Vinthundsträff i västerås lövudden!

P

Phakal

Visste inte om jag vågade lägga den i Millans tråd VINTHUNDAR.
Så jag skapar en egen :p.
Tänkte bara höra mig för lite om hur många som kommer till stora vinthundsspecialerna i västerås i sommar? Och hur många som kanske har lust att ses lite någon dag!? :idea::D

Sv: Vinthundsträff i västerås lövudden!

Jag kommer upp med mina hundar.
Ska ställa ut Borzoien för första gången, även om hon är utställd förut, så har inte jag ställt ut på 18 år och inte vinthund utan då ställde jag ut setter. Så jag börjar bli lite nervös. Har ju bara haft henne i två månader, och hon är ju fortfarande lite osäker med andra hundar, men det är ju en månad kvar att öva på det.

Men det skulle vara roligt att träffa några härifrån då.

Jaaaa! Jag kanske åker helt själv denna gången, de jag brukar sitta med är inte med denna gång. Så jag vill absolut träffa bukefolk! Jag är väldigt lätt att känna igen för jag kommer vara gravid i vecka 23, kula på magen alltså, och en röd whippethane i snöret. Är där då whipparna går...söndag tror jag?

Jag vet inte om jag ska dit, vill såklart, men behöver pålitlig valpvakt under tiden...

Klart att du får lägga den i Vinthundstråden :D men så kul att du skapade en egen tråd!:) Jag ska på Vinthundsspecialen båda dagarna.
Jag har gärna en Buketräff :)

KL

Vilken dag passar för er?

Jättekul med alla som svarat men visst måste det finnas fler! :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ju en italienare som jag inte ställer men jag skulle tycka det vore roligt att åka dit och kolla ändå. Så man vet aldrig :)

Jag komemr bara vara där den 12 juli. Är egentligen på Kennel läger men får ta lite semester för detta äventyr, för äventyr komemr det blir har nästan aldrig ställt ut hund förut så ska man ställa ut en stor varghund :p

För mig passar den 12 bäst. :)
Ser ut som att det stämde för flertalet personer så vad sägs?

Jag är förvånad över att fler är bara där på lördagen, typiskt för mig. :D
På SVVK alltså, men har inte nästan alla rasklubbarna utställning den andra dagen, men ska ni ändå bara ställa en av dagarna?
Whippetklubben har lagt sin special på vardagen för första gången så jag kan inte ställa där tyvärr.

På lördagen går endast faraohund, greyhound + sex numerärt små rasera.
På söndag går resten, dvs: whippet, saluki, irl varghund, borzoi, afghan, skotsk hjorthund + tre numerärt små raser.

Så du kommer inte vara där den 12?

Jag är förvånad över att fler är bara där på lördagen, typiskt för mig. :D
På SVVK alltså, men har inte nästan alla rasklubbarna utställning den andra dagen, men ska ni ändå bara ställa en av dagarna?
Whippetklubben har lagt sin special på vardagen för första gången så jag kan inte ställa där tyvärr.

På lördagen går endast faraohund, greyhound + sex numerärt små rasera.
På söndag går resten, dvs: whippet, saluki, irl varghund, borzoi, afghan, skotsk hjorthund + tre numerärt små raser.

Men va? På irl vaghund hemsidan står de special den 12, är jag bara dum nu eller??

Ja precis, det jag skrev var SVVK's datum, alltså de officiella utställningarna (men vissa rasklubbar har även specialen officiell). Nästan alla rasklubbarna har sin special på den andra dagen, i irl.vargh. fall special på lördag och svvk på söndag.

Ska du bara ställa på specialen?

Nej, det går inga whippar alls på lördagen till skillnad från alla år hittills.... tyvärr!

puttar upp tråden lite

I den här tråden har jag haft koll och talat om att jag är där på SÖNDAGEN. Sedan dess har jag bokat upp lördagen i mitt huvud och blev jätteförvånad när det stod söndag på min nummerlapp. :o Jag får skylla på min graviditet, ni vet, hormonsvallningar eller nåt... :p

Ja alla!
Hur gör vi nu?
Kan inte alla skriva vilken dag (lör/sön) så blir det majoriteten som vinner och så bestämmer vi en tid? Det börjar ju närma sig nu och ursäkta min semester från min egen tråd!
För mig spelar det väl ingen roll vilken dag...

Dessa dagar är vid där:

LÖRDAG
millan30_228

SÖNDAG
Ishtar
millan30_228

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 419
Senast: Sezziyanen
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 240
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3