Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick väldigt lugnande besked hos bm idag. Var ju rädd att jag fått framfall, och när jag ringde och beskrev hur det kändes befarade även bm att det var det. Men det var slemhinnan som hängde ut och förmodligen gör den det för att den brustit under förlossningen och sen läkt ihop så. Det kommer försvinna om jag kniper ordentligt, tack och lov! Fick demonstrera knipet och fick det tillrättat litegrann. Så nu jävlar ska det knipas! När jag skulle placera benen i gynstolen kände jag av min träningsvärk i magen, så jag fick hjälpa till med händerna. Bm tyckte det lät bra med träningsvärk i magen och undrade vad jag tränade.
"Jag rider" :D
 
Hur länge har ni planerat amma? Rejält trött på de, men vet inte om jag är mogen att släppa. Ammar just nu 05,16,20 och snutt nattetid. Pumpar en gång runt 12/13 som mannen ger nästa dag

G är dock för tillfället rätt ointresserad av flaska så är rädd att han får för lite vätska
Vi fasar in mat bäst vi kan just nu då karln ska gå på föräldraledighet om ungefär en månad. Jag trodde jag skulle vilja delamma länge (och det kanske blir så ändå) men nu börjar jag se fram emot att avsluta amningen trots att det gått att föda bebisen så bra på det sättet.
Men I är åh andra sidan ett matvrak som glatt prövar och äter mer av allt vi serverar samt gillar vatten.
Hon har till och med börjat få till att dricka riktiga klunkar från glas och gör det flera gånger dagligen.
Men hon själv tycker det är otroligt mysigt med amning, speciellt när hon ska sova på dagen. :heart
 
Här äts de gröt till frukost,en hemmalagad burkmat (1dl) till lunch och ev fruktpure till mellanmål. Och till kvällen är de "vällingröt". Han vill inte dricka den men lägger 1dl vätska och 3msk pulver duger de bra som gröt.

Han är ju 6,5 månader och här börjar man med mat redan vid 4 månader. Ett par tsk per dag
 
Hur länge har ni planerat amma? Rejält trött på de, men vet inte om jag är mogen att släppa. Ammar just nu 05,16,20 och snutt nattetid. Pumpar en gång runt 12/13 som mannen ger nästa dag

G är dock för tillfället rätt ointresserad av flaska så är rädd att han får för lite vätska
Jag har tänkt att amma ett bra tag till, äldsta ammade till han var 3 1/2, mellanbarnet till hon var 2 och nåt liknande lär det väl bli med lilleman :)
Det var ju mest för sövning på kvällar och tröst när nåt var riktigt illa efter typ 1- 1 1/2, så inga problem att vara borta hemifrån några dagar heller (har med båda börjat jobba när de varit 1 1/2 och jag jobbar 12h nattpass och är då borta hemifrån ca 14h.. Och så ska det ju sovas sen också)
 
Dagen har varit pest och pina. Ledsen bebis heeeela dagen. Svår att trösta. Skrek konstant mellan 17 och 18.00 tills hon somnade helt slut. Jag bar, sjöng, vaggade, la henne i soffan och bara fanns där, inget hjälpte. Jag bröt också ihop en sväng där nånstans.

Tror det var en blandning mellan utvsprång, tänder och lite magont.

Nu har hon äntligen slocknat för kvällen efter att ha slukat sin välling. Jag ska göra en kopp te och popcorn. Puh vilken dag!
 
Två timmar på restaurang med G. Svärmor bjöd på trerätters (notan gick på halva vår månadsbudget för mat :eek:. Tur vi inte behövde betala)

G glad och slängde gurka runt hela golvet. Förlåt städpersonalen:angel:

Fördelen var vardag och att klockan bara var 16:30 när vi kom så tomt på andra gäster
 
Fyra månaders kontroll idag. Skruttans viktkurva står spikrakt uppåt:angel: men bm sa att det var bara jättebra att det är bra kräm i mjölken, uppenbarligen... och att det kommer att plana sen. 7560 , och 64 cm. Vi har strl 74 för att få lite luftiga kläder ;)

vi kommer nog introducera lite smakportioner med, igår höll hon på att slå ut ett glas med vatten för mig då hon vevade och försökte smaka. Hon skriker då vi äter och slänger sig framåt så hon vill ju så gärna. Alltså... här kommer bäbis nr 2 och jag vill bara ta det lugnt och njuta bäbistiden, men den här donnan vill bara vara större :p som storebror helst. Han är helt makalöst fascinerande. Armar och ben flaxar vilt och det kommer illtjut till honom så fort han är nära.
Men när hon satt i pappas knä igår så höll han i ett fiskespö med magnet"krok" (barnspel). Det var så roligt att hålla i den och se "kroken" åka runt att hon skrattade hysteriskt, och jag lyckades få det på film:love::banana: hon skrattade som aldrig förr. Bäbisskratt är ju det vackraste som finns!

Annars så har vi jobbigt med tänder här med. Allt ska vara i munnen och känns det fel, eller sakerna ramlade iväg skriker hon, och det går inte att lägga ifrån sig henne. Hon verkar tyvärr inte finna nått bra att bita på direkt heller. Ett knutet mamma/pappafinger är bäst. Annars en virkad skallra med kaninöron.
Tänkte napp kanske var något nu, men nej. Inte Esskas bitringar heller, eller sådana en kan ha i frysen. Tycker så synd om henne, hon gnuggar händerna så mot kinderna och är så frustrerad.
 
Knoddrick inte riktigt sig själv ikväll. Gråtit riktigt förtvivlat flera gånger. Antingen för varmt bad/efter badet eller tänder eller nåt annat. Varit inte riktigt lika glad som hon brukar i några dagar. Idag hållt i sitt högra öra några gånger. Kan inte säga att nåt annat skulle varit annorlunda. (Förutom att hon lär sig nya detaljer för varje gång hon försöker krypa, men det är ju fullt normalt. Idag fick hon nästan in det ena knät under sig.)

Funderar på att ringa vårdcentralen imorgon, ifall de bara kan kika på öronen.

Man blir ju så ledsen själv när barnet verkligen är ledsen när det gråter. Skär i hjärtat, även om gråtandet bara varar en kort stund. :(
 
Dagen har varit pest och pina. Ledsen bebis heeeela dagen. Svår att trösta. Skrek konstant mellan 17 och 18.00 tills hon somnade helt slut. Jag bar, sjöng, vaggade, la henne i soffan och bara fanns där, inget hjälpte. Jag bröt också ihop en sväng där nånstans.

Tror det var en blandning mellan utvsprång, tänder och lite magont.

Nu har hon äntligen slocknat för kvällen efter att ha slukat sin välling. Jag ska göra en kopp te och popcorn. Puh vilken dag!
Hoppas ni får en bättre dag idag. Jag vet hur ledsen jag blir av Knoddricks korta minutgråt, så du har nog haft det väldigt tufft.
 
Dagen har varit pest och pina. Ledsen bebis heeeela dagen. Svår att trösta. Skrek konstant mellan 17 och 18.00 tills hon somnade helt slut. Jag bar, sjöng, vaggade, la henne i soffan och bara fanns där, inget hjälpte. Jag bröt också ihop en sväng där nånstans.

Tror det var en blandning mellan utvsprång, tänder och lite magont.

Nu har hon äntligen slocknat för kvällen efter att ha slukat sin välling. Jag ska göra en kopp te och popcorn. Puh vilken dag!

Usch så jobbigt :( Sov hon bra inatt?

Kl
Vi hade nog en kompensationsnatt för gårdagens bra natt. Vaken var tredje timme plus en förkyld treåring som for rundor i sängen. Skölja näsan på lilleman och nässpray till dottern. Blä.
 
@supersonic
Hon har sovit hela natten utan uppvak förutom ett par gånger på grund av tappad napp. Sov till 07!

@malumbub
Tycker hon är på betydligt bättre humör överlag idag än igår. Jag hoppas på det i alla fall.

Sambon gör ett skift till sen går han hem på föräldraledighet och sen semester. Ska bli så Skönt! Då ska jag börja nattvandra en dag i veckan, hitta tillbaka till mig själv lite.
 
Svårt att försöka hitta och lindra till dom när det vänder så fort, ena dagen gråt, andra dagen ledsen. Och så hinna med en del oro och tankar när dom är ledsna. Sen är plötsligt borta.

Hoppas era mår bättre och det håller i sig! Kunde inte tagga någon,men hoppas på det till alla.

Vi ska på stort kalas imorgon, både mormor och morfar fyller 70 i år. Men tack och lov för sjalarna i förväg... Hon får nog sitta där och sen gå undan och amma. Fem kusinerna på 9-14 tycker det är såååå kul med en liten kusin, såklart :-) men det blir ju så mycket intryck.

Önskar er alla glad midsommar i förväg!
 
Inte öronproblem här. Hittade torsk och svamp under brösten i väntan på vc. Så nu vi varit och hämtat medicin som bvc-sköterskan fixade.
 
Tänkte på det här med amning tidigare idag. Svägerskan slutade amma efter 4-5 månader. Hon var så stressad över sin låga mjölkproduktion, så för henne blev det en befrielse att slippa pressa sig. Ungen verkar må bra och mamman mår definitivt mycket bättre. Ibland behöver man gå emot normen, för att det ska bli bra.
 
Tänkte på det här med amning tidigare idag. Svägerskan slutade amma efter 4-5 månader. Hon var så stressad över sin låga mjölkproduktion, så för henne blev det en befrielse att slippa pressa sig. Ungen verkar må bra och mamman mår definitivt mycket bättre. Ibland behöver man gå emot normen, för att det ska bli bra.

Det var därför jag och E gav upp amningen. Jag stressade ihjäl mig pga att mjölken sinade. Bebis blev jätte arg när utdrivningsreflexen inte kom igång (på grund än stressen). En dag vägrade hon bara ta bröstet. Då grät jag en hel kväll, fick höra av sambon att föräldraskapet inte sitter i mina bröst :love: sen reste jag mig upp och gav flaska. En gång efter det har vi mysammat.
 
Verkligen jobbigt med tänderna idag tror jag. Bajsat tre gånger idag, annars är det ca två ggr i veckan, och lösare än vanligt. Och jag tror en aningens feber, svårt att säga då hon gråtit mycket och varm för det. Eller så har hon gråtit just för att hon är varm... Vi måste köpa ny termometer!
Hon är ju go och glad kexchoklad annars. Men det märks att det är jobbigt.

Typiskt...

Känns ju skit att missa midsommar, men än mer hemskt att utsätta henne för massa stress om hon mår dåligt. :(

Får se hur natten blir och hur dagsformen är. Vi bor ju bara några mil från kalaset
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 892
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 983
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp