Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte på det här med amning tidigare idag. Svägerskan slutade amma efter 4-5 månader. Hon var så stressad över sin låga mjölkproduktion, så för henne blev det en befrielse att slippa pressa sig. Ungen verkar må bra och mamman mår definitivt mycket bättre. Ibland behöver man gå emot normen, för att det ska bli bra.

Här gick ju bebis själv emot normen och vande av sig vid 4 mån. Var jag som stortjöt för att han inte ville för det är ju så mysigt och var suveränt att lugna honom med i kinkiga stunder.. :( Man ska verkligen komma ihåg att det inte alltid är mamman som styr.
 
Hur har det funkat för er att introducera mat? Lillen vande ju av amning vid 4 mån som jag skrev ovan och bm tyckte vi kunde börja med gröt. Lillen är inget fan alls av gröt. Provade att testa alla burkar som finns på ica med ok innehåll, och han ratar allihop. Tänkte nu testa att mosa lite potatis med ersättning och se om det funkar bättre.. Känns ju lite poänglöst att fixa med mat som ständigt slängs (förutom det hundarna gillar, de är numer ytterst engagerade i lillens mat :D). Ska man ta uppehåll lite eller fortsätta försöka peta i honom nåt varje dag tro?
 
Här gick ju bebis själv emot normen och vande av sig vid 4 mån. Var jag som stortjöt för att han inte ville för det är ju så mysigt och var suveränt att lugna honom med i kinkiga stunder.. :( Man ska verkligen komma ihåg att det inte alltid är mamman som styr.

+1 på sista meningen! Jag ville sluta amma när dottern var sex månader. Hon vägrade vanlig mat, flaska, välling och gröt :meh: så jag fick snällt fortsätta amma i några månader till.
 
Knoddrick inte riktigt sig själv ikväll. Gråtit riktigt förtvivlat flera gånger. Antingen för varmt bad/efter badet eller tänder eller nåt annat. Varit inte riktigt lika glad som hon brukar i några dagar. Idag hållt i sitt högra öra några gånger. Kan inte säga att nåt annat skulle varit annorlunda. (Förutom att hon lär sig nya detaljer för varje gång hon försöker krypa, men det är ju fullt normalt. Idag fick hon nästan in det ena knät under sig.)

Funderar på att ringa vårdcentralen imorgon, ifall de bara kan kika på öronen.

Man blir ju så ledsen själv när barnet verkligen är ledsen när det gråter. Skär i hjärtat, även om gråtandet bara varar en kort stund. :(

Följs åt var det ja...
Idag har vi haft en mycket missnöjd herre som bara sovit korta stunder. Velat vara uppe i famnen hela tiden, jättelätt när man bygger uteförråd :meh:
 
Hur har det funkat för er att introducera mat? Lillen vande ju av amning vid 4 mån som jag skrev ovan och bm tyckte vi kunde börja med gröt. Lillen är inget fan alls av gröt. Provade att testa alla burkar som finns på ica med ok innehåll, och han ratar allihop. Tänkte nu testa att mosa lite potatis med ersättning och se om det funkar bättre.. Känns ju lite poänglöst att fixa med mat som ständigt slängs (förutom det hundarna gillar, de är numer ytterst engagerade i lillens mat :D). Ska man ta uppehåll lite eller fortsätta försöka peta i honom nåt varje dag tro?

Min lilleman gapar som en fågelholk vissa dagar och andra dagar är han inte alls intresserad. Det får ta sin tid tänker jag (vis av förra gången) och jag gör egen gröt på havregryn och paltbröd. Sen får han smaka nåt litet när vi äter om han är vaken. Han blir fem månader nästa vecka.
 
Här gick ju bebis själv emot normen och vande av sig vid 4 mån. Var jag som stortjöt för att han inte ville för det är ju så mysigt och var suveränt att lugna honom med i kinkiga stunder.. :( Man ska verkligen komma ihåg att det inte alltid är mamman som styr.
Ja, verkligen! Det är inte bara en faktor som bestämmer.
 
Hur har det funkat för er att introducera mat? Lillen vande ju av amning vid 4 mån som jag skrev ovan och bm tyckte vi kunde börja med gröt. Lillen är inget fan alls av gröt. Provade att testa alla burkar som finns på ica med ok innehåll, och han ratar allihop. Tänkte nu testa att mosa lite potatis med ersättning och se om det funkar bättre.. Känns ju lite poänglöst att fixa med mat som ständigt slängs (förutom det hundarna gillar, de är numer ytterst engagerade i lillens mat :D). Ska man ta uppehåll lite eller fortsätta försöka peta i honom nåt varje dag tro?
Knoddrick sitter mest och gapar och låter salivet och gröten rinna från tungan med, oftast, ett leende. Sen kommer dagar när hon hugger efter skeden, men de händer verkligen inte ofta än. Har provat även kokt potatis, mosad gurka och mosad banan.
 
Min lilleman gapar som en fågelholk vissa dagar och andra dagar är han inte alls intresserad. Det får ta sin tid tänker jag (vis av förra gången) och jag gör egen gröt på havregryn och paltbröd. Sen får han smaka nåt litet när vi äter om han är vaken. Han blir fem månader nästa vecka.
:rofl: Jag upprepar föregående inlägg.
 
Lilleman fick prova lite gräddfil igår, men det var ingen höjdare tyckte han. Köpte lite barnmat och frös in i isformar. Han fick provsmaka en sked, kalkon, majs och potatis. Verkade vara helt ok enligt herrn.
Ikväll hade han svårt att komma till ro, jag ammade och gungade, hjälpte inte. La oss på mitt täcke viket funkade en stund. Han låg iofs mest och kände mig i ansiktet, drog i min näsa och mina läppar. Kände med handen på mina kinder och min haka :heart

Ena grannen väntar barn nr 3 och jag hoppas innerligt att sambon ändrar sig och också vill ha en till. Samtidigt vill jag ha ut så mycket av bebistiden nu ifall det inte blir en trea, jag vet ju hur fort tiden går. Bvc på tisdag, vaccination.
 
När inte vagnen, vagga i famnen, sova på nån av oss, åka bil eller somna i soffan eller sängen funkar, vad fan gör man då?

Detta språng alltså :cry:
 
När inte vagnen, vagga i famnen, sova på nån av oss, åka bil eller somna i soffan eller sängen funkar, vad fan gör man då?

Detta språng alltså :cry:

Sitta och gunga på yogaboll? Ta ett bad?
Dansa försiktigt till någon musik?
När Gabriel var ledsen så var det ibland att titta på roterande ljus på en liten discolampa som var spännande. Det fick honom att tänka på annat och sen var han "som vanligt".

Hoppas att ni finner något :heart
 
Hoppas ni har haft en härlig midsommarhelg :)

Själva flydde vi ju folkmassorna och drog ut till mina föräldrars sommarstuga. Vilket resulterade i att svärföräldrarna ringde på midsommarafton och undrade vart vi var, vi hade ju sagt att vi skulle komma. Eh nej vi sa att vi inte skulle komma... Så då blev ju panik och jag var taskig som hindrade deras umgänge med barnbarn och jag kände bara suck.
Idag klappade bilen ihop men med hjälp av snälla grannar startar den så förhoppningsvis kommer hem i morgon. :D
I blir 4 månader snart så vi råkade tjuvstarta med en dutt blåbärspaj på läppen. :angel: Hon gillade det.
 
A blev ju fyra månader i onsdags och fick smaka av fiskgryta igår och köttfärssås idag. Allt med stora ögon och frenetiskt viftande och tuggande. Jättespännande!
Hon firade midsommarafton med att vända sig till mage från sida också. Sen när vi kom hem igår så vände hon flera gånger från rygg till mage.

Så tröttsamt @clusia. Sånt tar ju sådan energi och även lusten av att längta och vilja ses framöver tyvärr. Iaf för mig när det är så... Har en syster som är expert på skuldbeläggning.
 
När inte vagnen, vagga i famnen, sova på nån av oss, åka bil eller somna i soffan eller sängen funkar, vad fan gör man då?

Detta språng alltså :cry:
Lider med dig! L har visserligen alltid haft svårt att komma till ro och sova - något som hon verkligen har gett uttryck för i det här utvecklingssprånget. Det verkar dock bli lite bättre nu men för en vecka sedan kunde man inte lägga henne ner för att sova utan att hon skrek sig alldeles illröd, svettig och började hosta (men att lägga ner henne i t.ex. babygymmet dagtid gick dock bra - så länge det var lek på gång).

Har tyvärr inga tips på vad som kan hjälpa - jag och maken turas/turades om att vyssa och bära henne i ett mörkt (eller så gott det nu går såhär års) rum. Ibland är dock som att skrika sig trött är det enda som funkar men oj vad ont det gör i mammahjärtat :cry:.
 
Åh så enerverande @clusia :( Så sugen man blir på att träffas igen... :banghead:

Kl
Idag fick jag filmat när lilleman går med pappas hjälp :D Nåt han tycker är väldigt roligt och han känner lite på golvet med fötterna emellanåt, ser jätteroligt ut :p
 
E sov två och en halv timme. Vaknade två gånger men somnade om båda gångerna. Var glad till halv sex igen men då kunde jag dansa lite, hoppas pilatesboll och så fick hon kika en minut på babblarna.

Nu ligger hon och drar i sina fötter utan att säga varje bu eller bä. Drack upp hela sin flaska välling gjorde hon också. Sova verkar inte riktigt vara med på schemat ännu men så länge hon inte är ledsen är jag glad.

Det kommer bli långa veckor detta om det ska vara så här varje dag. Tur sambon är hemma ett tag nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
441
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 983
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp