Idag fick jag hem papper på provtagning innan läkarbesök. Avsändare är psykiatrin. Nu, nu kanske jag äntligen får medicin så min dumma depression kanske försvinner och jag kanske får lite hjälp att hålla huvudet ovanför ytan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, vad tråkigt!Barnen har de senaste två dagarna varit på en annan förskola då deras ordinarie haft stängt (kompetensutvecklingsdagar) och Lilleman har haft personal från sin vanliga avdelning med sig. Ansvarig på avdelningen har meddelat den andra förskolan om allergin.
Ändå har han fått utslag och kräkts lite, det gör han bara om han får i sig någon form av mjölk.
Ja riktigt tråkigt.Träligt och respektlöst!
Ont i magen och presterade små hårda kulor imorse, han har definitivt fått i sig något med mjölk. Det behöver inte vara så mycket för att han ska reagera. Han har fått en dos lactulos faktiskt så han förhoppningsvis slipper kämpa så.Nej, vad tråkigt!
Knoddrik fick utslag första dagen hon åt på fsk, trots att det finns ett annat barn med bl a mjölkproteinallergi. Funderar dock på om det var nåt annat.
Hoppas det går över fort för Lilleman.
Det kan ju vara så enkelt att de ställde ute glas med mjölk till alla på ren vana och han hann smaka innan de tog bort det. Eller att han smakade av ett annat barns mat/dryck.Ja riktigt tråkigt.
Ont i magen och presterade små hårda kulor imorse, han har definitivt fått i sig något med mjölk. Det behöver inte vara så mycket för att han ska reagera. Han har fått en dos lactulos faktiskt så han förhoppningsvis slipper kämpa så.
Det kan ju vara så enkelt att de ställde ute glas med mjölk till alla på ren vana och han hann smaka innan de tog bort det. Eller att han smakade av ett annat barns mat/dryck.
Ändå otroligt slarvigt när det kommer till allergier.
Det är sant, mjölk gömmer sig verkligen i en otrolig mängd med livsmedel.Eller att han fått något pålägg som innehåller mjölk, ex leverpastej. Lätt hänt men tråkiga konsekvenser för honom vi ska ta upp det med ordinarie personal iaf, så får de själva bestämma vad de gör med infon. Förskolan barnen var på har samma förskolechef som vår vanliga.
Och skulle det hända att de gjort ett sådant misstag som ett glas mjölk tycker jag nog att de borde berätta det vid hämtning. Det är svårare om mjölken är "gömd" i ett livsmedel för det är ju inte lika uppenbart.
Det är sant, mjölk gömmer sig verkligen i en otrolig mängd med livsmedel.
Oavsett så är det ju bra att ni tar upp det så de har möjlighet att bättre sig. Då kanske de tänker ett varv extra nästa gång.
Precis. Det finns ju de som reagerar mycket värre än Lilleman så att missa ett livsmedel med en allergen kan ju få ödesdigra konsekvenser för någon annan.
Min bror fick nötglass på dagis, han är rejält allergisk mot nötter men pedagogen var osäker på om det var nötter eller jordgubbar han va allergisk mot så hon chansa
Min bror fick nötglass på dagis, han är rejält allergisk mot nötter men pedagogen var osäker på om det var nötter eller jordgubbar han va allergisk mot så hon chansa
F ö äter han verkligen som en häst. Min mamma säger lite skämtsamt att vi måste börja spara pengar till tonåren... Nyss åt han mellis (fick lunch tre timmar tidigare). Dubbel portion gröt klämde han ner och var inte nöjd så han fick en banan, rätt stor sådan. Storasyster fick också en men gav sen bort halva till honom. Så han åt 1,5 banan också Tror han är inne i en växtperiod...
Skönt!Förresten släppte "proppen" nu ikväll. Tack och lov för lactulos!
Men vad säger du!?
Trodde också att det var vedertaget att alla skolområden var nötfriaområden av det skälet!
Hu, tur att det gick bra.
Fick bädda om sängen nu p g a läckande nappflaska... Hur det nu gick till...? Knoddrik drack sig i a f tillräckligt nöjd för att somna om och sov när jag drog av henne pyjamasen. Hoppas madrassen kan torka upp - lagt små handdukar under lakanet. Men kuddarna får stå vid elementet och torka.
Tur att det bara var vatten i...