Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bara måste fråga vad ni klär era i för kläder när det är riktigt kallt?

Igår gnällde nämligen svärmor på oss igen för att vi klär E för dåligt och inte alltid använder åkpåsen. Det var -7 och E hade tröja, jeans, halsduk, vantar, vinterskor samt fodrad overall och en rejäl mössa. Hade lagt en filt över henne samt dragit över skyddet (glömmer alltid vad det heter). Hon var varm och gosig när hon vaknade men ändå måste det gnällas.

Har förklarat för svärmor flera gånger att hon är jätte varm av sig men inget som gått in än så vad tycket ni? Klär jag henne för lite?

Igår gnällde nämligen svärmor på oss igen för att vi klär E för dåligt och inte alltid använder åkpåsen. Det var -7 och E hade tröja, jeans, halsduk, vantar, vinterskor samt fodrad overall och en rejäl mössa. Hade lagt en filt över henne samt dragit över skyddet (glömmer alltid vad det heter). Hon var varm och gosig när hon vaknade men ändå måste det gnällas.

Har förklarat för svärmor flera gånger att hon är jätte varm av sig men inget som gått in än så vad tycket ni? Klär jag henne för lite?
Inte om hon är varm! Jag vet, bästa svaret, men det är sant.
När jag var och hälsade på en kompis när I var runt 4-5 månader och hennes var en månad äldre så var det vinter och minusgrader(torr kyla).
I hade pyjamas, sockar, dubbla bebismössor, tjockt vadderad mysoverall som gick över händer och fötter medan hon låg nedbäddad på en dubbelvikt ullfilt som vikits tillbaka över henne i vagnen med en vindtät åkpåse.

Min kompis barn hade leggings, långärmad tröja, en tunn bebismössa och en tunn bomullfilt och så en vindtät åkpåse.

Båda barnen var lika nöjda och lika varma när vi kom in efter vår blåsiga promenad. :D

Är barnet varmt är det ju inte för lite.

Efter två veckors semester är jag tillbaka på jobbet. Haft ångest sen i fredags. Känns ok att vara här, men mår dåligt över tanken att behöva sova borta en natt till den här veckan.

Knoddrik och maken sover hos svärmor inatt. Så blir alla nöjda. Svärmor får umgås med Knoddrik, maken kan sova, jag kan slappna av lite.
Hatar att det ska behöva vara så här bara.

Imorn slutar jag 09.15. Knoddrik är på fsk 9-14, ska sova där efter maten för första gången. :nailbiting: Jag ska gå på bokrean, storhandla och eventuellt kolla efter bh eller skor till mig själv. Knoddrik behöver byxor. Blir nog inga som helst problem att fördriva tiden tills jag får hämta henne. :love:

Inte om hon är varm! Jag vet, bästa svaret, men det är sant.
När jag var och hälsade på en kompis när I var runt 4-5 månader och hennes var en månad äldre så var det vinter och minusgrader(torr kyla).
I hade pyjamas, sockar, dubbla bebismössor, tjockt vadderad mysoverall som gick över händer och fötter medan hon låg nedbäddad på en dubbelvikt ullfilt som vikits tillbaka över henne i vagnen med en vindtät åkpåse.

Min kompis barn hade leggings, långärmad tröja, en tunn bebismössa och en tunn bomullfilt och så en vindtät åkpåse.

Båda barnen var lika nöjda och lika varma när vi kom in efter vår blåsiga promenad. :D

Jag har försökt förklarat för de som är oroliga att hon är väldigt varm av sig och att jag självklart aldrig skulle utsätta henne för att frysa.

Igår i -13 fick hon ha åkpåsen men annars aktar jag mig för att hon ska bli för varm då jag sett konsekvenserna av det förut med hemska utslag.

Sen att barn är olika verkar inte gå hem hos vissa :banghead:

Jag läser årets vinterbebistråd och känner sorgen och avundsjukan välla upp. Att det inte blev annorlunda och bättre och att det troligen aldrig kommer bli så att jag får må bra runt en egen bebis. Det gör väldigt ont i hjärtat ibland :cry:

Jag har försökt förklarat för de som är oroliga att hon är väldigt varm av sig och att jag självklart aldrig skulle utsätta henne för att frysa.

Igår i -13 fick hon ha åkpåsen men annars aktar jag mig för att hon ska bli för varm då jag sett konsekvenserna av det förut med hemska utslag.

Sen att barn är olika verkar inte gå hem hos vissa :banghead:
Går det inte hem så går det inte hem. Sorgset men sant.
Jag brukar trött säga "ja ja" eller "ja så kan det vara" och liknande. Jag dödar helt enkelt diskussionen.
Det går inte, för sådana människor har inte en diskussion, de håller en monolog.

Mannen har mått illa och kastat upp hela eftermiddagen. Jag som har kräkfobi mår illa bara pga det. Jobbigt läge när man inte vet om man själv är sjuk

Det här är väl egentligen lite OT, men...

Första mensen = blöder som en gris, kan inte gå på grund av fogarna.
Andra mensen (46 dagars cykel) = ingen skillnad i fogarna, blöder helt ok.
Tredje mensen (42 dagars cykel) = blöder som en supergris, lite mer ont i fogarna.

Ska bli intressant att jobba imorn. Får väl använda Knoddriks blöjor, eller nåt...

Var på Barnmedicin i måndags. Läkaren jättenöjd med EKG, blodtryck och utseende på smultronmärket och ögat > vi trappar ner medicinen och hoppas på att märket inte börjar växa igen. Nytt besök om tre månader.

Knoddrik upptäckte bollrummet på lekterapin och blev överlycklig.
DSC_0703.webp

Helkul att studsa på studsmatta tillsammans med tre bollar!

Hockeyderby igår kväll. Knoddrik sov över hos farmor. Jag jobbade 9-17 igår och ska jobba så även idag. Maken ledig.
Kan ni gissa hur mycket jag saknar Knoddrik?

Barnen har de senaste två dagarna varit på en annan förskola då deras ordinarie haft stängt (kompetensutvecklingsdagar) och Lilleman har haft personal från sin vanliga avdelning med sig. Ansvarig på avdelningen har meddelat den andra förskolan om allergin.
Ändå har han fått utslag och kräkts lite, det gör han bara om han får i sig någon form av mjölk.

Barnen har de senaste två dagarna varit på en annan förskola då deras ordinarie haft stängt (kompetensutvecklingsdagar) och Lilleman har haft personal från sin vanliga avdelning med sig. Ansvarig på avdelningen har meddelat den andra förskolan om allergin.
Ändå har han fått utslag och kräkts lite, det gör han bara om han får i sig någon form av mjölk.

Träligt och respektlöst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 203
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård