Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Jag ska till Borås och Tvååker. Borås är den 30 och Tvååker är jag bägge dagarna.
Maya kommer till Borås 1 juli, dock utan mig hade precis glömt att vi ska till Varberg på semester. Hon åker därför dit med en kompis till mig. Till Tvååker ska vi tyvärr inte. Nästa planerade för oss blir Ronneby, Mariefred och Norrköping :)

Hur mår era vinthundar kära bukevänner? ;) Har ni gjort något speciellt det senaste? Eller bara en vardagshändelse...
Själv har jag klantat till det någon fruktansvärt. Jag har anmält Maya till Borås utställningen 1 juli. Hade helt glömt bort att jag skulle med familjen på semester. :o
Hunden kommer dit med en kompis till mig men nu ska jag försöka trimma min "bonusdotter" så att hon kan ställa Maya. Någon mer som anmält till Borås utställningen?

Jag ska till Mariefred, ställer för whippetklubben på lördagen och SvVK på söndagen. Har lovat visa en hanvalp och en ökl-tik förutom min egen championhane så jag kommer få att göra. :p Som vanligt på denna utställning! :banana:

Kul jag ska bara till Mariefred på lördagen i år. Vi kanske ses.
Jag känner två whippetuppfödare. Var med och visade uppfödargrupp i Vårgårda :) tillsammans med dom. För min vän Ingers kennel. Denna grupp kommer till Mariefred. http://geocities.com/skyingse/

Ja där ser jag ju en hel HÖG med whippetuppfödare! :)
Fast P. visste jag hade greyhound också.

Din tik ser jättefin ut, lycka till!!!!

Tack! Ja visst är hon fin min Maya. Men det är inte henne jag håller i gruppen men det såg du väl ;). Vore kul att se bilder på dina hundar. :) Ja P har 2 greyhounds också :)

Ja, det såg jag :) har bara sett uppställningsbild på henne från Italien som du har lagt ut här. Min ena whippethane är lite som en greyhound ibland, du har säkert sett såna whippets förut. Lite mindre stop än de flesta andra, väldigt djup bröstkorg och över 55 cm i manken... :angel: Det finns en del att kolla på på deras egna hemsida! http://www.simplesite.com/timothy

Har du registrerat kennelnamn, planer på valpar så småningom?
Hoppas vi kan träffas och låta dogsen hälsa & ta en läsk (eller kaffe om det blir regn) tillsammans i helgen. Du känner nog igen mig kanske om jag håller båda hundarna i snöret - foton finns ju på mig också. På lördagen är jag där med en stor karl med långt svart hår - då kan du bara inte missa oss! :)

Bara vardag här...Skulle ha anmält till lc i Mariefred men insåg att det var en vardag och att jag inte har semseter...skulle anmält lillan till utställning i Norrköping (första), men just då är vi på semester...

Men Niki tävlade Lc i Boxholm för några veckor sedan (första tävlingen) och vart 24 av 74 whippar... Dessutom passade Mika och hennes brorsor på att träffas.

Har du registrerat kennelnamn, planer på valpar så småningom?
Hoppas vi kan träffas och låta dogsen hälsa & ta en läsk (eller kaffe om det blir regn) tillsammans i helgen. Du känner nog igen mig kanske om jag håller båda hundarna i snöret - foton finns ju på mig också. På lördagen är jag där med en stor karl med långt svart hår - då kan du bara inte missa oss! :)

Vore kul att ses i Mariefred. :)Är bara där på söndagen! Du känner nog igen mig också. Kolla efter Jambalaya i katalogen.
Ja jag har registrerat kennelnamn och planerar valpar så småningom.
http://kenneldreamingocean.dinstudio.se/

Får man bukerabatt? :idea: :angel: :D
Jag tror att Harry vill ha en greyhoundkompis. Han blir så glad nær han ser andra greyhounds.
Fast om jag ska ha en RR och en kelpie också børjar det bli ganska många hundar hær i huset. :angel: :rofl:

Glöm bara inte att jag står först i kön :angel:. Sen kan du få sälja hela kullen till bukefalisterna. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
930
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 753
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka