror att det var ledarvargen (om hen blir vald till käk väljer en annan ulv som får dö istället) snarare?Postade för tidigt, lagt till min kommentar till Artlines sammanställning
Vi är på det stora rätt överrens med varandra, dock en liten fotnot ang Lilltess, och demonens vara eller icke vara i lyan
Jag tror att demonen kan ha varit utanför lyan i flera spel och då är okänd för lyan? Eller tänker jag på någon annan roll nu? Att det då är risk att lyan lynchar demonen då, och den därför vill "visa" sig för lyan så det inte händer?
Skulle du kunna förklara det sista? Hur blir det svårare?
Nä, det är en annan roll. Tror att det var ledarvargen (om hen blir vald till käk väljer en annan ulv som får dö istället) snarare?
Jag kollade i Ulvlekarnas anmälningstråd och där står det så här:
"Demon - är en ulv som om den dör kan omvandla en god spelare till ulv."
På alla onda roller där ulvarna inte känner till vem som har rollen anges det, så det verkar inte vara något som gäller demonen - det är en vanlig ulv med en specialegenskap.
Men det kan ju som sagt handlat om en oskyldig sammanblandning, det är ju inte ovanligt med onda roller som ulvarna inte vet om.
Aha, du tänkte så! Jag tänkte snarare på att ju färre goda desto större chans (risk ) är det för de onda att hitta rätt.Jo om käket misslyckas i första NattDL så är det oftast ängeln de träffar på, då den "ska" beskydda sig själv första natten. Och då blir det lätt för ulvarna att veta vem ängeln är. Ängeln ska väl göra så för att spionen ska få info om vem som är ängel.Blev det klarare?
Tack för klargörandet ang demonen, då vet jag!
Koppen reagerar jag alltid på, även idag. Spånar om att Dentaku kan vara ängeln, tror att Hedinn är med, (okej jag kastar sten i glashus, jag trodde att demonen var utanför lyan) och känns allmänt skum. Det är kanske lite av hennes spelstil men jag tycker inte att man kan spela hur skumt som helst bara för att det är ens spelstil.
Det här är första citater jag reagerar på från Dentaku. Där hon helt frankt förväntar sig att bli kvar till sista röstningen. Jag har funderat lite mer på det och bestämt mig för att hon helt enkelt måste vara en klantig ulv. Smileyn är alltså fejkad, hon vet mycket väl att hon inte kommer bli käkad och sköter hon bara sina kort rätt, så blir hon inte lynchad heller. Så koll, det har hon, i alla fall på vilka som är goda och onda.Jag har som vanligt bara koll på mig själv. Jag är lite orolig för att det kommer bli som i förra leken då den känslan höll i sig ända till sista röstningen.