Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

När/var är utställningen i Mariefred???

Själv är jag en varghundsfantast... Åhhh vad underbara de är *abstinens*:eek:

Men det ni sa om att vinthundar är friska... Inte varghundar tyvärr!
Vår första blev 7,5 (hjärtfel)
Vår andra 7månader (skada pga storleken)
Vår tredje 4,5år (Skelettcancer)

Så nu har jag två frisa icke-vargar...:)
En Malinois & en spansk byracka..

Men om några år...då blir det varg!!!

När/var är utställningen i Mariefred???

Själv är jag en varghundsfantast... Åhhh vad underbara de är *abstinens*:eek:

Men det ni sa om att vinthundar är friska... Inte varghundar tyvärr!
Vår första blev 7,5 (hjärtfel)
Vår andra 7månader (skada pga storleken)
Vår tredje 4,5år (Skelettcancer)

Så nu har jag två frisa icke-vargar...:)
En Malinois & en spansk byracka..

Men om några år...då blir det varg!!![/QUOTE

Utställningen i Mariefred är 27 och 28 juli.
Varghundarna är jättefina tycker jag. :) Men jag har också hört att dom inte brukar bli så gamla pga sin storlek. Tråkigt!
Greyhounds brukar bli runt 13-14 år om dom får vara friska.

Jag hade skaffat mig en Afganhund om jag vågat.

Är det pälsvården som avskräcker dig? Afghanerna är jättetrevliga men har en enorm pälsvård.;) Men är man bara pälsintresserad så brukar det gå bra. Hade jag varit det så skulle jag haft en afghan. Dom är så vackra tycker jag.:) Finns inget som slår en afghan i action när dom travar. :love:

Är det pälsvården som avskräcker dig? Afghanerna är jättetrevliga men har en enorm pälsvård.;) Men är man bara pälsintresserad så brukar det gå bra. Hade jag varit det så skulle jag haft en afghan. Dom är så vackra tycker jag.:) Finns inget som slår en afghan i action när dom travar. :love:

Håller med!
"Tyvärr" har jag redan 2 vinthundar och en kines..så en 4 skulle bli
lite mycket:crazy: :D

Din uppfödare, BA, har dömt 2 av mina saluki i Italien, det gick super:D

Nu har hon kommit min underbara Maya :love:
Igår hämtade jag henne i Kristianstad. Hon hade åkt med en tjej som skulle ner för att hämta Italiensk Vinthund från samma kennel i Italien.
Hon är underbar min lilla tjej. Så vacker, så go och snäll.
Anpassar sig jättebra till sitt nya hem. Jag är så lycklig :)
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. :banana:
Tack snälla Bitte för att denna vackra tjej får komma och bo hos mig. :bow: Älskar henne redan :love:

Mayas och min utställningsdebut blir i Vårgåda 16 juni och i Borås 1 juli är det någon mer som ska dit?

grattis till vovvan. Så skoj att hon kommit nu.
Jag ska visa i Borås men den 30 juni. Taxarna går då. Men vi kommer och hälsar på, bara vi får tid. Har haft mkt nu det sista. Men hela sommaren kommer ju snart. :)

Maya är underbar! Snäll, go, glad och otroligt vacker. Synd att våra raser går olika dagar i Borås. Du är välkommen hit när du hinner och vill. :)

Det går bra, lillan är 15½ vecka nu och blir allt duktigare på det mesta! Ska börja valpkurs på söndag med henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka