Storasyster somnade i soffan i den åldern så det ändå blev tid uppe, men det vägrar den här lilla...Samma här med min dotter som är 11,5 månader, skönt att höra att det är fler som har det så Vi går dock oftast och lägger oss runt 20:30.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Storasyster somnade i soffan i den åldern så det ändå blev tid uppe, men det vägrar den här lilla...Samma här med min dotter som är 11,5 månader, skönt att höra att det är fler som har det så Vi går dock oftast och lägger oss runt 20:30.
Haha förlåt! Det kanske går över snart, kanske inteNä ni skojar jag som upprepar till mig själv varje kväll att det närsom kommer gå över.
Ja det är ju segt att inte få någon tid för sig själv (eller tillsammans med partnern) på kvällen men vad ska man göra... här går det bra att sova i famnen i soffan ett tag. Det svåra är sen att lägga över i sängen - vår säng såklart, spjälsängen sugerStorasyster somnade i soffan i den åldern så det ändå blev tid uppe, men det vägrar den här lilla...
Oj vad jobbigt med så hög feber! Vi ger faktiskt Nezeril 0,25 fast bara en droppe per näsborre om det behövs.Vi har sjukstuga här. Första gången lillan är sjuk! 40 graders feber i natt och supersnorig näsa. Hon har gått från att älska att ta nässpray (vi har gett med koksalt då och då vid behov förut, och då har hon suttit och njutit varje gång) till att få total panik. Nu kan vi typ inte ge längre så hoppas inte snoret blir värre.
Lilla skrutt-fia. Tog fram ulltrikån igår, det var länge sen, men åh så mysigt tyckte både hon och jag Men min rygg tyckte sådär...
Jag kommer inte riktigt ihåg, men det var hyfsat länge sen. Kanske strax före 6 mån.När övergick era till att bara sova två gånger under dagen?
Oj var det inte väldigt tidigt?Jag kommer inte riktigt ihåg, men det var hyfsat länge sen. Kanske strax före 6 mån.
Vaken kanske 2h på morgonen och dan och sov 2h de lurarna, sen längre vaken på kvällen. Hon har varit rätt stadig med sina två sömnstunder länge.Oj var det inte väldigt tidigt?
Ungen är då för söt. Fortfarande tokig i våra extremt snälla och tålmodiga katter trots att han ofta hårdhänt grabbar tag i pälsen. Vi brukar säga "klappa fint" och lossa greppet, ibland försökt stryka hans hand fint. Denna veckan, från ingenstans, när vi säger klappa fintså stannar ungen upp och lägger huvudet mot katten och ligger blickstilla i några sekunder
Haha,igenkänning här. Jag känner mig inte som en mammaSökte efter den här tråden för att läsa ikapp och slogs av tanken ”men jösses, jag är mamma?!”
Det är fortfarande overkligt för mig ibland. Att den där lilla parveln är vår?
Förstår också helt plötsligt innebörden av att se världen med ett barns ögon
Vår grabb har fortsatt spurta på med längden och var på 9-månaders dagen 80 cm.
Bvc-sköterskan var förvånad, vår plånbok också... alla köpta vinterplagg har redan fått bytas ut
Hur långa var era i samma ålder?
Han reser sig själv, kryper med ena benet i marken och har lärt sig vinka och säga ”Hee!”
samtidigt. Babysimmet är det roligaste han vet men vi kommer tyvärr inte gå nu när restriktionerna för covid-19 skärpts. Omklädningsrummen är löjligt små och vi har anhöriga i riskgrupp.
Pappagruppen som min man såg fram emot är också den inställd.
Jag börjar jobba på måndag och mannen tar över hemma, känns märkligt. Men också lite skönt. Kommer bli mestadels jobb hemifrån så jag blir inte borta 8h om dagen.
Är lite orolig jag kommer sakna honom alldeles under dagarna jag arbetar från kontoret Vänjer man sig?
Haha,igenkänning här. Jag känner mig inte som en mamma
Nu är ju vår bara 8,5 månad men han var 70cm för två veckor sen och 7,6kg. Har fortfarande stl 62 här har vi motsatt problem. Vinterkläderna är för stora haha.
Lämna och åka på morgonen var jobbigt! Första dagen var jag gråtfärdig när jag sa hejdå men sen har det aldrig varit jobbigt. Jag vet att han har det bra men det är alltid lika roligt att komma hem och mötas av en glad unge som vill upp i famnen.