VM i hoppning

Aha! Så lagresultaten är med hela tiden?
Ja, kände däremot att jag inte riktigt orkade förstå hur urvalet till ind finalen går till, men här är texten
The four best placed Athletes for the Final are selected by adding the Penalties incurred by each Athlete in the first and third Competitions to the Penalties incurred in the two rounds of the second Competition, and for those individuals and members of teams not qualified for the second round of the team Competition the Penalties incurred in the first and third Competitions are added to the Penalties incurred in the first round of the second Competition and the round replacing the second round of the team Competition.
In the event of equality of Penalties for the fourth place, the best score obtained in the third Competition will decide which Athlete qualifies. In the event of further equality the best score in the second Competition and in turn that of the first Competition will decide. If the scores are still equal, there will be a jump-off against the clock over six obstacles of Rounds A and B of the third Competition.

Och när jag ändå är igång så kommer den för lagfinalen också:
Teams which participate in the second round receive their placing by adding the Penalties incurred by the three best Athletes in each team in the first Competition and Penalties incurred by the three best Athletes in each of the two rounds of the second Competition. The team which has obtained the least number of Penalties will be placed first and declared World Team Champion.

Ja precis, då tänker jag inte fel, jag räknar lite kallt med det också :p Booorde inte vara några problem...

Men nu är Henrik klar iaf!

(Fast ja morgondagens resultat räknas väl också in?)

Senast ändrad:
Henrik slutade på 45:e plats idag och måste klättra 15 placeringar för att gå vidare individuellt. Känns som mkt, men det skiljer bara ca 2 fel så det kan kanske gå.
Och Sverige slutade 7:a, tack vare att Irland och Colombia fick några extra rivningar för sista ryttaren.

Okej att det är skrälligt att Schweiz inte gick vidare men jag tycker det är ännu mer skrälligt att Belgien inte heller gick vidare...
Gillar att Colombia red så bra =) Kul att ett för oss "udda" land har så bra ryttare =)

Har bara kunna följa allt väldigt sporadiskt idag från och till på nätet men sååå skönt att Roffe går in och visar vilken otrolig stjärna han är. Vilket otroligt proffs han är ut i fingerspetsarna! :):bump::banana::bow::bow::bow:

Skulle nu titta på ritterna på SVT play men det går inte får bara felmeddelandet att videon inte är tillängliga, har testat olika webbläsare och får samma felmeddelanden i båda. :mad::mad::arghh: Hade inga problem att titta på play igår och har inte ändrat några inställningar på datorn heller. Så jag hoppas att det ordnar sig snart och att felet ligger hos SVT.

Jag har nog aldrig laddat min mobiltelefon så mycket som nu. Stackare vad den får jobba :D
Jag arbetar utomhus så jag streamar svt play och har lurarna i. När det är dags för våra svenska ryttare så blir det tillfällig paus i arbetet för att titta.
Mina kollegor har nu fått bekräftat att hästtjejer inte är riktigt kloka :angel:

Vad har de för regler egentligen på en så här stor tävling när det kommer till "good horsemanship", får man slå och sparka sin häst hur som helst?

Vad har de för regler egentligen på en så här stor tävling när det kommer till "good horsemanship", får man slå och sparka sin häst hur som helst?
FEIs regler är väl inte lika hårda som de svenska, men skulle vara intressant att veta om de fått någon offentlig tillsägelse.
Några av de norska ryttarna var ju tydligen väldigt spöglada på träningen när de hade problem med vattenhindret enligt Ridsport.

Fler som sitter redo? Drar ju igång om en dryg kvart. Hittar ingen startlista på hemsidan eller via fb, någon som vet?

Jag kollar inte på tv än, är Scott Brash struken idag? Alvarez Moya verkar också vara struken men han pratade väl om det redan igår.

Kollade Brash Facebook och han hade strykt sig.

FEIs regler är väl inte lika hårda som de svenska, men skulle vara intressant att veta om de fått någon offentlig tillsägelse.
Några av de norska ryttarna var ju tydligen väldigt spöglada på träningen när de hade problem med vattenhindret enligt Ridsport.

Har ju inte fått gult kort i alla fall enligt FEIs lista, om den är uppdaterad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama