Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Därför att det är då det brukar gå överstyr med onödig försiktighet för att slippa stämningar
/Shaggy som har en karbinhake liggandes gjort i 2 mm tjockt aluminium på vilken det står "Do not use for climbing"
Tydligen finns det ett matöverflöd där vilket gör att katter, hundar och babianer kan leva tillsammans utan konflikter, annars skulle både hundarna och katterna troligen dödas och bli uppätna av babianerna.Det var Saudi Arabien och jag hittade ett klipp på YT.
Jag tänker just nu så här - korsar man två olika fågelarter (vi säger att det går, höns som art utvecklades ju mera långsamt än så) så får man väl ett ägg av den nya arten? Ägget sedan kläcks och den nya arten kommer fram. Dvs ägget kom förstJa, men bara som koncept.......hönsägg före höna är väl fortfarande inte helt klart?
Vilket är ju lite hur det var i början av mänskligheten, vi hade ett överflöd av mat som gjorde att vi kunde ta hand om djur också. Jag har sett den där dokumentären när den gick på tv - fascinerande!Tydligen finns det ett matöverflöd där vilket gör att katter, hundar och babianer kan leva tillsammans utan konflikter, annars skulle både hundarna och katterna troligen dödas och bli uppätna av babianerna.
Jag har letat men inte hittat. Men vid ett annat tillfälle så letade jag efter en annan film och mailade då SVT (för jag ville ha versionen som var översatt till svenska ) och då fick jag adressen till upphovskvinnan på Island och fick tag i filmen. Men jag har tyvärr inte tagit tag i att leta upp babian/hund filmen, men det kanske kommerÅh, så jäkla fräckt! Den hade jag velat se! Tyvärr verkar inte SVT visa den längre... Du vet inte om man kan se den på något annat ställe?
I början av mänskligheten var vi ett jägar- och samlarsamhälle, vi dödade allt som kom i vår väg för att äta.Vilket är ju lite hur det var i början av mänskligheten, vi hade ett överflöd av mat som gjorde att vi kunde ta hand om djur också. Jag har sett den där dokumentären när den gick på tv - fascinerande!
Det är ju för att människor i USA behöver väldigt tydliga instruktioner.Vi har en micro hemma med en varningsdekal med en överkryssad hund. Torka ej hunden i micron No shit, Sherlock..
Väldigt fult och fördomsfullt skrivet tycker jag.Det är ju för att människor i USA behöver väldigt tydliga instruktioner.
@kryddelydd
Ja, du lägger en skrattsmiley på det men jag tycker nog att vi ska frånhålla oss från etniska nedsättande generaliteter och stereotyper oavsett vem det handlar om.
Nej precis, alla har inte samma etnicitet någonstans i något land tror jag, men det du säger är en ful stereotypisk generalisering av 'amerikaner'. Hade du uttalat dig så om muslimer (som har olika etniciteter) hade du blivit tokbannad.Menar du att alla i USA har samma etnicitet?
Dessutom: instruktionen om att inte torka husdjur i mikrovågsugn har tillkommit på grund av ett en person (i USA, förstås!!!) faktiskt gjorde det. Husdjuret dog - inte oväntat.
Personen stämde microvågsugnens tillverkare - och fick rätt eftersom det inte stod i instruktionen.
Samma skäl finns till att det på McDonald´s kaffemuggar varnas för att man kan bränna sig på kaffet.
alltså verkar det ju som om domstolar i USA anser att befolkningen där - oavsett etniskt ursprung - behöver väldigt tydliga instruktioner.
Menar du att alla i USA har samma etnicitet?
Dessutom: instruktionen om att inte torka husdjur i mikrovågsugn har tillkommit på grund av ett en person (i USA, förstås!!!) faktiskt gjorde det. Husdjuret dog - inte oväntat.
Personen stämde microvågsugnens tillverkare - och fick rätt eftersom det inte stod i instruktionen.
Samma skäl finns till att det på McDonald´s kaffemuggar varnas för att man kan bränna sig på kaffet.
alltså verkar det ju som om domstolar i USA anser att befolkningen där - oavsett etniskt ursprung - behöver väldigt tydliga instruktioner.
"människor i USA"...Nej precis, alla har inte samma etnicitet någonstans i något land tror jag, men det du säger är en ful stereotypisk generalisering av 'amerikaner'. Hade du uttalat dig så om muslimer (som har olika etniciteter) hade du blivit tokbannad.
Efter allt skrivande om inseminering så läste jag ”genitalier”@kryddelydd
Ja, du lägger en skrattsmiley på det men jag tycker nog att vi ska frånhålla oss från etniska nedsättande generaliteter och stereotyper oavsett vem det handlar om.
Jag är medveten om att tråden är fel plats att ha den diskussionen i och normalt sett anser jag nog att du och jag brukar vara shysst överens om saker och ting och jag är alltid mån om att skilja på sak och person i diskussioner. I detta är vi icke överens. "Man kan få skämta om en del företeelser' - nja vettu det finns gränser och hyckleri i allt här i världen och jag anser nog att det är rimligt med konsekvens - i synnerhet här i diskussionens mecka buke där det finns en så uppenbar åsiktskultur."människor i USA"...
Det betyder inte "alla i USA".
Det är ett uttryck för att det finns människor i USA som et c.
Ingen idé att gräla; vi tycker olika.
Jag tycker att man kan få skämta om en del företeelser, du verkar tycka annorlunda.
Jag är medveten om att tråden är fel plats att ha den diskussionen i och normalt sett anser jag nog att du och jag brukar vara shysst överens om saker och ting och jag är alltid mån om att skilja på sak och person i diskussioner. I detta är vi icke överens. "Man kan få skämta om en del företeelser' - nja vettu det finns gränser och hyckleri i allt här i världen och jag anser nog att det är rimligt med konsekvens - i synnerhet här i diskussionens mecka buke där det finns en så uppenbar åsiktskultur.
Slut OT
Jag undrar i min tur varför man dessutom väljer att göra det godaste godiset i historien (special nougadorer) så lika center och ploppDet stämmer inte enligt folk som har jobbat på Cloetta. Den ena, minns inte vilken, innehåller mer socker och de har lite olika aromer. Jag tror att det är en myt som har skapats pga att de är så lika.
Varför är de då så lika? För visst är det märkligt att en godistillverkare skapar två så snarlika produkter. Svaret är att Cloetta skapade Center och köpte sedan upp en annan chokladfabrik som hade den mycket populära och smakmässiga kopian Plopp. Eftersom Plopp var så populär fortsatte man tillverka båda.