Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De här valparna ligger på 1-2 hekto över normen. Det beror säkert på att de bara är tre och Mamma Mu har mat för 11...som hon fått i tidigare kullarÅh, alla är så söta!! Hade aldrig kunnat välja.. (fast lilla blå..) Kul att de har öppnat ögonen och rör sig mer.. Hur mycket brukar de väga runt 2 veckor?
Ska den nya tiken bli mer din hund? Alltså med träning/tävling och så?
Heelervalpar kan skilja så helt otroligt i temperament (och utseende) i en och samma kull - oavsett om föräldrarna är lika i både utseende och sätt. Det är det svåra med denna ras. I förra kullen var alla väldigt olika i humör och utseende - så ibland var det svårt att tro de var från samma kull Nuvarande ser jämnare ut från födseln, så vi får se hur dessa blir.Det är ju så....personligheten kommer sen. Samtidigt har det inte varit några jättestora variationer på Mamma Mus puppisar innan. Och även de som stuckit ut har kunna ändrat sig sen så jag fäster inte så jättestor vikt vid hur en valp är vid 6-8 v. Jag känner båda föräldrarna väl och sett många av avkommorna från pappan så jag känner att det spelar nog inte så stor roll vilken jag väljer egentligen. Jag blir nog nöjd ändå
Typ så ja.
Det är bästa tiden nu och några få veckor framåt,sen är det bara kiss,bajs,passa mattider o vassa tänderTyp så ja.
När de hör att man är i tvättstugan och pysslar så ska de tuffa sig lite. Just dagarna när de höll på att öppna ögonen märktes detta tydligt. Fortfarande halvblinda, härlug överlevnadsinstinkt
Nu märker man att de är med mycket mer och skäller mest på varandra.
Men alltså jag dör! Inte lite schäfervalpsugen jag blev nuNu kommer några bilder på dom. Gissar att många av er redan har sett dessa. Kommer bli mer bilder när det blivit lugnare här..och de förändrar sig lite. Ännu är de bara samma korvar ur olika vinklar
Här är de. Criga, Calibra och Cobra. Sött sovandes. Ännu inte bestämt vem som kommer att bli vem men jag har min favorit och de två namnen som blir kvar blir rätt uppenbart vem de passar bäst på.
Den här tösen kom ut som nummer två. Hon är svart med bruna tecken. Ansiktet är spräckligt i nuläget. Gissar att hon kan få en ganska spännande teckning. Hon väger nu 763 g och är störst i kullen. I nuläget min favorit.
Den här tjejen kom ut som nummer tre. Hon är nästan helt svart förutom lite brunt längst ner på frambenen och under svansen. Hon har väldigt mörka framtassar så de kan nog bli svartspräckliga. Hon väger nu 720 g
Sist har vi hon som kom först. Hon kommer bli "Grå" som sin mor. Hon är minst i kullen med sina 688 g och husses favorit.
Vägde puppisarna. Tror jag får byta kennelprefix med @russinbulle för jösses vilka heffaklumpar
De ligger på 1800 g alla tre
Nu är prinsessorna 16 dagar gamla. Nu händer det mycket för varje dag. Nu kan man se små trevande försök till lek. Otroligt klumpigt och se vansinnigt löjligt och sött ut. De morrar, skäller och går. Och välter!!!
Här är den grå. Hon håller på och tränar in mördarblicken som hon ska skrämma figgar med när hon blir stor
Här är den svartbruna tjejen. Hon är fortfarande störst. Just nu är hon den lugnaste av dom. Vill mest äta och mysa.
På den svartaste börjar mer mörkt brunt bryta igenom på ben och ansikte. Hon har inte alls den ljust bruna färgen som systern ovanför utan en väldigt mörkt brunfärg. Hon är näpnast i kullen. Väldigt tikig i typen.
Kommer nya i höstJag vill ha en!!
Kommer nya i höst
Vi ska göra om parningen med tiken som inte tog sig. Det är alltså Mamma Mus dotter, storasyster till dessa tjejer. Hanen samma som sist, den Danska hanen som vi har hemma här nu. Det är därför han är här hos oss.Vad blir det för några i höst?
Blir roligare att ta bilder när de kan vara ute. Ännu blir alla lika dana....samma valplåda i bakgrunden och de mest sitter eller liggerAlltså, jag vill se mer bilder!
Den "lilla" svarta fastnade jag för direkt (svag för svart schäfer) men alla tre är verkligen löjligt söta! Ska bli spännande att följa och se vem av töserna som stannar hos dig!