Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör nu under tiden barnet äter. Vi äter alla måltider ihop, men trots att G får sin mat först tar de ungefär 20-30 min för honom att äta upp (själv slänger man i sig maten på 10 min) Tar tid att plocka i sig makaroner en och en. Han leker inte utan de tar bara tid att äta.

Vill ju inte direkt lämna honom ensam vid matbordet, men känns på samma gång "oartigt" att sitta och tex läsa. Vi har ett 70 tals avlångt smalt kök där köksbordet är i vardagsrummet nästan så man kan inte riktigt plocka i köket heller

Vad gör nu under tiden barnet äter. Vi äter alla måltider ihop, men trots att G får sin mat först tar de ungefär 20-30 min för honom att äta upp (själv slänger man i sig maten på 10 min) Tar tid att plocka i sig makaroner en och en. Han leker inte utan de tar bara tid att äta.

Vill ju inte direkt lämna honom ensam vid matbordet, men känns på samma gång "oartigt" att sitta och tex läsa. Vi har ett 70 tals avlångt smalt kök där köksbordet är i vardagsrummet nästan så man kan inte riktigt plocka i köket heller
Jag äter långsammare och har sen fullt upp med att vara med när Knoddrik äter.

Med lilleman har vi inte det problemet men dottern kan sitta och äta länge. Vi har dock bordet precis vid soffan så hon blir inte ensam och hon sitter snällt kvar tills hon är klar. Hon får gärna sitta längre eftersom hon överlag är dålig på att äta.

I blir matad till middag men äter mellanmål själv.
Jag är "oartig". Kan sitta och bläddra i nån tidning, öppna räkningar. Beroende på vad hon äter kan jag fixa disken, mata katten eller nåt annat som är innom 2 meter. :angel:

Jaha. Feber igen. Jag börjar undra alltså, dottern har nog aldrig haft feber så ofta som Lilleman har. Tempade in på 39,5 innan läggdags.
Funderar på om jag ska börja föra loggbok över febern.

Jaha. Feber igen. Jag börjar undra alltså, dottern har nog aldrig haft feber så ofta som Lilleman har. Tempade in på 39,5 innan läggdags.
Funderar på om jag ska börja föra loggbok över febern.
Ingen dålig idé.

Här är det jag som har feber. Maken bortrest. Kommer äntligen hem imorn.

Det blev bara en rejäl febertopp där söndag kväll-natt. Ingen feber igår men stannade ändå hemma från fsk. Han sov middag i 3,5 timme! :eek: Tillbaka idag och första dagen han åt lunch där. Han förvånade personalen mycket med sin stora aptit :D Han äter typ för två :rofl:

Tyvärr är dottern istället febrig och är inne på dag två med över 39 graders feber. Får knappt i henne nåt heller :(

Nu har Knoddrik FYRA tänder i överkäken. Plopp plopp! Förstår om hon har svårt att slappna av då. Och eventuellt fått min förkylning. Och inskolning. Och jag har börjat jobba...

Ganska glad över att hon ändå är så glad och positiv som hon är...

Mycket glad över att ha semester denna och nästa vecka! Jag hade inte orkat jobba nu.

Imorn ska jag gå ifrån inskolningen. Fortsättning följer.

Jaha, den här feberhistorian fortsätter. Väntar på samtal från vc (uppringningsfunktionen) eftersom Lilleman har fått väsande andning och har det jobbigt när han hostar. Tredje dagen med hög feber idag. Dottern har varit feberfri en 1,5 dag den här veckan.

Jaha, den här feberhistorian fortsätter. Väntar på samtal från vc (uppringningsfunktionen) eftersom Lilleman har fått väsande andning och har det jobbigt när han hostar. Tredje dagen med hög feber idag. Dottern har varit feberfri en 1,5 dag den här veckan.
Hoppas han får krya på sig nu, tungt med både feber och hosta. :heart Och typiskt att båda barnen ska bli sjuka också.

Rejält förkyld men inget alarmerande enligt läkaren. Blev han sämre eller vi var oroliga senare ikväll/inatt skulle vi uppsöka akuten. Mest troligt sitter det högt upp (halsen) för lungorna lät bra. Det är just det jag vill veta, är de ok så kan jag lugna mig.
Trött är han (såklart) och vill mest sitta i knäet.

Rejält förkyld men inget alarmerande enligt läkaren. Blev han sämre eller vi var oroliga senare ikväll/inatt skulle vi uppsöka akuten. Mest troligt sitter det högt upp (halsen) för lungorna lät bra. Det är just det jag vill veta, är de ok så kan jag lugna mig.
Stackars liten men skönt att veta att det inte är något allvarligt. Krya. :heart

Det är så jobbigt när de är så små och sjuka.
Skönt att det lät bra i lungorna.

Knoddrik har också jättejobbig hosta och eventuellt låg feber. Nätterna blir bara mer och mer jobbiga. Först orolig sömn, sen massor med drömmar, sen gasig mage som verkar knipa, sen igentäppt och nu dessutom jättehostig. :crazy:

Inatt försökte vi få i henne hostmedicin och nässpray, men vad vi än försökte med grät hon hjärtskärande. Inatt vill jag inte det igen. Sätter mig hellre med henne i soffan eller går ut på promenad om hon är lika dålig. Och i s f blir det jourmottagningen imorn.

Det är så jobbigt när de är så små och sjuka.
Skönt att det lät bra i lungorna.

Knoddrik har också jättejobbig hosta och eventuellt låg feber. Nätterna blir bara mer och mer jobbiga. Först orolig sömn, sen massor med drömmar, sen gasig mage som verkar knipa, sen igentäppt och nu dessutom jättehostig. :crazy:

Inatt försökte vi få i henne hostmedicin och nässpray, men vad vi än försökte med grät hon hjärtskärande. Inatt vill jag inte det igen. Sätter mig hellre med henne i soffan eller går ut på promenad om hon är lika dålig. Och i s f blir det jourmottagningen imorn.
Usch så tråkigt :(

Här väntar vi in natten och ser hur den blir... Dottern hostar också och brukar hosta tills hon spyr. Gäller att vara snabb med att möta upp med påse...

Hur gör ni om ni måste iväg på sovtiden (dagtid)?

Ibland krockat schemat med när vi sover middag. Han sover bara en gång per dag. 90% av gångerna avbokar jag/flyttar om det är möjligt/barnvakt. Men några gånger händer de att man vill delta och måste ta med.

Hur gör ni om ni måste iväg på sovtiden (dagtid)?

Ibland krockat schemat med när vi sover middag. Han sover bara en gång per dag. 90% av gångerna avbokar jag/flyttar om det är möjligt/barnvakt. Men några gånger händer de att man vill delta och måste ta med.
Har ingen exakt bestämd sovtid, men om jag känner på mig att det krockar försöker jag söva innan. Åker en timme tidigare, ger flaska och napp i bilen och hoppas på att hon somnar och sover sig nöjd i bilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 203
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?