Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom på inatt att jag ska jobba kväll och natt 5/3, efter att ha varit 2 timmar på stresskola, och att min mamma inte är här då. Blev sjukt stressad. Maken är så trött på kvällarna och mornarna att jag inte känner mig trygg med att inte vara hemma.

Det svider i hjärtat. Maken är världens bästa pappa till Knoddrik. Men han är så trött. Jag känner mig hemsk.

Hur gör ni om ni måste iväg på sovtiden (dagtid)?

Ibland krockat schemat med när vi sover middag. Han sover bara en gång per dag. 90% av gångerna avbokar jag/flyttar om det är möjligt/barnvakt. Men några gånger händer de att man vill delta och måste ta med.
I somnar alltid i bilen. Väldigt praktiskt. Då är hon alltid nysoven när man ska nånstans.

@vinkelina vi har ofta något som krockar med sovschemat men han får snällt hänga på och somna där vi är. Svårt att ta hänsyn till bara ett av barnen när man har två. Han är van eftersom vi gjort så sen dag 1 så han sover överallt utan problem.

Femte dagen med feber idag och dessutom hade den stigit till 39,7. Fick tid på den helgöppna mottagningen och konstaterat dubbelsidig öroninflammation...

Så är det dags för min första dag på jobbet (nästan) sen jag gick hem på min ledighet den 27e januari i fjol. Blandade känslor, det ska bli så roligt att få komma tillbaka och göra det jag gör för jag tycker det är så roligt men kommer sakna mina små något oerhört.

090501C2-A543-4DCF-8943-D052C2F046D0.webp

Hm nu ska vi se om jag lyckas lägga in bild, inte kan det väl vart så enkelt?
Iaf så är det bilden på vår tjej som fyllde 1 igår

Äntligen har ungen börjat äta bra, dessutom mer och mer själv och det går bättre och bättre för varje dag. Har tagit bort ersättningen till bara en flaska/dag dvs till middagsvilan.Det kan ha gjort att hon är mer hungrig och uppskattar verkligen maten mer när hon får leka med den :angel: jag får dock hjärnblödning av städningen efter men E är så glad att det är värt det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 203
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?