Svartvita (och brunvita) kor har aldrig vita öron.
Nu måste jag ju kontrollera varenda ko jag ser! Tur att jag tycker om att titta på kor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svartvita (och brunvita) kor har aldrig vita öron.
Haha jag älskar att berätta det här till folk, för först ser alla ut som förvånade fågelholkar, sen säger ALLA att dom kommer/måste kolla på alla kor dom serNu måste jag ju kontrollera varenda ko jag ser! Tur att jag tycker om att titta på kor
Ja alltså det är på den nivån att hade inte mina ungar sovit hade jag lätt gett mig ut omgående! Eller vänta, jag kan ju googla kossor så länge! BRBHaha jag älskar att berätta det här till folk, för först ser alla ut som förvånade fågelholkar, sen säger ALLA att dom kommer/måste kolla på alla kor dom ser
Det måste ju vara Plopp då isåfall som är sockrigare eftersom den är helt klart godastDet stämmer inte enligt folk som har jobbat på Cloetta. Den ena, minns inte vilken, innehåller mer socker och de har lite olika aromer. Jag tror att det är en myt som har skapats pga att de är så lika.
Varför är de då så lika? För visst är det märkligt att en godistillverkare skapar två så snarlika produkter. Svaret är att Cloetta skapade Center och köpte sedan upp en annan chokladfabrik som hade den mycket populära och smakmässiga kopian Plopp. Eftersom Plopp var så populär fortsatte man tillverka båda.
På ko-temat så är det på det viset att kor bara har tänder i underkäken, inga i överkäken!
Inte vassa.Så de maler alltså gräset direkt mot gommen? Hoppas de inte har vassa tänder då
Toppen! Nu har jag nåt att diskutera med pållan nästa gång koskräcken slår till under en ridturSvartvita (och brunvita) kor har aldrig vita öron.
nja det gäller framtänderna. Kindtänder har dePå ko-temat så är det på det viset att kor bara har tänder i underkäken, inga i överkäken!
Enligt innehållsförteckningen så är det ingen skillnad.Det måste ju vara Plopp då isåfall som är sockrigare eftersom den är helt klart godast
Ja, men den faktan är inte riktigt lika rolig.nja det gäller framtänderna. Kindtänder har de
De sväljer i princip gräset helt, och idisslar det sedan.Så de maler alltså gräset direkt mot gommen? Hoppas de inte har vassa tänder då
Jag tycker att det är häftigt att rådjuren betäcks i juli/augusti och efter bara en liten tid stannar det befruktade ägget i sin utveckling och fäster sedan in i livmodern först vid årsskiftet. Fördröjd implantation, en av naturens finesser
Haha jag älskar att berätta det här till folk, för först ser alla ut som förvånade fågelholkar, sen säger ALLA att dom kommer/måste kolla på alla kor dom ser
Enligt innehållsförteckningen rör det sig om 1 gram mer kolhydrater per 100 gr, 76 gr respektive 75 så jag tror nog ingen människa känner skillnaden.
Fertilitet kring suggor har forskats mycket kring, man vill veta exakt hur en sugga ska semineras samt behandlas efter seminering för att få så många kultingar som möjligt. Semineringen måste få ta tid och suggan ska inte stressas efteråt (ut i stor gruppbox igen där djungelns lag råder) just eftersom orgasmen hjälper till att sperman hamnar där den ska. Ju fler som kommer fram till äggen desto bättre. Det bästa är om hon får stå en stund i egen box en stund efter. Så löd rönen för några år sedan, kan ha ändrats.Fast mest funderar jag över varför det har undersöks
Fertilitet kring suggor har forskats mycket kring, man vill veta exakt hur en sugga ska semineras samt behandlas efter seminering för att få så många kultingar som möjligt. Semineringen måste få ta tid och suggan ska inte stressas efteråt (ut i stor gruppbox igen där djungelns lag råder) just eftersom orgasmen hjälper till att sperman hamnar där den ska. Ju fler som kommer fram till äggen desto bättre. Det bästa är om hon får stå en stund i egen box en stund efter. Så löd rönen för några år sedan, kan ha ändrats.
Tänkte skriva att smakskillnaden måste bero på att de har olika form då, men en del är ju faktiskt i samma form. Jag tycker plopp är godast. Sablar att det är palmolja i, annars skulle jag velat göra blindtest.
Man eftersträvar det ja.Vänta nu.
Får suggan orgasm av att insemineras??
Man försöker efterlikna det i alla fall. Sen om man lyckas är väl lite olika.