Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen har ungen börjat äta bra, dessutom mer och mer själv och det går bättre och bättre för varje dag. Har tagit bort ersättningen till bara en flaska/dag dvs till middagsvilan.Det kan ha gjort att hon är mer hungrig och uppskattar verkligen maten mer när hon får leka med den :angel: jag får dock hjärnblödning av städningen efter men E är så glad att det är värt det.

Vad kul att hon gillar måltiderna. Vi hade fått migrän utan vår mycket hungriga hund som numer tjänstgör under Siris stol, stående i givakt med blicken fäst rakt fram för att direkt se när matbitar faller från luften. Vi var utan hund en dag och jisses, vad jobbigt det är att städa upp riskorn och bananbitar! Funderar på att hyra ut Lovis till andra barnfamiljer som vill ha renslickade golv.

Äntligen har ungen börjat äta bra, dessutom mer och mer själv och det går bättre och bättre för varje dag. Har tagit bort ersättningen till bara en flaska/dag dvs till middagsvilan.Det kan ha gjort att hon är mer hungrig och uppskattar verkligen maten mer när hon får leka med den :angel: jag får dock hjärnblödning av städningen efter men E är så glad att det är värt det.
Härligt att hon äter bättre. Känner igen städandet. Alltså jag ooorkar inte. Halva dagen går åt att äta mat och sen städa. :arghh:

Vad kul att hon gillar måltiderna. Vi hade fått migrän utan vår mycket hungriga hund som numer tjänstgör under Siris stol, stående i givakt med blicken fäst rakt fram för att direkt se när matbitar faller från luften. Vi var utan hund en dag och jisses, vad jobbigt det är att städa upp riskorn och bananbitar! Funderar på att hyra ut Lovis till andra barnfamiljer som vill ha renslickade golv.
Vi har funderat på att låna in hund! :rofl:
Katterna är ju där under bordet och kollar av läget, men de är ju så kräsna... :cautious:

Idag blev Knoddrik jätteknottrig och prickig på mage och rygg. Aldrig tidigare har hon kliat sig. Det var bara så skumt. Hon satt vid matbordet och lekte med vattenglaset under tiden som jag värmde på mat. Hon blev blöt. Sen blev hon ledsen och jätteknottrig och började klia på mage och rygg.
Hon har varit lite torr i typ en vecka, så vi har smörjt med Decubal (den reagerade hon bäst på förra året, innan vi fattade att det var mjölken). Men det hjälper ju inte nu...

Till slut smörjde jag in hela överkroppen med Bephanten. Det verkade lindra.
Hoppas det är bättre imorn.

Funderar på om det är banan hon reagerade på. Eller om det faktiskt var mjölkprotein nånstans i maten på fsk idag.

Usch så läskigt när det kommer så plötsligt och man inte vet varför @malumbub :( Skönt att det la sig iaf.

Kl
Lilleman får gå torsdag och fredag på fsk för att få prova på att sova. Det blev ju inget av det förra veckan. Det känns skönt eftersom på måndag börjar allvaret och det blir en lång dag.

Varit och handlat med mamma idag. E fick springa runt och hälsa på folk i ett köpcentrum en stund. Tydligen hade hon fått ett kvitto av mamma som hon gav till en farbror som sa tack, sen hade hon velat ha tillbaka och gått tillbaka till mamma :laugh:

Lekte på ikea en bra stund och blev skitsur när vi satte ner henne i kundvagnen igen. En tjej med humör, jo tack!

I morgon ska hon sova hos mamma igen. Hon har riktigt bökiga nätter och gnäller minst en gång i timmen :crazy:

Gnälligt här med just nu. Dels testar hon (tror hon härmar andra barn från fsk), dels är det nåt som stör henne. Och hostan har blivit sämre igen.

Just nu sover hon. Var för trött för att äta lunch. Hoppas hon orkar det när hon sovit klart. Sen ska vi ut i solen.

Våga vägra mat till middag idag. Gallskrek så fort vi ställde fram tallriken (ris och köttfärsbiff) och höll på en 30 min. Inget gick ner. Fick en banan till slut. Gillar inte att byta ut mat men vi skulle iväg och handla.

Åt en smörgås till kvällsmat så hoppas han nu klarar sig (fick ett ägg också men ville inte ha)

Tycker de är så svårt med mängder. Vet att de reglerar själva men svårt i alla fall

Våga vägra mat till middag idag. Gallskrek så fort vi ställde fram tallriken (ris och köttfärsbiff) och höll på en 30 min. Inget gick ner. Fick en banan till slut. Gillar inte att byta ut mat men vi skulle iväg och handla.

Åt en smörgås till kvällsmat så hoppas han nu klarar sig (fick ett ägg också men ville inte ha)

Tycker de är så svårt med mängder. Vet att de reglerar själva men svårt i alla fall
Håller med. Tycker också att det är svårt.

I är inne i någon hysterisk fas där jag knappt kan vara i samma rum som henne. Hon kan utan problem latja med pappan eller någon barnvakt utan att jag är med. Men är hon i samma rum som mig så får hon akut mammabegär gråter och ska klättra på mig. Må detta gå över snart.

I är inne i någon hysterisk fas där jag knappt kan vara i samma rum som henne. Hon kan utan problem latja med pappan eller någon barnvakt utan att jag är med. Men är hon i samma rum som mig så får hon akut mammabegär gråter och ska klättra på mig. Må detta gå över snart.
Låter väldigt energislukande. :crazy:

Vi har haft så av och till sen december nu. :crazy: Det blir värre på vardagarna, som att lämnande på dagis gör det värre, till att dämpas en hel del på helgen. Dock fortfarande mammig.
Hoppas ni slipper ha det lika länge.

Vi har haft så av och till sen december nu. :crazy: Det blir värre på vardagarna, som att lämnande på dagis gör det värre, till att dämpas en hel del på helgen. Dock fortfarande mammig.
Hoppas ni slipper ha det lika länge.
Skönt att man inte är ensam men stackars er! Hoppas verkligen inte vi har det lika länge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 201
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård