Sv: Vuxna ponnyryttare!
Och igår red jag ut med husse som cyklade. Husse har sett en timmerväg som borde leda fram till hörnet på vår gård och det gjorde den. Tar ca 90min med mest skritt och lite trav, det är både trafikerad asfaltsväg, grusväg utan grus (eh ja) och rätt nylagd grusväg med jättefin svikt i (ponny tyckte vi skulle galoppera...) och så en sväng i skogen med lite lite bergsklättring och så bara superfina skogsvägar, tror de har kört med traktor där men inte så mycket i år, det är spår men inte uppkört. Perfekt! Nästan hela rundan är dessutom så bred så att det går att köra på den. Och ha med handponny
Hon uppförde sig jättefint, spände sig inte alls vid uppsittning och var sen mest glad, inga sura miner när jag försökte få bort henne från vägkanten (hon går så HIMLA nära ibland) och fick i princip ponnysparka först för att hon skulle lyssna... En liten pisk att peta med tror jag blir bra, hon går undan för den bara man kittlar lite.
Men galopp kände jag mig inte helt mogen för, hon gick dessutom ner typ 50kg under ridturen så till slut satt sadeln löst
Hon bajsade, fes och så skvätte hon lite (tokbrunstig) och när vi kom in i skogen där det var mjukt så kissade hon i typ en kvart, haha. Men det var öronen fram hela tiden och så gick det fortare och fortare och fortare...