Sv: Visning av hus
Jag letar fel
saker som behöver fixas för att hemmet ska vara "färdigt" lister, att alla täcklock på elkontakter är hela. Om fasaden, fönster, skorstenar, ser ok ut. Finns kattvindar så öppnar jag ev luckor för att se taket. Finns det möjlighet att gå upp på vinden så gör jag det. Sen tar jag med mig min pappa som är rörmokare så får han se över golvbrunnar, värmesystem mm.
Små saker ser jag inte som några större problem, men det drar ner helhetsintrycket. Är det ett badrum som känns ofärdigt drar jag öronen åt mig med en gång.
Sen ser jag mest till planlösning och känslan i huset. Ägarens prylar och möbler försöker jag se bortom.
En visning jag var på så hade de tömt hela huset, sen hade mäklaren homestageat hela huset i shabby chic med alla klyschor som finns med en fikabricka på köksbordet med muffins, en tidning, ett oöppnat paket kaffe, små burkar med marmelad mm. På diskbänken stod en kokbok lutad mot kaklet, olivolja, vinäger och färska kryddor stod i en korg redo för matlagning. Tänk er det temat i ett totalrenoveringsobjekt, det var skrattretande.
Säger som de som svarat innan, plocka bort tandborstar och annat onödigt. Städa som om du skulle ha gäster och röj lite i skåpen så kommer allt gå fin fint!