Voffs schäferbebisar

Åh, alla är så söta!! Hade aldrig kunnat välja.. (fast lilla blå..) :love: Kul att de har öppnat ögonen och rör sig mer.. Hur mycket brukar de väga runt 2 veckor?
Ska den nya tiken bli mer din hund? Alltså med träning/tävling och så?

Åh, alla är så söta!! Hade aldrig kunnat välja.. (fast lilla blå..) :love: Kul att de har öppnat ögonen och rör sig mer.. Hur mycket brukar de väga runt 2 veckor?
Ska den nya tiken bli mer din hund? Alltså med träning/tävling och så?
De här valparna ligger på 1-2 hekto över normen. Det beror säkert på att de bara är tre och Mamma Mu har mat för 11...som hon fått i tidigare kullar :o

Ja den valp jag ska spara ska jag ha som "min" och träna med. Hon ska också gå vidare i avel sen i vår kennel. Detta är tikens sista kull och de två tikarna (döttrar ur tidigare kull) som skulle gå vidare i avel valde vi att sälja till tjänst förra året då vi inte tyckte statistiken på den kullen var helt tillfredställande. Ur denna kull ska även en tik till ett par som köpt valp av oss tidigare. De kommer att vara fodervärdar så även den tiken kommer vi att förhoppningsvis avla vidare på. Den enda valpen som blev att sälja kommer att flytta till Norge :)

Det är ju så....personligheten kommer sen. Samtidigt har det inte varit några jättestora variationer på Mamma Mus puppisar innan. Och även de som stuckit ut har kunna ändrat sig sen så jag fäster inte så jättestor vikt vid hur en valp är vid 6-8 v. Jag känner båda föräldrarna väl och sett många av avkommorna från pappan så jag känner att det spelar nog inte så stor roll vilken jag väljer egentligen. Jag blir nog nöjd ändå :)
Heelervalpar kan skilja så helt otroligt i temperament (och utseende) i en och samma kull - oavsett om föräldrarna är lika i både utseende och sätt. Det är det svåra med denna ras. I förra kullen var alla väldigt olika i humör och utseende - så ibland var det svårt att tro de var från samma kull :p Nuvarande ser jämnare ut från födseln, så vi får se hur dessa blir.

C-kullen växer så det knakar!!!!
Nu har vi plötsligt 7 hundar att klippa klorna på. Som om 4 inte var tillräckligt :p
De står och även går några snedsteg på ganska räta ben nu.
Den svarta sprang tom ett par steg i dag innan hon kraschlandade rätt ner i filten.

De försöker morra och skälla och låter bara för underbart gulliga :love:

h9A4FCA29

Typ så ja.
När de hör att man är i tvättstugan och pysslar så ska de tuffa sig lite. Just dagarna när de höll på att öppna ögonen märktes detta tydligt. Fortfarande halvblinda, härlug överlevnadsinstinkt :D
Nu märker man att de är med mycket mer och skäller mest på varandra.
Det är bästa tiden nu och några få veckor framåt,sen är det bara kiss,bajs,passa mattider o vassa tänder

Nu kommer några bilder på dom. Gissar att många av er redan har sett dessa. Kommer bli mer bilder när det blivit lugnare här..och de förändrar sig lite. Ännu är de bara samma korvar ur olika vinklar :p
Här är de. Criga, Calibra och Cobra. Sött sovandes. Ännu inte bestämt vem som kommer att bli vem men jag har min favorit och de två namnen som blir kvar blir rätt uppenbart vem de passar bäst på.
13267805_1213225782023186_3367107980749683838_n_zpsadeueyg4.jpg

Den här tösen kom ut som nummer två. Hon är svart med bruna tecken. Ansiktet är spräckligt i nuläget. Gissar att hon kan få en ganska spännande teckning. Hon väger nu 763 g och är störst i kullen. I nuläget min favorit.
13307378_1213225798689851_3416553420208640559_n_zpszszwpwnl.jpg

Den här tjejen kom ut som nummer tre. Hon är nästan helt svart förutom lite brunt längst ner på frambenen och under svansen. Hon har väldigt mörka framtassar så de kan nog bli svartspräckliga. Hon väger nu 720 g
13240598_1213225825356515_477135162076793188_n_zpsrso9g1oj.jpg

Sist har vi hon som kom först. Hon kommer bli "Grå" som sin mor. Hon är minst i kullen med sina 688 g och husses favorit.
13263768_1213225855356512_8397771357177014089_n_zpsnabzpfzd.jpg
Men alltså jag dör! ❤️ Inte lite schäfervalpsugen jag blev nu :D

Två gånger fick vi på fritidsgården, alltså när jag gick i typ 4:an-5:an, åka iväg på utflykt till en Schäferuppfödare... Fem veckor gamla valpar, 4 veckor andra gången. Alltså jag var helt salig, de var så söta och roliga. Har ända sen dess varit oerhört svag för just Schäfervalpar. :love::love:

finns inget sötare än schäfer bebisar ^_^ eller schäfrar öht ^_^, från korv till knäppa öron till en prick långt i fjärran då man tränar inkallning är :love:.

har en schäfer blandning nu på 13år nu men det måste nog bli en schäfer sen igen :love:

Nu är prinsessorna 16 dagar gamla. Nu händer det mycket för varje dag. Nu kan man se små trevande försök till lek. Otroligt klumpigt och se vansinnigt löjligt och sött ut. De morrar, skäller och går. Och välter!!! :D

Här är den grå. Hon håller på och tränar in mördarblicken som hon ska skrämma figgar med när hon blir stor :devil:
13342987_1222564611089303_2901176097754875738_n_zpsrhdud6ie.jpg

Här är den svartbruna tjejen. Hon är fortfarande störst. Just nu är hon den lugnaste av dom. Vill mest äta och mysa.
13417409_1222564644422633_6555567966541250285_n_zpsvmdcgg06.jpg

På den svartaste börjar mer mörkt brunt bryta igenom på ben och ansikte. Hon har inte alls den ljust bruna färgen som systern ovanför utan en väldigt mörkt brunfärg. Hon är näpnast i kullen. Väldigt tikig i typen.
13350543_1222564674422630_8011548400563647049_o_zpsh89j2msc.jpg

Nu är prinsessorna 16 dagar gamla. Nu händer det mycket för varje dag. Nu kan man se små trevande försök till lek. Otroligt klumpigt och se vansinnigt löjligt och sött ut. De morrar, skäller och går. Och välter!!! :D

Här är den grå. Hon håller på och tränar in mördarblicken som hon ska skrämma figgar med när hon blir stor :devil:
13342987_1222564611089303_2901176097754875738_n_zpsrhdud6ie.jpg

Här är den svartbruna tjejen. Hon är fortfarande störst. Just nu är hon den lugnaste av dom. Vill mest äta och mysa.
13417409_1222564644422633_6555567966541250285_n_zpsvmdcgg06.jpg

På den svartaste börjar mer mörkt brunt bryta igenom på ben och ansikte. Hon har inte alls den ljust bruna färgen som systern ovanför utan en väldigt mörkt brunfärg. Hon är näpnast i kullen. Väldigt tikig i typen.
13350543_1222564674422630_8011548400563647049_o_zpsh89j2msc.jpg

Jag vill ha en!! :love::love::love:

Vad blir det för några i höst? :)
Vi ska göra om parningen med tiken som inte tog sig. Det är alltså Mamma Mus dotter, storasyster till dessa tjejer. Hanen samma som sist, den Danska hanen som vi har hemma här nu. Det är därför han är här hos oss.
Anledningen att vi valde att ta hit honom är för att hennes löp var lite knepigt sist och det var svårt att tajma in när vi skulle åka till hanen. Så det blev inga bra parningar. Med att ha båda hundarna här under hela löpet ökar chansen markant att pricka in rätt tidpunkt :)

Alltså, jag vill se mer bilder!:rage: :love:
Den "lilla" svarta fastnade jag för direkt (svag för svart schäfer) men alla tre är verkligen löjligt söta! Ska bli spännande att följa och se vem av töserna som stannar hos dig!

Alltså, jag vill se mer bilder!:rage: :love:
Den "lilla" svarta fastnade jag för direkt (svag för svart schäfer) men alla tre är verkligen löjligt söta! Ska bli spännande att följa och se vem av töserna som stannar hos dig!
Blir roligare att ta bilder när de kan vara ute. Ännu blir alla lika dana....samma valplåda i bakgrunden och de mest sitter eller ligger :D
Men om en vecka är de stora nog att få komma ut i valphagen i trädgården om dagarna. Då kommer de att leka och röra sig mer också.

Står fortfarande och trampar mellan den grå och den svarta. Tycker grå är finast färg. Men de svarta brukar ha en annan päls...lenare och fäller mindre. Dammsuger tillräckligt mycket som det är :angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar