cherie
Trådstartare
Tolv dagar innan mig då!
Vi fick tiden för snitt vecka 39+0
Spännande med så tätt inpå bf.. tanken har slagit mig att kanske be att få skjuta på det någon dag extra för att öka chansen att det startar av sig själv och ha bebis mer redo.
Mannen skakar bara på huvet och ber mig släppa det nu när vi har en plan som jag känner mig lugn i...
Ja, här är standard eg 3-7 dagar innan BF. Jag ringde ju och bad om ”så nära BF som möjligt” och syftade ju då egentligen inom det spannet de rekommenderade (dvs 3 dagar innan ). De svarade bara att jag kan vara lugn, de lägger alltid planerade snitt för förstföderskor så nära BF som möjligt. Sen när jag fick datumet insåg jag att de verkligen måste tagit mig vid orden, eftersom de liksom frångick sina egna rutiner Men jag orkar inte ringa tillbaka och vara besvärlig nu, nu får det bli såhär - de var ju på nåt sätt vänliga och följde min önskan liksom, även om det blev lite närmare än vad jag eg önskade.
Främsta anledningen till att jag ville ha det nära, är att vårt BF blev tillbakaflyttat några dagar efter första ultraljudet men jag tror inte det datumet riktigt stämmer. Går man på ultraljudets beräkning för BF så skulle det innebära att befruktning skett flera dagar innan jag och sambon ens haft sex Men räknar man från min sista mensdag och från när min ägglossning var så ska BF eg vara som tidigast 13-14 januari (fram till 16 januari beroende på hur man räknar). Så jag försöker vila i att hon nog är lite yngre än vad de tänker. Och jag vill verkligen inte att de plockar ut henne för tidigt.