Visst gör det ont när knoppar brister

I juli! :D Semester, mina föräldrar har köpt hus där så måste ju kika på det. ;)
Gud så trevligt! Då har du ju ett bra skäl att åka dit så ofta som möjligt - om inte annat för att bättra på dina ungerskakunskaper :D (beställa öl är förvisso en bra början, det håller jag med om!).

Gud så trevligt! Då har du ju ett bra skäl att åka dit så ofta som möjligt - om inte annat för att bättra på dina ungerskakunskaper :D (beställa öl är förvisso en bra början, det håller jag med om!).
Bulgarien, inte Ungern. ;)

Men ja, beställa öl lärde jag mig vis första och senaste besöket där, som 18-åring. Det är ju trots allt det viktigaste, resten kan man ta efter hand sen.

Bulgarien, inte Ungern. ;)

Men ja, beställa öl lärde jag mig vis första och senaste besöket där, som 18-åring. Det är ju trots allt det viktigaste, resten kan man ta efter hand sen.
Oj fan, sorry, läser en artikel om Ungern samtidigt (skrämmande för övrigt) och blev förvirrad. Men bra! Bulgariska är väl fett mycket enklare än ungerska :D

Oj fan, sorry, läser en artikel om Ungern samtidigt (skrämmande för övrigt) och blev förvirrad. Men bra! Bulgariska är väl fett mycket enklare än ungerska :D
Jag har ingen aning? Enda jag vet är att alfabetet är oläsligt, så att kunna läsa och skriva skiter jag i för tillfället, det är på tok för mycket överkurs. :p

Jag har ingen aning? Enda jag vet är att alfabetet är oläsligt, så att kunna läsa och skriva skiter jag i för tillfället, det är på tok för mycket överkurs. :p
Äh, skippa det då och kör på att öva på det du kan istället: beställa öl :up:

Japp, det är planen. Kanske lära mig nåt mer också, har lyxen att ha möjlighet till privatlärare i form av vänner som är flytande i språket, på plats. :)
Gud så fint! :) Det gör verkligen stor skillnad alltså. Hur länge är du där?

Gud så fint! :) Det gör verkligen stor skillnad alltså. Hur länge är du där?
Ingen aning. Gissar på nån vecka? Tänkte liksom åka med mina föräldrar, så får de sköta allt runt omkring, bara jag vet på ett ungefär när det blir så jag kan låta bli att planera in nåt annat då. :p

@Snurrfian: Det är väl meningen att jag ska ta jägarexamen någon gång... har så svårt att få tid bara! Min favorit är .22LR, en Ruger SR-22. Har skjutit med hans .30-06 också men måste kralla på armarna lite så jag orkar hålla den. Mål på 800m med .308 är rätt kul också (den motsvarar en PSG-90, särbon köpte stocken från samma leverantör).

.22 är roligt också men hagel är fantastiskt roligt! :D Jag tog mig tiden till jägarexamen, så här i efterhand så hade det nog gett mer att åka på helgkurs istället för eländet jag gick, vi fick ena läraren avskedad tillslut och den andra hjälpte jag att lägga upp lektionsplaneringen... ;) Och skytteträningen där var ett skämt... Men jag lyckades klara uppskjutningen med makens hagelbössa, och .22 skyttet. Men älgbanan gav jag upp när jag visserligen fick fina träffar på den stående älgen men kom aldrig till något bra andra skott på löpande. Men nu har jag varit iväg med JAQT ett par gånger och även med instruktör och det har varit fantastiskt roligt, men enbart hagel för älgbanan har jag blivit lite rädd för.
Sen tävlar min äldsta i luftgevär och tränar även .22 skytte för tävling så det är en hel del skytte i våran familj... ;) Min äldsta är jätteduktig och min yngsta är det egentligen också men hen har lite svårt att förstå att man inte kan jämföra sig med någon som är 3 år äldre och tränar konstant när man själv bara skjuter någon gång ibland.... Men hen håller på med mycket annat och skulle nog egentligen vara bättre på lite snabbare skytte än luftgevär. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Kära buke, listan kan göras lång om hur fel min verklighetsuppfattning är och hur jag skrivit trådar förut. Men nu har jag äntligen fått...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Monifa
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·
Gnägg Jag har en riktig ridsvacka. Det går kasst varje gång jag sitter upp och ska rida. Egentligen går det varken dåligt eller bra men det...
2
Svar
39
· Visningar
3 391
Senast: Twihard
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 649
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18