Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Har ingen själv men min syster har en Italiensk Vinthund, en jättego tik som har förmågan att vara överallt, både högt och lågt.
Ja jag har hört detta om italienarna att dom kan klättra i bokhyllor och på bänkar. Läskigast måste det ju vara om dom ramlar och bryter sig. Dom är så söta italienarna men jag skulle nog inte våga ha någon med mina greyhounds. Inte något vidare om dom börjar raca ihop.

De jag har träffat har alla varit lugna inne, men de behöver ju bli något eller ett par år ofta.

Tycker att vinthundar är otroligt fina! :love:
Har ingen själv men min kusin har en Greyhound och en Galgo Español(tror jag rasen heter, Spansk vinthund iaf) och de är så galet underbara de hundarna! :)

Ja både Galgon och Greyhounden är underbara hundar:) . Är din kusins greyhound av kapplöpnings eller utställningsvarianten?

Ville bara skriva och berätta att jag är så lycklig.:) Min Maya....
Sobers Jambalaya kommer till mig runt den 23 april. :love:
Hon kommer att bli en mycket älskad familjemedlem.
SobersJambalaya1yearold.jpg

MinMaya.jpg

Riktigt tjusig måste jag säga :d

Själv har jag en afghan. Och fler kommer det bli i framtiden. Vinthundar är lite som jordnötter, det är svårt att bara ta/ha en... :D

Ja visst är hon fin min lilla tjej! Håller med dig. Vinthundar samlar man gärna på. Har två greyhounds nu och skulle vilja ha ännu fler. :)
Vad kul att du har en afghan. Från vilken kennel? Hade en afghan ett tag, en omplaceringshund. Hon kunde tyvärr inte vara själv när jag jobbade så nu bor hon hos min mormors bästa väninna. Hon har det jättebra där :)

Din afghan är verkligen fin. Jag beundrar dig som klarar att hålla ordning på pälsen :)
Min afghan fick jag från kennel Kingsleah i Örebro men det är hennes sambo som har fött upp henne. En mycket trevlig tik. Som hålls nerklippt pga det blir för jobbigt för min mormors väninna att hålla reda på pälsvården annars. Annars mår hon som en prinsessa! :)

Vilken resning, halsen är ju underbar. Så skoj att hon kommer snart, hoppas din gamla kommer uppskatta sällskapet.

Millan30 har din nya kommit ännu, är hon allt du hoppast på? Måste ta mej tid och komma och hälsa på er. Det var längesen.

Här kommer lite bilder på familjens Whippet :love:
Julia 8år
Hon kommer från Bokellas kennel
CIMG1330.jpg

CIMG1325.jpg

CIMG1322.jpg

Har missat ganska mycket här i tråden, men vilka fler är det som har Whippar?

Millan30 har din nya kommit ännu, är hon allt du hoppast på? Måste ta mej tid och komma och hälsa på er. Det var längesen.
Hon kommer snart.... Väntar och väntar :) Allt är iordning nu, buren är beställd och har anlänt till Italien, alla vaccinationer är klara och passet hämtades igår. Nu väntar vi bara på besked från speditören om när dom kan ta med henne. Troligtvis nästa vecka :rofl: :rofl:
Vore jättekul om du kom och hälsade på oss. Du är hjärtligt välkommen :)

Vad fin hon är din lilla tjej! :) Hundarna från Bokellas brukar ju oftast vara det. Har inte whippets själv. Men skulle gärna vilja ha en så småningom. Nu har jag två utställnings greyhounds.

Vad fin hon är din lilla tjej! :) Hundarna från Bokellas brukar ju oftast vara det. Har inte whippets själv. Men skulle gärna vilja ha en så småningom. Nu har jag två utställnings greyhounds.

HIihii! Tackar =)

Har vart riktigt sugen på en greyhound ja. men så har ja ju min lilla DP nu så de blir lite storlekskontraster =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka