Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Vi har en underbar Whippet tös i familjen hon. Ursäkta bilderna på henne. Hon gillar inte å bli plåtad =)
DSC00204.jpg

julia.jpg

jullan.jpg

Tycker inte vinthundar är allt för vackra att titta på egentligen. Men deras personlighet väger ju över så dom blir fulsöta :love: :angel:

Jag köpte tiken ifrån Norge, av en man som köpte henne här i Sverige. Från kennel Le spinxh. (Pappa är Borscana Ulvejeger).
Hanen kommer också från Norge, egen uppfödning från mannen
jag köpta tiken av... Hans kennel heter Fjordholmen.

Vart kommer Dina ifrån?? :)

Senast ändrad av en moderator:

Leta på vinthundklubben och sedan på italiensk vinthund så borde du hitta uppfödar register. Vet om en kul som är 7 vekor nu (men vet ej om alla är sålda)

Jag köpte tiken ifrån Norge, av en man som köpte henne här i Sverige. Från kennel Le spinxh. (Pappa är Borscana Ulvejeger).
Hanen kommer också från Norge, egen uppfödning från mannen
jag köpta tiken av... Hans kennel heter Fjordholmen.

Vart kommer Dina ifrån?? :)

Min Oceane kommer från kennel Bakara´s i Frankrike och Maya kommer från kennel Sobers i Italien. Mina tidigare hundar har kommit från kennel Skyings i Västerås. En toppen uppfödare och en av mina närmaste vänner :)

Min Oceane kommer från kennel Bakara´s i Frankrike och Maya kommer från kennel Sobers i Italien. Mina tidigare hundar har kommit från kennel Skyings i Västerås. En toppen uppfödare och en av mina närmaste vänner :)

Oj, riktiga utlänningar alltså!:D
Dom är jätte snygga!
Är det tävlings eller utställnings sorten?

Känner en dam här jag bor som har 3 stycken, som hon tävlar med..
Fast det är nog svenska, som hon själv haft valpar på.

vet inte om man får lägga ut kennelnamn? Men en kommer från Piteå en strax utanför Borås och en är ett "hopkok" av de två första :angel: :p

Oj, riktiga utlänningar alltså!:D
Dom är jätte snygga!
Är det tävlings eller utställnings sorten?

Känner en dam här jag bor som har 3 stycken, som hon tävlar med..
Fast det är nog svenska, som hon själv haft valpar på.
Mina är av utställningsvarianten. :)

Utställningsvarianten, dom har inte alls samma "jaktbehov" va?
Hur är det nu igen, är dom större än tävlingsvarianten?

Utställningsvarianten har inte lika stark bytesdrift.
Dom är lite större och gracilare än kapplöpningsvarianten.
Båda typerna är lika härliga i sitt temperament. :) Snälla och goa!
Lugna inne och full fart när dom racar loss ute.

Utställningsvarianten har inte lika stark bytesdrift.
Dom är lite större och gracilare än kapplöpningsvarianten.
Båda typerna är lika härliga i sitt temperament. :) Snälla och goa!
Lugna inne och full fart när dom racar loss ute.

Det är precis som borzoierna då! Coola lugna inne, å full fart ute!:love:

Det roliga med mina voffar är att hanen (nästan 85 cm hög) ALDRIG jagar, han bryr sig helt enkelt inte... Skönt.

Medans tiken springer ikapp rådjuren...:p

Har du inga bilder att lägga ut på dom här, så man får se
lite ögongodis?

Är det inte som de flesta vinthundar? :angel: (I alla fall när de har växt till sig) Kan om inte annat säga att whippeten också är sådan...och jag uppfattar det även som om salukin har samma sätt...

Har ingen själv men min syster har en Italiensk Vinthund, en jättego tik som har förmågan att vara överallt, både högt och lågt.

Är det inte som de flesta vinthundar? :angel: (I alla fall när de har växt till sig) Kan om inte annat säga att whippeten också är sådan...och jag uppfattar det även som om salukin har samma sätt...

Joo, men jag har hört många afghaner som vart lite "wild and crazy" inomhus.. Och whippet brukar väl inte va dom lugnaste inne..Eller?:angel:

Det roliga med mina voffar är att hanen (nästan 85 cm hög) ALDRIG jagar, han bryr sig helt enkelt inte... Skönt.

Medans tiken springer ikapp rådjuren...:p

Har du inga bilder att lägga ut på dom här, så man får se
lite ögongodis?

Ja dom är som andra vinthundar lika härliga i sättet! :)
Har ett par bilder i inläggets början (trådens början, sida ett) klicka på länkarna. Om det inte funkar så kan jag lägga ut bilderna här.
Tycker vinthundarna har en värdighet och ett speciellt sätt! Jag älskar dom verkligen! :love:

Joo, men jag har hört många afghaner som vart lite "wild and crazy" inomhus.. Och whippet brukar väl inte va dom lugnaste inne..Eller?:angel:
Afghanerna brukar vara väldigt busiga som unga. Men lugnar ner sig när dom blivit vuxna. Har själv haft en afghan som nu bor hos min mormors bästa väninna eftersom hon inte gillade att vara ensam när jag jobbar. Hon är en omplaceringshund som tidigare varit kennelhund.
Det brukar vara likadant med whipparna dom är busiga som små men när dom vuxit till sig så kan man ha ett helt gäng utan att dom märks. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka