Ja att det går att vänja sig av vid grädde i mat förstår jag absolut, jag tror det handlar mycket om vanor.
Däremot har jag svårt att tro att jag skulle börja ogilla fikabröd.
Gräddfil gillar jag men det hamnar lite i samma fack som grädde för mig, gillar man inte grädde i maten så borde en inte vilja ha på en massa gräddfil heller? Avokado är lite annorlunda även om det är milt krämigt och gott.
Vad som är rimligt kan ju dock varierea en del , det som är rimligt starkt för många kan jag nog ha svårt att få i mig även om jag dränker det i gräddfil .
Fast du har val inte i gradde i maten vid bordet om det ar for starkt? Gradde har man val i for att dampa hettan om man rakat krydda for starkt?
Graddfil, (tycker jag ocksa ar ungefar samma som gradde) och avokado anvands annorlunda an gradde. Man har Graddfil och avokado vid bordet sa att de som gillar mildare kan fixa det medan de som gillar starkt tar mindre eller inte alls.
Atminstone jag anvande (anvander de fa ganger det hander) gradde i koket under matlagningen vilket ju gor att alla far samma "styrka" pa kryddningen.