Vlken hundras är det jag söker?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare attsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 105
Sv: Vlken hundras är det jag söker?

Jag rekommenderar min egen ras endast när jag tycker att den stämmer in på de önskemål som finns, eller kvalificerad majoritet av dessa. Och anledningen till att jag rekommenderar just min egen ras är ju naturligtvis för att jag tycker att det är den bästa rasen som finns.

Fast jag håller oftast med dig när du rekomenderar din ras. För det verkar vara en ras som passar till mycket.

Men när folk rekomenderar tex en flat till en som skriver att vi vill bara gå promenader mm.
För det händer faktiskt ofta här att folk rekomenderar helt upp åt väggarna, bara för de gillar sin ras.
SEn om man tycker sin ras är det bästa som finns, så måste man ju se lite längre när man läser vad den som frågar är ute efter.

Nä jag har heller inte sett någon hund med päls på trampdynorna. Varför den attityden:mad:
Men jag har sett folk som tar med sina hundar till stallet och hundarna går bara och fryser. För ingenting händer eftersom de bara är med och matte/husse sköter om hästen. De står oftast bara där på ett kallt golv. Och jo, jag tror en frusen hund känner att golvet är kallt än en mindre frusen hund gör.
Ja vad ska jag säga.. OM min hund vore stallhund skulle hon nog få något att stå/ligga på som är lite varmt. Och så har hon ju alla möjliga tröjor och jackor hon kan ha på sig medans jag pysslar med pålle. Men kläderna skulle åka av när vi beger oss ut.

amerikansk cocker spaniel ner rakad skulle jag säga. då är pälsen inga problem man lär ju raka den då och då så den behåller sin korta päls men i övrigt stämmer den in perfekt.

Några kompisar till mej har en heeler och en amris, funkar kanon bra för dom hänger med varanda, är lika vakna och alerta båda raserna :D

skulle även rekomendera en av russelraserna, jack eller parson. otroligt trevliga hundar för den som är aktiv.

Pudel, även där med päls men de är väligt fina nerklippta :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 688
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Mina föräldrar vill gärna skaffa hund och jag ska eventuellt flytta upp till dom och då skaffar vi hunden tillsammans. Vi hade en...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 240
Senast: Narcissa
·
R
Hundavel & Ras Nu har jag slitit mitt hår länge nog över att försöka navigera djungeln av raser och uppfödare, utan att komma någon vart. Så med risk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 358
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 209
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka