Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Har du registrerat kennelnamn, planer på valpar så småningom?
Hoppas vi kan träffas och låta dogsen hälsa & ta en läsk (eller kaffe om det blir regn) tillsammans i helgen. Du känner nog igen mig kanske om jag håller båda hundarna i snöret - foton finns ju på mig också. På lördagen är jag där med en stor karl med långt svart hår - då kan du bara inte missa oss! :)

Kollade efter dig igår men hittade dig inte. Hur gick helgen för dig?
Det gick så bra för min Maya. Hon fick Cert, blev bästa unghund och BT-2 :) Jag är så glad! Till Mariefred åker man för att umgås med vänner och för att ha en trevlig dag. Var skakis hela dagen igår. Min Underbara Maya. :love:
Maya.jpg

Mayas uppfödare blev BIS på söndagen i Mariefred! :)
Mariefred2007020.jpg

Mina Prinsessor vilar ut efter en lång utställningsdag
Mariefred2007001.jpg

Var någon bukefalist på Skks Internationella utställning i Ronneby idag? Jag var där med min greyhound Sobers Jambalaya. Såg en tjej med en jättefin Whippet som log mot mig flera gånger under dagen. Kunde inte placera henne men hejade ändå. Var den måntro någon från Buke. :)

Min Maya blev bästa tik, fick Cert och Cacib idag. :)

Min gode väns uppfödde Tom Tom blev BIR med Cert och Cacib.

Delad glädje är dubbel glädje.

Någon från Bukefalos som kommer till Öland?

Ja när man gör en utställningsras av en ras som länge är avlad för ett visst ändamål o därmed kraftigt ändrar rasens exteriör o övriga egenskaper så är det inte den riktiga rasen längre.
PL

Kappis greyhounden är ju inte helt lik dess föregångare heller, då man har en mer musklad hund nu än de som användes förr i jakt var.

Ja när man gör en utställningsras av en ras som länge är avlad för ett visst ändamål o därmed kraftigt ändrar rasens exteriör o övriga egenskaper så är det inte den riktiga rasen längre.
PL

Tur att alla tycker olika..... Deras egenskaper är inte alls så väldigt olika. Många utställningshundar lyckas väldigt väl på lurecoursing banan. Våra hundar är lika friska och rara som en kapplöpningshund. Kapplöpningssidan och utställningssidan samarbetar allt mer.

Bedrövligt muskelfattig på ryggen o lår om man jämför med en riktig greyhound(även en otränad sådan).
PL

Maya är 1,5 år jag har haft henne i ca 1 månad. Hon kommer få mer muskler och mer massa med tiden. Hon är frisk och sund och en riktig hund. Om du skulle se henne i verkligheten så är hon inte alls så särskilt muskelfattig. Men väldigt mycket unghund. Dom tar tid på sig och det gör en kapplöpningshund också. Jag har själv ägt en sådan. Utställningshundarna är inte sönderavlade och osunda. Ingen ras som man har avlat så att dom inte mår bra ivarjefall. Maya kommer säkert få prova lurecoursing så småningom. Våra hundar lyckas mycket bra där också. Där får dom verkligen visa att dom också är avlade till hetsjakt på hare på öppna fält inte på rundbana.....

Senast ändrad:

Är det bara kappis hundarna som är "riktiga" greyhounds???:angel:

:bump:GRATTIS:bump: millan30, jag tycker hon är jättevacker.:love:

Tack!! Jag är så glad. Det går så bra för henne så att jag knappt tror att det är sant. Dom pratar tom om henne på kontinenten.
Men det viktigaste är att hon är så go och rar en underbar hund. Som jag Älskar högt :love:

goaste vinthundarna av dem alla
De irländska varghundarna :love:
Doris och Flora tar en lur
Lillegrden10-12agu07-085.jpg

Flora! (jag är 175 lång ;))
Lillegrden10-12agu07-144.jpg

Flora. (snyggt uppställd :p)
Lillegrden10-12agu07-177.jpg

Flora, jag och Jazzi :D
Lillegrden10-12agu07-184.jpg

Senast ändrad:

Blir skotska hjprthundar äldre än irländare? Är de svårare att få tag i?
Är mycket förtjust i Irländare men backar undan för rasens hälsoproblem och levnadslängd..har funderat på skotte.

Jag har snart en vinthund! :bump: närmare bestämt på fredag! :banana::banana::banana:
har en fransk bulldog sedan tidigare och har drömt i flera år om en italienare. Nu äntligen ska det bli av!

Här är Lemmy, Italiensk vinthund :love:(7v på bilderna)
lemmy.jpg

DSCF3314.jpg

Åhh vad mysigt med en Italienar valpis :)
STORT GRATTIS till sötnosen :)

Jag har snart en vinthund! :bump: närmare bestämt på fredag! :banana::banana::banana:
har en fransk bulldog sedan tidigare och har drömt i flera år om en italienare. Nu äntligen ska det bli av!

Här är Lemmy, Italiensk vinthund :love:(7v på bilderna)
lemmy.jpg

DSCF3314.jpg

Vilken liten goding!! Grattis till en underbar valp :love:
Tycker Italienarna är underbara! Lycka till med den lille! :)

goaste vinthundarna av dem alla
De irländska varghundarna :love:
Doris och Flora tar en lur
Lillegrden10-12agu07-085.jpg

Flora! (jag är 175 lång ;))
Lillegrden10-12agu07-144.jpg

Flora. (snyggt uppställd :p)
Lillegrden10-12agu07-177.jpg

Flora, jag och Jazzi :D
Lillegrden10-12agu07-184.jpg

Jättefina hundar du har! Jag älskar alla vinthundar. Skulle nog kunna ha en av varje sort men sambon skulle inte bli så glad då :rofl:

Tack! :D
ja det ska bli underbart med valp i huset igen!
har ju dock ingen erfarenhet av en IG bebis men har nu på inrådan från IG-folk möblerat om (soffan mot väggen, sladdar borta, gitarrer upphängda på väggarna etc)
känns lite lustigt faktiskt! Våran fralla hoppar ju på sin höjd upp i sängen & soffan...:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
930
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 753
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka