Jag de senaste månaderna försökt att skaffa en vuxen hund. Jag har letat på Facebook och blocket utan lycka. Om jag får svar så blir jag nekad med anledning att jag inte kan tillgodose en tillsyn av hunden dygnet runt. Jag och min sambo kan ge en hund mycket tillsyn då vi har möjlighet att jobba hemifrån samt att min sambo kan ha hund på jobbet. Dock så vet jag att det kommer att finnas möten och dylikt som kommer att kräva att hunden får vara själv max ett par timmar om dagen vissa dagar. Då jag inte har så mycket pengar då jag tidigare varit arbetslös pga psykisk ohälsa så har jag inte möjlighet att lägga pengar på hunddagis.
Att vara med djur gör mig så väl och jag drömmer om en bästa vän. I övrigt har jag all tid i världen då jag inte har några andra hobbys längre utan är redo att lägga all min tid med en hund. Hundvana finns det gott om sen tidigare.
Tyvärr så har jag ingen familj och knappt vänner alls. Det finns ingen att fråga om hundvakt.
Är jag helt enkelt självisk som vill ha hund?
Hur ser det ut hos er?
Är era hundar ensamma någonsin?
Är det fel av mig att skaffa hund och inte kunna vara med den dygnet runt?
Tacksam för svar! (:
Att vara med djur gör mig så väl och jag drömmer om en bästa vän. I övrigt har jag all tid i världen då jag inte har några andra hobbys längre utan är redo att lägga all min tid med en hund. Hundvana finns det gott om sen tidigare.
Tyvärr så har jag ingen familj och knappt vänner alls. Det finns ingen att fråga om hundvakt.
Är jag helt enkelt självisk som vill ha hund?
Hur ser det ut hos er?
Är era hundar ensamma någonsin?
Är det fel av mig att skaffa hund och inte kunna vara med den dygnet runt?
Tacksam för svar! (: