Fyra månaders kontroll idag. Skruttans viktkurva står spikrakt uppåt
men bm sa att det var bara jättebra att det är bra kräm i mjölken, uppenbarligen... och att det kommer att plana sen. 7560 , och 64 cm. Vi har strl 74 för att få lite luftiga kläder
vi kommer nog introducera lite smakportioner med, igår höll hon på att slå ut ett glas med vatten för mig då hon vevade och försökte smaka. Hon skriker då vi äter och slänger sig framåt så hon vill ju så gärna. Alltså... här kommer bäbis nr 2 och jag vill bara ta det lugnt och njuta bäbistiden, men den här donnan vill bara vara större
som storebror helst. Han är helt makalöst fascinerande. Armar och ben flaxar vilt och det kommer illtjut till honom så fort han är nära.
Men när hon satt i pappas knä igår så höll han i ett fiskespö med magnet"krok" (barnspel). Det var så roligt att hålla i den och se "kroken" åka runt att hon skrattade hysteriskt, och jag lyckades få det på film
hon skrattade som aldrig förr. Bäbisskratt är ju det vackraste som finns!
Annars så har vi jobbigt med tänder här med. Allt ska vara i munnen och känns det fel, eller sakerna ramlade iväg skriker hon, och det går inte att lägga ifrån sig henne. Hon verkar tyvärr inte finna nått bra att bita på direkt heller. Ett knutet mamma/pappafinger är bäst. Annars en virkad skallra med kaninöron.
Tänkte napp kanske var något nu, men nej. Inte Esskas bitringar heller, eller sådana en kan ha i frysen. Tycker så synd om henne, hon gnuggar händerna så mot kinderna och är så frustrerad.