Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Är bara inne lite snabbt. Min mommo opereras för sin cancer idag och jag vill vara med henne. Töckningen på sjukhuset är sådär, så jag kommer inte kunna skriva så mycket på några timmar

1. glömmerallt Väldigt osynlig, men har inte heller mått bra. Har fått uppfattningen att hon kanske inte är den som kommer med de flesta inläggen oavsett hon har tid att delta eller inte.
Röstade tidigt igår, svårt att utläsa vad det betyder...

2. quarter4ever Jag!

3. bollen__ ja hon var på resande fot igår , med norrlandstunnelbanan;) Läste igenom henne inlägg och det är verkligen lite hon skrivit utöver OT, ingenting om några tankar om någon alls innan röstningen, det enda hon verkar förvirrad över är demonen? Sedan la hon den där sista rösten. iofs var vi många som la då( däribland jag själv) Behöver se mer av dina tankar bollen__ för att känna mig lugnare om dig. Håller mitt öga på henne så länge

4. Dentaku hamnade i fokus igår. Habina och Koppen fick henne att hamna där.
Håller henne neutral så länge, hittar inget att anmärka på så här långt som hon inte kunnat förklara på ett sätt jag kan nöja mig med.

5. Peaux käkad nattDL1 var bybo

6. LenaH jag satt och granskade henne igår, tyckte mig ha funnit något där, men får göra en pudel och erkänna att i just det jag trodde mig vara på spåret då- i det hade jag fel( och har bett om ursäkt för) ett ärligt misstag skall tilläggas! håller LenaH för neutral tills vidare

7. Artline en annan jag fick be om ursäkt igår, samma sak -jag hade läst för slarvigt. Artline kommer med bra funderingar tycker jag och verkar försöka analysera inlägg, samt verkar leta ulvar. Håller henne försiktigt åt det goda hållet.

8. Koppen Här är en till som jag reagerade på igår, och det var hon som satte fokus på Dentaku tidigt. Verkar också ha lite dålig koll på vilka som faktiskt deltar i leken( tänker på Hedinn) Detta känns faktiskt lite suspekt då det är något en ulv(vampyr) skulle kunna göra då den ju vet vilka som är onda och alla andra är goda. Man behöver ju inte ha full koll på allas namn då. Nu vet jag också att Koppen brukar bli misstänkt så lämnar det för nu, men definitivt att mina ögon vilar på henne.

9. Lobelia Lynchades dagDL1 var brevbärare

10.Habina Dentaku hamnade tidigt i skottlinjen igår från Habinas håll. Jag listade en del inlägg från henne inatt som jag kände att jag behövde hålla koll på. Hon riktar in sig på Dentaku på ett sätt som man lägger märke till, och att hon ändrar röst i slutet kan ju betyda både att hon är en god som vill rädda sig själv eller att hon är en ond som vill rädda sig själv. Jag kan inte hålla med henne om hennes tidiga slutsats att Dentaku skulle vara mästaren(demonen) och därför vilja få röster på sig, det verkar helt enkelt inte så smart spelat, Då Demonen är deltagare i lyan så borde det också vara något som diskuterats tycker jag hur man ska använda mästarens förmåga att omvandla en tidigare god till ond på bästa sätt, det är ju deras starkaste vapen att ro hem detta- tycker jag ialla fall! Jag håller Habina så länge på min misstänkta lista, så får vi se om det ändrar sig under dagen!

11. Majola väldigt lite inlägg, måste se mer av för att kunna bilda mig en uppfattning om henne.

12. Asko var tidigt med och började sammanställa sina tankar tidigt, vilket jag tycker är bra, så leken får komma framåt. Håller henne neutral så länge

13. Lilltess tycker jag har startat skarpt! Verkar med och synes för mig som hon letar ulvar, har också hittat saker i Habinas resonemang ang Dentaku och även annat i Habinas inlägg som hon slagit ner på, som jag bara kan hålla med om. Hon känns åt det goda hållet för mig

14. Matmissbrukaren har inte hittat något från henne som egentligen handlar om den här leken, däremot massor om den senaste och andra äldre lekar. Är det ett sätt att hålla sig undan allas blickar, eller är det för att hon inte mådde bra/ hade dåligt med tid? Jag får hålla ögonen på henne tills vidare!

Det har du rätt i. Då tänkte jag bara skriva om henne. För jag sökte reda på hennes röstmotivering. Hon är ingen jag lagt märke till eftersom jag knappt visste att hon var med :p (alltså inget skrivit något konstigt)
Bara det att någon inte märks är suspekt på ett sätt, blir så svårt att komma med något vettigt då, vi får se om vi ser mer av henne idag!

Glömmerallt och koppen: Jag kan tycka att det är lite märkligt att missuppfatta Dentaku men det är lätt hänt. Koppens kommentar var skum. Jag är tveksam till om en god glömmerallt hade tolkat det så men samtidigt så mådde hon inte bra och det kändes som hon röstade lite snabbt så det behöver inte betyda något egentligen.

Asko: Jag vet inte riktigt. Att de ovan missförstår Dentaku är en sak men att en tredje person använder missförståndet till en teori vet jag inte vad jag tycker om. Det var första dagen så det är inte lätt men det känns inte som vare sig asko eller koppen tror att Dentaku är ängeln för då borde de väl inte ha skrivit så? Akso har skrivit flera teoriinlägg som låter rätt vettiga och inte som ett "ulvpåhitt inlägg". Så jag vet inte riktigt.

Habina och Dentaku: Jag är kluven även till henne. Hon tolkade Dentakus roll som att hon vore ulv. Det jag tycker är märkligt är att hon misstänker Dentaku för att vara klantig ulv eller demon som vill åka ut. Varför skulle demonen vilja åka nu? Är Dentaku demon så är hon en klantig demon. Habinas kommentar om att "tråkigt om jag åker" sådana kommentarer tycker jag är misstänkt. Jag förstår om hon tycker det är tråkigt att åka ut tidigt men ens död analyseras alltid och hjälper sin sida att vinna. Habina är skum men samtidigt tycker jag hon kommer med kloka teorier om Dentaku.

Att Dentaku misstänker dem som misstänker henne är inget konstigt men jag förstår hur habina tänker. Kan de vara så att de är ulvar ihop och försökte alibirösta på varandra men sedan ångrade sig habina? Dock hade det varit märkligt spelat. Idag har de släppt misstankarna på varandra (eller ja de säger att den andra kan vara ulv men de är inte lika säkra längre). Är det också ett spel? Jag vill lita på Habina men det är mycket med henne som är skumt.

LenaH jag tyckte hon var märklig i början. Men kanske mest för att hon gjorde mig förvirrad. Men det är ingen anledning att misstänka någon för? Men jag tycker jag förstår henne mer och mer så hon känns oskum nu.

Q4: Jag är imponerad över alla småsaker hon hittar. Är hon en god som hittar små små detaljer eller är hon ond som hittar "hitte på grejer". Att hon inte läste alla inlägg i min och Lenas konversation var lite märklig. Hade hon hoppat att jag inte skulle lägga märke till det eller var det en ärlig miss? Minns jag rätt så tyckte hon efter röstningen att bollens röst borde granskas. Men även Q4 röst kan ha varit en räddningsröst för Habina. Hon la det bara i god tid men hon kunde inte ha vetat hur röstningen skulle fortskrida.

Lilltess kommer med mycket bra teorier. Lite märkligt att hon inte visste att demonen satt i lyan. Demonen kanske inte är med så ofta men Lilltess har väl lekt iallafall en lek med demonen? Betyder det att lilltess inte är ulv? Eller är det ett sätt att låtsas att inte vara vampyr? Det var fler som var osäker på demonen men dessa var nyare spelare än lilltess

Bollen___ (;) ): Hon är ingen jag lagt märke till men Q4 kan ha en poäng så jag kanske borde hålla ögonen öppna mer.

Matmissbrukaren: Röstade som mig, samtidigt som mig. Känns som någon jag missat men hon mådde inte bra igår och jag hoppas hon mår bättre idag.

Lita inte på någon var det... Har jag missat någon?
Postade för tidigt, lagt till min kommentar till Artlines sammanställning

Vi är på det stora rätt överrens med varandra, dock en liten fotnot ang Lilltess, och demonens vara eller icke vara i lyan
Jag tror att demonen kan ha varit utanför lyan i flera spel och då är okänd för lyan? Eller tänker jag på någon annan roll nu? Att det då är risk att lyan lynchar demonen då, och den därför vill "visa" sig för lyan så det inte händer?

Vi är på det stora rätt överrens med varandra, dock en liten fotnot ang Lilltess, och demonens vara eller icke vara i lyan
Jag tror att demonen kan ha varit utanför lyan i flera spel och då är okänd för lyan? Eller tänker jag på någon annan roll nu? Att det då är risk att lyan lynchar demonen då, och den därför vill "visa" sig för lyan så det inte händer?

Jag har inte lekt så många lekar men jag har läst många. Så vitt jag vet så tillhör alltid demonen lyan. Men det får någon mer rutinerad svara på. Om du blandar ihop demonen med en annan roll så är det mycket möjligt att lilltess också gjorde det.

Ja skulle vampyrerna bita nån så var det ju bra att de tog en bybo!
Och lite svårare för dem att hitta ängeln i leken:)
Skulle du kunna förklara det sista? Hur blir det svårare? :confused:

Nä, det är en annan roll. Tror att det var ledarvargen (om hen blir vald till käk väljer en annan ulv som får dö istället) snarare?

Jag kollade i Ulvlekarnas anmälningstråd och där står det så här:

"Demon - är en ulv som om den dör kan omvandla en god spelare till ulv."

På alla onda roller där ulvarna inte känner till vem som har rollen anges det, så det verkar inte vara något som gäller demonen - det är en vanlig ulv med en specialegenskap.

Men det kan ju som sagt handlat om en oskyldig sammanblandning, det är ju inte ovanligt med onda roller som ulvarna inte vet om.

Bara en varning, jag känner mig lite trött idag så jag vet inte om jag orkar teoria som jag gjorde igår. Men det kanske blir bättre till kvällen, jag hoppas det :)

1. glömmerallt är väldigt osynlig för mig. Skrev att hon inte mådde bra igår och röstade tidigt. Hoppas hon mår bättre och kommer med mer inlägg!

2. quarter4ever Läser ibland lite snabbt men försöker hela tiden föra leken framåt känns det som. Q4 verkar ha utvecklats mest av oss ”nya”, jättestor skillnad mot första leken och för mig känns q4 god eftersom jag tycker att hon letar och kommer med vettiga teorier på ett bra sätt.

3. bollen__ jag!

4. Dentaku Habina och Koppen diskuterade en del om henne igår. Koppen genom att skriva något om ängeln och Habina om demon. Två helt olika sidor alltså. För mig hittar jag inget som sticker ut med Dentaku än så länge. Vet att det var samma för mig i förra leken, och då var hon god. Får kika mera.

5. Peaux var bybo blev käkad första natten

6. LenaH Är för mig en spelare jag har svårt att få grepp om. Kan lika gärna vara ond som god så därför sätter jag henne som neutral för nu och får läsa mera för att försöka bilda mig en uppfattning. Hon gör mig lite förvirrad

7. Artline här känns det som att jag har kunnat bilda mig en liten uppfattning. Jag tror att Artline är god för att jag tycker hennes teorier är vettiga och hon verkar engagerad och letar ulvar. Känner att jag håller med henne i mycket.

8. Koppen Reagerade jag på igår. Jag förstod inte riktigt hur koppen menade med att hon letar goda roller och inte onda. Men sen kom jag på att någon i tidigare lek skrivit att de försökte pussla ihop vilka de goda var först för att lättare hitta de onda och det kan ju vara så koppen menar eller så är koppen inte god. Koppen verkar också lite förvirrad o har inte helt koll på vilka som är med i leken. Jag ska hålla ögonen på koppen, något är lite skumt i alla fall. Kan ju vara jag som har fel som vanligt!

9. Lobelia var brevbärare utröstad DL1

10.Habina satte ögonen på Dentaku tidigt. Hon ändrar röst i slutet vilket inte behöver betyda något skumt, men både en ond och en god vill väl rädda sig själv? Jag tycker det är konstigt att hon så tidigt pekar ut Dentaku som mästaren/demonen, jag håller inte med henne i hennes resonemang där. Dessutom tror jag att det är sjukt svårt att hitta roller redan innan första DL och jag hittar inte riktigt något i Dentakus inlägg som varken pekar mot ängel eller demon. Och varför är det bara just dessa två roller som det spekuleras i? Nä, för mig känns Habina skum för nu.

11. Majola måste jag läsa mer av, jag hade glömt att hon var med nästan. Och det känns ju också lite suspekt, men hon kan ju också bara ha ett liv utanför buke :p

12. Asko för också leken framåt och var tidig med att börja få ner sina tankar och teorier precis som Q4. Det känns bra.

13. Lilltess det var lite märkligt att on inte visste att demonen satt i lyan, eftersom hon har lekt flera lekar. Det var fler som reagerade men det var några av oss som är nya som inte visste. Lilltess har ju sagt tidigare att hon brukar lätt bli misstänkt så man ska ju inte dra för stora växlar på det här. Men jag kommer hålla ögonen på Lilltess och kan inte riktigt bestämma mig var jag har henne.

14. Matmissbrukaren mådde inte bra och har inte skrivit så mycket. Hoppas att det bara beror på detta och inte på att hon är ond som i förra leken när man (läs jag) blev totallurad av henne. Hoppas hon mår bättre idag och här måste jag läsa mer. Försöka att inte bli så lurad som förra leken!

Jag måste också tillägga att jag har möte ikväll och jag vet inte om jag hinner in innan DL. Måste eventuellt rösta före mötet.

Skulle du kunna förklara det sista? Hur blir det svårare? :confused:

Nä, det är en annan roll. Tror att det var ledarvargen (om hen blir vald till käk väljer en annan ulv som får dö istället) snarare?

Jo om käket misslyckas i första NattDL så är det oftast ängeln de träffar på, då den "ska" beskydda sig själv första natten. Och då blir det lätt för ulvarna att veta vem ängeln är. Ängeln ska väl göra så för att spionen ska få info om vem som är ängel.Blev det klarare?
Tack för klargörandet ang demonen, då vet jag!

Jag kollade i Ulvlekarnas anmälningstråd och där står det så här:

"Demon - är en ulv som om den dör kan omvandla en god spelare till ulv."

På alla onda roller där ulvarna inte känner till vem som har rollen anges det, så det verkar inte vara något som gäller demonen - det är en vanlig ulv med en specialegenskap.

Men det kan ju som sagt handlat om en oskyldig sammanblandning, det är ju inte ovanligt med onda roller som ulvarna inte vet om.
:up:

Såhär tidigt i leken när där är många deltagare så tycker jag att det är svårt att skriva om alla så jag väljer att bara skriva saker jag antingen reagerar på eller håller med om, mest så ni vet.

Jag blandade inte ihop demonen med någon utan oftast står det att den ingår i lyan om den gör det. Nu stod det visserligen att den var ulv men jag kollade bara om det stod att den var i lyan. Jag har bara spelat med demon en gång.

Jag tycker att q4 kommer med mycket bra tankar idag, visserligen är det mycket som är långsökt men jag tror att det är hennes spelstil helt enkelt.

Koppen reagerar jag alltid på, även idag. Spånar om att Dentaku kan vara ängeln, tror att Hedinn är med, (okej jag kastar sten i glashus, jag trodde att demonen var utanför lyan) och känns allmänt skum. Det är kanske lite av hennes spelstil men jag tycker inte att man kan spela hur skumt som helst bara för att det är ens spelstil.

Och Habina håller jag fortfarande som min högsta misstänkta efter det med att hon tror att Dentaku är demonen, grundat på.... Inget.

Jo om käket misslyckas i första NattDL så är det oftast ängeln de träffar på, då den "ska" beskydda sig själv första natten. Och då blir det lätt för ulvarna att veta vem ängeln är. Ängeln ska väl göra så för att spionen ska få info om vem som är ängel.Blev det klarare?
Tack för klargörandet ang demonen, då vet jag!
Aha, du tänkte så! Jag tänkte snarare på att ju färre goda desto större chans (risk :p) är det för de onda att hitta rätt.

Koppen reagerar jag alltid på, även idag. Spånar om att Dentaku kan vara ängeln, tror att Hedinn är med, (okej jag kastar sten i glashus, jag trodde att demonen var utanför lyan) och känns allmänt skum. Det är kanske lite av hennes spelstil men jag tycker inte att man kan spela hur skumt som helst bara för att det är ens spelstil.

Ja hon är svår. Men är det inte så att hon är skumare när hon är god? Men hur avgör man vilken nivå av skumhet hon ligger på? Jag ska försöka hålla ögonen på henne. Annars tänker jag precis som du.

Jag har som vanligt bara koll på mig själv. Jag är lite orolig för att det kommer bli som i förra leken då den känslan höll i sig ända till sista röstningen.
Det här är första citater jag reagerar på från Dentaku. Där hon helt frankt förväntar sig att bli kvar till sista röstningen. Jag har funderat lite mer på det och bestämt mig för att hon helt enkelt måste vara en klantig ulv. Smileyn är alltså fejkad, hon vet mycket väl att hon inte kommer bli käkad och sköter hon bara sina kort rätt, så blir hon inte lynchad heller. Så koll, det har hon, i alla fall på vilka som är goda och onda.

Sedan har vi den fantastiska felsägningen i #344 (http://www.bukefalos.com/threads/welcome-to-hellmouth-ulvlek.1299574/page-18#post-16804135) där Quarter frågar om Dentaku är ulv och om hon känner igen quarter nu då? Där dentaku faktiskt outar sin egen roll och svarar ja, även om hon försöker släta över det sedan.

Hon röstar på mig med en teori som går ut på att jag inte letar ulvar, utan istället skriker ut ulv. Men jag letade ulv och tror jag hittade en, även om jag var tvungen att rösta på lobelia för att rädda mig själv istället för att ha kvar rösten på dentaku. Jag hoppas att jag inte behöver röständra ikväll för att rädda mig själv.

Habina röstar på dentaku

Då jag tycker hennes inlägg visar på en ulv som gör upprepade misstag.

Jag har lite tight om tid för ulvlek ikväll, men jag skall göra mitt bästa att vara inne runt DL, svara på eventuella funderingar och se om jag hittar något misstänkt på någon spelare. Jag vill dock redan nu göra en notering om att lilltess och quarter verkar ganska sams med dentaku, det måste inte betyda att de är i lyan ihop, men det skulle kunna vara så...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare