Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Pilo och @supersonic
Ja men exakt. Jag fattar inte ens hur det kunde bli mitt fel att dom och deras son har grava kommunikationssvårigheter. Är inte första gången det blivit missförstånd. Fast då har det mer handlat om att vi stått i deras farstu och dom tittar förvånat iklädda morgonrock och sagt "men kommer nu nu?".
Jaja så i alla fall till sambon att dom måste lösa sina kommunikationsproblem för det här är ju ohållbart.
 
E sov två och en halv timme. Vaknade två gånger men somnade om båda gångerna. Var glad till halv sex igen men då kunde jag dansa lite, hoppas pilatesboll och så fick hon kika en minut på babblarna.

Nu ligger hon och drar i sina fötter utan att säga varje bu eller bä. Drack upp hela sin flaska välling gjorde hon också. Sova verkar inte riktigt vara med på schemat ännu men så länge hon inte är ledsen är jag glad.

Det kommer bli långa veckor detta om det ska vara så här varje dag. Tur sambon är hemma ett tag nu.

Ja, dessa språng... Minns med största att det gick i perioder. Ena stunden somna i famnen i soffan, sen sitta och hoppa på pilatesbollen, eller sjala upp och dansa..Sen hade vi ju vagga som funkade bra till ca 6 mån..

Svågern vet jag en period med deras gjorde något som inte var så miljövänligt, men det funkade ett tag. Deras somnade i babyskyddet då han körde bil på kvällarna. Det enda hon somnade utan gråt av då.
 
Ja, dessa språng... Minns med största att det gick i perioder. Ena stunden somna i famnen i soffan, sen sitta och hoppa på pilatesbollen, eller sjala upp och dansa..Sen hade vi ju vagga som funkade bra till ca 6 mån..

Svågern vet jag en period med deras gjorde något som inte var så miljövänligt, men det funkade ett tag. Deras somnade i babyskyddet då han körde bil på kvällarna. Det enda hon somnade utan gråt av då.

Min tjej är konstigt nog inget fan av närhet på det viset som sele/sjal ger. Tror hon tycker det är för varmt och instängt. Jag har verkligen försökt få henne att gilla det men hon blir verkligen panikslagen och gör allt för att komma därifrån. En gång har hon dock somnat i den. Hon gillar heller inte att ligga i famnen alls. Även där gör hon allt för att komma ifrån.

Ibland blir jag bekymrad att något är knasigt med min bebis. Vilken bebis gillar inte närhet liksom?
 
Illskriken har fått sällskap av kraxandet.


Ikväll är Knoddrick inte nöjd. Och känns lite kall, men termometern visar 0,2 grader mer än vanligt. Blir en lång kväll.
 
Illskriken har fått sällskap av kraxandet.


Ikväll är Knoddrick inte nöjd. Och känns lite kall, men termometern visar 0,2 grader mer än vanligt. Blir en lång kväll.

10 minuter senare sov hon vid mitt bröst. Hoppas hon får sova så mycket hon behöver nu.


Vi har haft dop idag. Kan ju vara en bidragande orsak. Eller så är hon på väg att bli sjuk. Känner inte riktigt igen hennes gråt.
 
@Pilo och @supersonic
Ja men exakt. Jag fattar inte ens hur det kunde bli mitt fel att dom och deras son har grava kommunikationssvårigheter. Är inte första gången det blivit missförstånd. Fast då har det mer handlat om att vi stått i deras farstu och dom tittar förvånat iklädda morgonrock och sagt "men kommer nu nu?".
Jaja så i alla fall till sambon att dom måste lösa sina kommunikationsproblem för det här är ju ohållbart.
Känner igen det där...
 
Min tjej är konstigt nog inget fan av närhet på det viset som sele/sjal ger. Tror hon tycker det är för varmt och instängt. Jag har verkligen försökt få henne att gilla det men hon blir verkligen panikslagen och gör allt för att komma därifrån. En gång har hon dock somnat i den. Hon gillar heller inte att ligga i famnen alls. Även där gör hon allt för att komma ifrån.

Ibland blir jag bekymrad att något är knasigt med min bebis. Vilken bebis gillar inte närhet liksom?

Det finns ju de som inte är särskilt närhetstörstande. Min dotter ville alltid vara nära men hon hatade sjal. Jag gick alltid med henne på armen. Hon gillade aldrig riktigt att ligga i vagnen heller, men det blev lite bättre när hon kunde sitta. Lilleman däremot blir väldigt arg på mig om jag vill sitta och mysa, det vill minsann inte han! Dottern kunde ligga vid bröstet i timmar och snutta, lillen äter ur båda på mindre än fem minuter och när han är mätt släpper han bröstet och skjuter sig ifrån mig med armarna och gnäller till. Suga vill han men han blir så arg om det kommer mjölk, dvs om jag försöker med bröstet igen. Så han får en napp och sin snutte och så är han nöjd med det. Oftast kan jag lägga honom direkt utan protester. Skulle jag hålla honom lite extra för att jag vill mysa så blir han arg efter en stund. Lite tråkigt kan jag känna, men det är så han är så jag får bara gilla läget.
 
Knoddrick sitter mest och gapar och låter salivet och gröten rinna från tungan med, oftast, ett leende. Sen kommer dagar när hon hugger efter skeden, men de händer verkligen inte ofta än. Har provat även kokt potatis, mosad gurka och mosad banan.

Här har det gått s långt att liten grimaserar o kniper med munnen när han ser att man kommer med sked. Går knappt att få i honom vitaminer längre.. så jag slutar faktiskt med smakportioner nu några veckor o provar igen sedan. Känns ju inte alls bra att prägla in honom till att avsky mat redan nu.
 
Här har det gått s långt att liten grimaserar o kniper med munnen när han ser att man kommer med sked. Går knappt att få i honom vitaminer längre.. så jag slutar faktiskt med smakportioner nu några veckor o provar igen sedan. Känns ju inte alls bra att prägla in honom till att avsky mat redan nu.

Ger ni ersättning eller utpumpad bröstmjölk? Om det är väldigt svårt att få i honom D-vitaminerna, prova att droppa dem i flaskan istället. Egentligen "ska" man inte blanda (eftersom det då är svårt att veta att de får i sig alla vitaminer). Men det är ju bättre det än att han inte får i sig dem alls via sked.
 
Här har det gått s långt att liten grimaserar o kniper med munnen när han ser att man kommer med sked. Går knappt att få i honom vitaminer längre.. så jag slutar faktiskt med smakportioner nu några veckor o provar igen sedan. Känns ju inte alls bra att prägla in honom till att avsky mat redan nu.
Tror du tänker helt rätt.
 
Idag testade vi att få henne att somna i stora sängen för sin middagsvila. Hon somnade på bara några minuter :D
Inga skrik, ingen gråt utan lugnt och fint somnade hon och sov i två och en halv timme. Det verkar som att våran säng är grejen under detta språng.

På kvällen somnar hon så lugnt och stilla i spjälsängen. Men det märks att det händer mycket nu. Hon vaknade två gånger i natt och ville ha mat, det har inte hänt sen förra språnget. Vid fem fick hon komma upp till mig :love:
 
Det finns ju de som inte är särskilt närhetstörstande. Min dotter ville alltid vara nära men hon hatade sjal. Jag gick alltid med henne på armen. Hon gillade aldrig riktigt att ligga i vagnen heller, men det blev lite bättre när hon kunde sitta. Lilleman däremot blir väldigt arg på mig om jag vill sitta och mysa, det vill minsann inte han! Dottern kunde ligga vid bröstet i timmar och snutta, lillen äter ur båda på mindre än fem minuter och när han är mätt släpper han bröstet och skjuter sig ifrån mig med armarna och gnäller till. Suga vill han men han blir så arg om det kommer mjölk, dvs om jag försöker med bröstet igen. Så han får en napp och sin snutte och så är han nöjd med det. Oftast kan jag lägga honom direkt utan protester. Skulle jag hålla honom lite extra för att jag vill mysa så blir han arg efter en stund. Lite tråkigt kan jag känna, men det är så han är så jag får bara gilla läget.

Jag som hade sett fram emot att snusa bebis som somnat på bröstet. Tji fick jag!
 
Femmånaderskontroll idag med tillhörande vaccination. Drygt 7,7 kg och 66 cm lång. Bara vuxit 1 cm sen förra besöket men gått upp nästan 1 kg. Demonstrerade sina kryparskills för sköterskan som var mycket imponerad :D Var gnällig när vi kom hem (hade jag också varit med en spruta i vardera lår) och somnade i min famn :love: Det händer inte så ofta så jag passar på att njuta!
 
Lider med dig! L har visserligen alltid haft svårt att komma till ro och sova - något som hon verkligen har gett uttryck för i det här utvecklingssprånget. Det verkar dock bli lite bättre nu men för en vecka sedan kunde man inte lägga henne ner för att sova utan att hon skrek sig alldeles illröd, svettig och började hosta (men att lägga ner henne i t.ex. babygymmet dagtid gick dock bra - så länge det var lek på gång).
Ja det var ju klart man skulle få äta upp de orden... :meh:
L är mer aktiv och pratgladare än någonsin på dagarna nu (extra glad över att maken gått på semester och är hemma med oss nu?) men tyvärr är sömnen om möjligt ännu sämre. De senaste nätterna har hon vaknat ungefär varannan timme - oftast ledsen - vilket resulterat i myyycket trötta föräldrar. Att muta med bröstet funkar inte varje gång heller, ibland är hon pigg och kräver underhållning och ibland är hon bara arg/ledsen och vill inte äta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
441
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 983
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp