Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Haha!! e va ett bra smeknamn det =) Jullan får jätte lång näsa på varenda bild =) Å alltid öronen slickade bakåt så hon ser riktigt hemsk ut =)

Idag på morgonen har jag fått reda på att Maya äntligen kan komma hem till mig :) Hon kommer hem från Italien i pingsthelgen. Jag är så glad :) Äntligen! Den som väntar på något gott ;) Pratade med hennes uppfödare häromdagen. Maya är en kanontik :)

Ja tyvärr! :(
Har en borzoi, kastrerad, två år. Vill någon ha honom? :angel:
Snäll som få men totalt knäpp :angel: Nej vinthundar alltså, ush och tvi! :angel: Jag vill ha stora, kraftiga och robusta hundar. :D

Smaken är ju så olika. Jag Älskar vinthundar och skulle aldrig kunna tänka mig att ha något annat. Tur är väl det att vi tycker olika, vore ju tråkigt om alla människor hade samma ras. ;)
Tror att de olika hundraserna passar olika bra med olika typer av människor. :) För mig passar greyhound väldigt bra!

Precis :)
Har inget emot dom, men nja, inte min grej riktigt. :crazy:
Men berner sennen :love: :love: Men en sån får jag hem i höst. :D
Men nu har vi ju en borzoi också, och han ska sova i sängen. Och dom flesta hundar "snurrar ihop sig" när dom lägger sig ner. Han lägger sig ner rakt ner bara. Ben åt alla håll, och så i sängen. Blir inte mycket plats över kan jag ju säga. :D

Grattis! Vad kul att du ska få hem en berner sennen .
Dom är väldigt fina tycker jag men inte min typ av hund. Jag älskar Greyhounds :love: :love:
Kan förstå att det blir trångt med en borzoi i sängen. :) Vinthundar kan ju antingen välja att rulla ihop sig eller att breda ut sig. :)
När min sambo och jag träffades så brukade alltid min greyhound försöka putta ut honom ur sängen. ;)

Ja hon är underbar min lilla Prinsessa :love: Men numera sover hon i soffan eller i sin biabädd. Blir lite trångt för oss i sängen annars eftersom vi snart får hem en till också. :) Min äldsta tik brukar även nästan köra ner gästerna ur soffan om hon inte tycker att hon får plats. Hon använder knuffar och puffar eller fiser:rofl:
Så nu har vi bestämt att ha två tv rum ett för hundar och ett fin rum när gäster kommer. :) Jag Älskar verkligen mina hundar :love: Skulle inte vilja vara utan dom!!

Vilka av er vinthundsägare här på bukefalos ska på utställningen i Mariefred i år. Jag ska dit med min Maya om jag lyckats få henne miljötränad osv tills dess. Hon kommer i pingsthelgen min lilla tjej :love:. Min älskade :love: veterantik kommer få hänga med men enbart som sällskap.

Jag hade tänkt åka dit men bara för att titta då jag föredrar kappis varianten av grey. Nu blir det tyvärr inte av då det är enda helgen på hela sommaren som hela familjen kan hitta på något tillsammans.

:love: saluki, har haft 3, och så tycker jag att Cirneco dell'Etna är super:love: , de och Farao, Podenco ect. bör tillhöra vinthundarna

Jag ska till Mariefred bara vi hittar nån camping att bo på!

Min kompis föder upp saluki :) och jag är även bekant med den enda uppfödaren av Cirneco i Sverige. Tycker också att dom verkar vara underbara hundar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka