Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man vaknar av en ålig bebis och efter några sekunder inser att man har ingen som helst aning om hur hon kom över i stora sängen från spjälsängen...

Så läskigt.

När man vaknar av en ålig bebis och efter några sekunder inser att man har ingen som helst aning om hur hon kom över i stora sängen från spjälsängen...

Så läskigt.
Det händer lite då och då :p nu har det hänt så många gånger så jag blir knappt förvånad längre...

Idag ska jag jobba 9-17 och imorn ska jag jobba 17-09.
:arghh:
Redan nervös för natten.
Det kommer säkert gå bra :)

Här är vi nu inne på dag två av 10 med inskolningen. Igår gick det fint och han ömsom vandrade och ömsom kröp omkring och tittade lite på de andra barnen och leksakerna. Mot slutet blev han väldigt trött trots att vi bara var där en timme så han somnade på vägen hem.

Det kommer säkert gå bra :)

Här är vi nu inne på dag två av 10 med inskolningen. Igår gick det fint och han ömsom vandrade och ömsom kröp omkring och tittade lite på de andra barnen och leksakerna. Mot slutet blev han väldigt trött trots att vi bara var där en timme så han somnade på vägen hem.
Alltså. Lite konstig fråga kanske. Men hur orkar dom vara på förskola sen "hela dagen"? I är helt slut efter två timmar play date och kan sen sova i flera timmar.

Alltså. Lite konstig fråga kanske. Men hur orkar dom vara på förskola sen "hela dagen"? I är helt slut efter två timmar play date och kan sen sova i flera timmar.

Inte alls konstig! Det är väldigt lågintensivt med mycket lässtunder och sång. De sover två timmar på dagen (12-14) och brukar sitta och mysa lite till efteråt. Men går de långa dagar så är de trötta på kvällen. Dottern gick oftast 7.15-17.30 första terminen och då var hon ganska trött om kvällarna. Hon sov gott på nätterna iaf :D

Bl a därför vi inte vill ha Knoddrik för mycket på fsk nu i vår. Hon är visserligen van med öppna förskolan, men nu kommer ju inte vi vara med.
Skönt också så länge hon ska ha medicin på dagen att inte behöva lämna över det till nån annan. Förhoppningsvis bara några veckor kvar med det.

Inte alls konstig! Det är väldigt lågintensivt med mycket lässtunder och sång. De sover två timmar på dagen (12-14) och brukar sitta och mysa lite till efteråt. Men går de långa dagar så är de trötta på kvällen. Dottern gick oftast 7.15-17.30 första terminen och då var hon ganska trött om kvällarna. Hon sov gott på nätterna iaf :D
Åh skruttar. Förstår att hon sov gott om nätterna. Förstår ju att de klarar av livet på förskola men det känns så avlägset med min lilla bebis som behöver en hel vilodag efter en dag med play date. :angel:
Bl a därför vi inte vill ha Knoddrik för mycket på fsk nu i vår. Hon är visserligen van med öppna förskolan, men nu kommer ju inte vi vara med.
Skönt också så länge hon ska ha medicin på dagen att inte behöva lämna över det till nån annan. Förhoppningsvis bara några veckor kvar med det.
Ja det förstår jag. Speciellt med tanke på medicinen. :)

Min är knappt van med öppna förskola utan vi träffas oftast bara 2-3 stycken åt gången och leker. Hon har bara varit på öf ett fåtal gånger för hon blir bara sjuk när hon varit där hehe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 204
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar