Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nä, stackars er hoppas det bättrar sig snabbt!Jag började ju för några veckor sen att långsamt föra in mjölkprotein igen (typ Bregott på mackan, stekte maten i lite smör, små mängder grädde eller creme fraiche i maten osv). Vi märkte ingen större skillnad på lillan så jag tänkte att det kanske är lugnt - beställde en ostig pizza och lillan blev lite risigare i magen men inget mer än så.
Så häromdagen när jag fyllde år åt jag gräddtårta, choklad och sen pizza till kvällsmat. Pucko-jag känner jag nu. Senaste två dygnen har varit katastrof med refluxer hela tiden, kaskadspyor (HELT sjukt alltså, hon har varit dränkt från typ topp till tå minst en gång i halvtimman!) och ljusgrön, slemmig diarré som gjort hennes rumpa och snippa helt skinnflådda. Kan meddela att det varit sådär kul att ha bebis med diarré blöjlös för att lufta rumpan. Hon var ledsen och ont i magen och matvägrade. Fick lura i henne mat i sömnen så hon fick i sig vätska ändå.
Pust alltså! Magen är ännu inte återställd även om den värsta diarrén är borta. Refluxer och kräkningar fortgår. Nu återgår jag till strikt mjölkfri kost igen, och börjar sen återinföra lite Bregott etc igen när det känns ok. Fattar ju att reaktionen blir så häftig för att hon troligtvis behöver vänjas lite snabbare, oavsett allergi eller inte så blir väl barn som stått på mjölkfri kost känsligare för mjölk liksom.
Urk. Stackars lillan. Och stackars hennes mamma som måste äta mjölkfritt
Tänder eller öron gissar jag på.Andra dagen mer en väldigt ledsen kille som bryter ihop och storgråter för minsta lilla. Ingen aning om vad som är fel, han hade inte feber men jag gav han tillslut Alvedon (som jag tryckte in åt rätt håll denna gång ) på seneftermiddagen och då var han nästan sitt vanliga glada jag igen. Han sitter och tuggar på tummen och trycker in hela handen i munnen så jag stirrar på den vita fläcken i nederkäken och undrar om det är en tand på gång som besvärar han.
Åh öron har jag inte ens tänkt på idag är gnälligheten något bättre men han har sovit mycket mer än vad han brukar. Imorgon ska vi till bvc så jag får se vad de säger där.Tänder eller öron gissar jag på.
Förra barnet älskade att åka bil, vi bilade runt hela Sverige i mitt jobb, nemas oroblemss. Den här rackaren gillar inte bilen och vaknade två gånger under en 1,5h färd trots nsttsovdags. Bläh.Sitter och tittar på T som sover gott i babyskyddet efter bilfärd. En kvart har han sovit själv och han kommer vakna lugnt om en stund utan att börja gråta som när man lagt ifrån sig han sovande. Vad är det som gör att han kan sova så där? Hjälper inte att lägga honom trångt annars heller.
Tänk om jag inte behövt sitta med han sovandes varje dag i famnen. Vad mycket jag skulle få gjort!
Ni med äldre bebisar, när/har ni bytt till sittdel på vagnen?
Har inte gått med T i vagnen på snart en månad. Blev skrikfest om han var vaken eller vaknade. Igår pallade jag upp honom med en kudde så han halvsatt - strålande glad bebis som satt vaken under promenaden. Men. Grabben tyckte själv att han låg ner för mycket och tar i och försöker sätta sig upp ibland Upp kommer han och tippar sedan långsamt fram eller lite åt sidan och börjar undersöka tårna. Skulle behövt en sele av säkerhetsskäl, men det känns ju inte optimalt att sätta en 3,5 månaders i sittdelen...
Har fortfarande liggdelen och hon får sitta uppallad med en filt som stöd runt om. Nu kan hon iofs sitta själv, men när det guppar på ojämna stigar behöver hon fortfarande lite stöd. Hon sover mycket i vagnen så vi väntar med att byta till sittdelen.Ni med äldre bebisar, när/har ni bytt till sittdel på vagnen?
Har inte gått med T i vagnen på snart en månad. Blev skrikfest om han var vaken eller vaknade. Igår pallade jag upp honom med en kudde så han halvsatt - strålande glad bebis som satt vaken under promenaden. Men. Grabben tyckte själv att han låg ner för mycket och tar i och försöker sätta sig upp ibland Upp kommer han och tippar sedan långsamt fram eller lite åt sidan och börjar undersöka tårna. Skulle behövt en sele av säkerhetsskäl, men det känns ju inte optimalt att sätta en 3,5 månaders i sittdelen...
Vi har två vagnar så just nu har vi liggdel på den ena och sittdel på den andra. A sitter inte själv än så han behöver lite stöd i sittdelen, har satt i en extra dyna och använder selen i vagnen. Än så länge har vi bara använt den hemma i trädgården. Ska han sova tar vi liggvagnen. A blir 6 månader nästa veckaNi med äldre bebisar, när/har ni bytt till sittdel på vagnen?