Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Vilka fina hundar:love: Har ingen vinthund men skulle gärna vilja ha.
Någon som vet var jag kan hitta greyhounds för omplacering?

Kolla på vovve.net där brukar de annonsera ut greyhounds som räddas från avlivning efter de gjort sitt på kapplöpingsbanorna.

Du kan nog ev. hitta något på vinthundsklubbarnas sidor.

Vilka fina hundar:love: Har ingen vinthund men skulle gärna vilja ha.
Någon som vet var jag kan hitta greyhounds för omplacering?
Du kan gå in på greyhoundsklubbens hemsida
www.greyhound.nu
Ring till valpförmedlaren och fråga om hon känner till någon hund som ska omplaceras. Man kan även maila eller ringa runt till kennlarna och fråga.
Lycka till! Greyhounden är en underbar ras. Du kommer inte att ångra dig. ;)

Nu på lördag ska Maya och jag på vår utställningsdebut tillsammans :) Det blir på SvVks utställning i Vårgårda på Tånga Hed.
Någon mer som ska dit med sin hund?

Idag har Sobers Jambalaya och jag varit med i vår första utställning :). Domaren var Elie-Marie Klepp Norge. "Maya" blev BIM, fick cert, blev bästa unghund och BIS-R unghund. Jag är så glad:)

Kan verkligen rekommendera dig att skaffa Greyhound. Underbara hundar!!
Något som är väldigt bra med dom är att dom drar inte i kopplet heller. :)
Många vänner till mig frågar: Hur har du fått dom att gå så fint i koppel?
Dom går så själva men det måste jag ju inte alltid tala om ;)

Håller med dig. Jag har haft Greyhound och det är en trevlig och behändig ras.

Har ingen och tycker inte om dom.
Tycker dom är på tok för magra och uppdragna, men det är jag.
Tur att alla är olika. :)

Magra och magra. En tjock vinthund ser fortfarande tunnare ut på håll än en mager golden retriver. Min IG har nästan ett helt trivselkilo och ändå finns det folk som tycker att hon är mager :eek:. Det mest komiska är när folk säger att hon är mager för att hon har smala ben. Någon som någonsin har sett en hund med fett på benen? :crazy:

Jag menar att dom ser magra och uppdragna ut, dom har ju det utseendet. Det är ju därför jag inte tycker om dom! Men det är ju tur att dom finns, för det verkar ju vara många som tycker om dom. :)

När jag hade greyhound var det en granne till mig som tyckte synd om MIG för att jag skulle behöva ha en så ful hund. Jag tyckte synd om henne för hon bara såg hundens utsida och inte allt det underbara som fanns innanför. Jag tycker vinthundar är underbart vackra. Har ju ingen tyvärr nu, men taxar är underbart vackra och trevliga med.:D
Sen så är det en underbar syn att få se en vinthund sträcka ut för fullt på en åker. Saknar min Lilleman.

Jag menar att dom ser magra och uppdragna ut, dom har ju det utseendet. Det är ju därför jag inte tycker om dom! Men det är ju tur att dom finns, för det verkar ju vara många som tycker om dom. :)
Jag Älskar vinthundar skulle aldrig kunna tänka mig att ha något annat :love:
Dom är både vackra och underbara i temperamentet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka