Ja och detta för att suggan är skruvad. Alltid åt samma håll. Kommer inte ihåg om det är höger eller vänster.Och när vi ändå är inne på ämnet grisseminering. Galtens penis är som en korkskruv, så även seminkatetern.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och detta för att suggan är skruvad. Alltid åt samma håll. Kommer inte ihåg om det är höger eller vänster.Och när vi ändå är inne på ämnet grisseminering. Galtens penis är som en korkskruv, så även seminkatetern.
Wiki som källa? Aromen består av vanillin enl innehållsförteckningen.Enligt tillverkaren har Center och Plopp olika chokladandel och recept på fyllning. Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Aromtillsatsen är av helt olika karaktär då Plopp har en mera knäck-artad arom medan Center har en renare toffé, karamell eller mjölkkolasmak.[2] Dessutom är Plopp-fyllningen något mer lättflytande eftersom den inte kokas lika länge och får därigenom en något högre vattenhalt.
Källa Wikipedia. Har sett samma på Cloettas fb tror jag.
Åh de har jag läst om! Vilka duktiga råttor!Jättekindpåsråttor är ca 2 kg tunga råttor med kindpåsar som hamstrar och används i delar av Afrika till minröjning. De är billigare att träna än hundar och röjningen blir säkrare då de väger för lite för att spränga en mina.
Samma råttor används även till att diagnosticera tbc. Råttorna är snabbare än människor och många positiva tester som människor missat har fångats upp av råttorna.
Det senaste de här råttorna gör är att leta efter pangoliner bland bagage på flygplatser för att stoppa smugglingen som sker av både fjäll och av levande pangoliner.
Men... Man kan väl vara döv och stum samtidigt? Jag har alltid trott att döv är en sak, stum är en sak, dövstum är när man är både döv och stum. Har aldrig hört det kopplas med bara dövhet, har jag missuppfattat ordets betydelse i alla dessa år?Visste du att ... dövstum är inte en grej. Tvärtom så kan det uppfattas som en gammalmodig och förolämpande sak att säga. Döva personer kan mycket väl använda sin röst, man kan t.o.m lära stendöva att tala men det är givetvis svårt att lära sig att tala när man aldrig hört ljud. Och stumma personer är vanligen hörande.
Källa: Döva klasskamrater som gärna skrek typ på bussen eller in i örat på hörselskadade klasskamrater Och döva äldre/vuxna som gick på "dövskola" fram till ganska nyligen då man slutade med att försöka tvinga dem till att lära sig att tala.
Eller hur! Och så bra folk som ens tänkt tanken och förverkligat idénÅh de har jag läst om! Vilka duktiga råttor!
Jag har ett nytt favoritbegrepp!Den tekniska termen för det är spagetifering.
Det står faktiskt bl.a. vanillin vilket betyder att den innehåller fler aromämnen än bara vanillin.Wiki som källa? Aromen består av vanillin enl innehållsförteckningen.
Jag väljer att spinna vidare på ditt informativa och kloka inlägg!Visste du att ... dövstum är inte en grej. Tvärtom så kan det uppfattas som en gammalmodig och förolämpande sak att säga. Döva personer kan mycket väl använda sin röst, man kan t.o.m lära stendöva att tala men det är givetvis svårt att lära sig att tala när man aldrig hört ljud. Och stumma personer är vanligen hörande.
Källa: Döva klasskamrater som gärna skrek typ på bussen eller in i örat på hörselskadade klasskamrater Och döva äldre/vuxna som gick på "dövskola" fram till ganska nyligen då man slutade med att försöka tvinga dem till att lära sig att tala.
Man kan det, men det är ovanligt då öron och hals ligger rätt så bortkopplade från varandra. Då har man troligen flera sorters funktionshinder som påverkar flera delar av kroppen tänker jag mig. Men man bör nog ha rätt bra koll på att det är så innan man kallar någon det pga nedan.Men... Man kan väl vara döv och stum samtidigt? Jag har alltid trott att döv är en sak, stum är en sak, dövstum är när man är både döv och stum. Har aldrig hört det kopplas med bara dövhet, har jag missuppfattat ordets betydelse i alla dessa år?
Ah, då hänger jag med. Bra att veta, tack!Man kan det, men det är ovanligt då öron och hals ligger rätt så bortkopplade från varandra. Då har man troligen flera sorters funktionshinder som påverkar flera delar av kroppen tänker jag mig. Men man bör nog ha rätt bra koll på att det är så innan man kallar någon det pga nedan.
Alltså ordet dövstum har lite av en historia bakom sig då man använde det ordet förr i tiden om vanliga döva personer. Jag har fått uppfattningen att man tänkte att döva var lite dumma och kunde inte tala osv (man lärde ju dem bara hantverksyrken en lång tid), och kallade dem dövstumma. Men det stämmer till 99% av fallen inte, och så blev det lite av en revolutionsvåg under senare 1900-talet om dövundervisningen. Så det kan vara ett lite känsligt ämne då det påminner om äldre tider och felaktiga bilder av döva personer.
Tänker jag mig alltså, andra döva kanske tycker annorlunda. Men rent allmänt så är ordet dövstum lite tabulagt.
Jag funderade på att skriva något om detta men bestämde mig att det fanns bättre kunniga än mig, och där kom du som om du läste mina tankarJag väljer att spinna vidare på ditt informativa och kloka inlägg!
När man är dövblind måste man inte vara både döv och blind på samma gång. Det räcker att man hör och ser rätt jädrans o-bra! Man kan vara blind och ha en hörselnedsättning, döv och ha en synnedsättning eller ha en kombinerad syn- och hörselnedsättning som gör att det är svårt rent allmänt att leva som andra inte dövblinda personer i samhället. Det är med andra ord ganska brett och den springande punkten är att det är ett funktionshinder tillsammans, och att man på grund av det har större svårigheter än om man bara hade haft ett av funktionshinderna.
Audism is a set of beliefs that include: hearing people are superior to Deaf people; Deaf people should be pitied for having futile and miserable lives; Deaf people should become like hearing people as far as possible; and shunning of sign languages. Tom L. Humphries coined the term in his doctoral dissertation in 1975, but it did not start to catch on until Harlan Lane used it in his own writings. Humphries originally applied audism to individual attitudes and practices; whereas Lane broadened the term to include oppression of deaf people.
Jag tackar för din tankeöverföring, det funkar uppenbarligen! Och det är ju viktig info vi ha som är bra att den sprids!Jag funderade på att skriva något om detta men bestämde mig att det fanns bättre kunniga än mig, och där kom du som om du läste mina tankar
Ja men det är ju en självklarhet.Om någon missat det så kom ägget före hönan för övrigt