Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi försöker ju dra ner på nattamningen då hon inte äter ordentligt mer än max två gånger så maken har fått börja ta mer pass under natten och det fungerar ganska bra. Nu har jag också börjat kunna söva henne nån gång mitt i natten utan bröstet vilket tidigare bara fungerade vid läggning. :bow:
Dock har hon knappt sovit mer än 2 h i sträck i natt, säkert på grund av tanden och att hon inte fick snutta. Och då min hemorrojder ( :arghh: :rage: ) är tillbaka ville jag inte kliva upp mer än vid amning så jag har sovit helt okej medan maken har rusat upp non stop och är därmed ganska sliten.
Hon drack vid 22 och sen vid 04, så hon var inte hungrig på mjölk vid 07 när vi klev upp. :up:
Nu ska vi se hur lång tid det tar att knuffa 04-amningen närmare morgonen så får vi alla sova längre och bättre. :)
Vi ger henne förstås mjölk om hon är hungrig, men det verkar mest vara en vana då de flesta sövningar nu går att få till utan att hon får dricka sig proppmätt innan. Ett extra plus är ju då att hon slipper kräka ner sin kudde då hon inte är konstant överfylld med mjölk. :up:
 
Här har vi fått en släng av mjölkstockning sådär härligt i 4 månaden. Så går det när bebis tycker att världen roligare än att äta. :meh: Det är inte stopp-stopp men det är ömt, rött och allmänt otrevligt.
I har två vita prickar i undre tandraden också och är väldigt angelägen om att gnaga på saker men jag hoppas det dröjer lite innan tänderna ploppar ut.
 
Ska fixa det :bow:

Har provat napp igen, nope. Bitring från Esska,nope. Kylbitsak, nope.

Men det där lät ju bra för det är ju inne i munnen hon vill åt.

Nej Phu... De andra faserna har varit lugna ändå... Men men
This too shall pass.... Med kaffetermosen i ena handen ;)

Dottern använde inga bitleksaker alls, därför var borstarna helt suveräna så hon minskade tuggandet på sina fingrar.
 
Planen till hösten är flytt till min hemort och att jag skall vara ledig. Har på skojs skull lämnat in en öppen arbetsansökan till sjukhuset. Mannen hade redan ringt och pratat med labben i våras och de hade ev en tjänst

I går ringde de till mig och bjöd ut arbete. Men har inte hört av sig till mannen. Vi har samma utbildning. Grejen är att han har examen (fick förra veckan) jag har inte ännu men har jobbat sedan 2014 på labben. Alla somrar och som inhoppare
 
E sover och har sovit sen halv ett :eek:
Vad hände med de där snabba halvtimmes pauserna?

Vi är hemskt trötta vi också. Ingen av oss kunde sova i natt (förutom E :angel:). Vi började spela lite dataspel igen så självklart blev det både sent och så var vi båda lite dataspelspeedade. Tog ett par timmar extra att somna. E sov hela natten, tack bästa bebis :love: men vaknade ändå halv sju, då hade korkade vi ändå fått sova fem timmar. Men men, det var roligt att spela så det var värt det :)
 
Exakt så även här.
Igår somnade Knoddrick till slut, när den nittonde elefanten balanserade på den pyttelilla tråden... (Känns som att det gick lättare att natta igår än dagarna innan. Hoppas på ännu lättare idag.)

Haha, minns med sonen hur jag kunde komma på mig själv att typ sjunga blinka lilla ekorren i granen till melodi av sov i ro till slut. För en är så trött i huvudet och bara känner sooooooov lilla bäbis.

Hoppas Knoddrick haft en bättre dag :heart

Nej, hela känsloregistret är verkligen precis under skinnet...
 
Haha, minns med sonen hur jag kunde komma på mig själv att typ sjunga blinka lilla ekorren i granen till melodi av sov i ro till slut. För en är så trött i huvudet och bara känner sooooooov lilla bäbis.

Hoppas Knoddrick haft en bättre dag :heart

Nej, hela känsloregistret är verkligen precis under skinnet...
Bättre dag idag, men fortfarande lite påverkad av den senaste veckans alla händelser. Somnade i min famn lättare än igår, men fortfarande inte lika smidigt som tidigare. Men men, det var mysigt ändå. Jag är starkare och mer i balans idag.
Haft det ganska mysigt idag:
Bus i sängen
https://www.instagram.com/p/BV7EJCkgZcWenCdgaMCAWMOb2GrCuliwman0AA0/
Promenad
https://www.instagram.com/p/BV7bgXLg0WbrQLPWmu_7lkqnQIZj1s79-8ARgk0/

Var och hämtade varor på REKO-ringen och hade tänkt att Knoddrick skulle ligga i vagnen, men det tyckte inte hon, så vagnen fick istället bära kyckling, kött och grönsaker. :D Knoddrick strålande glad i famnen.

Här en bild på dopklänningen, som min mormor gjorde när hon började få barnbarn.
https://www.instagram.com/p/BV1V7iOAM5lK9IBn_A52xTJiqKjrS5v9yPLt1A0/
 
Senast ändrad:
Ikväll hade Knoddrick kunna äta sig mätt på gröt. :heart Hon skulle dock ha sin medicin, så jag fick bryta gröten och byta till ersättning efter en stund. Och sen lite tuttmjölk på det. :D
 
Ikväll hade Knoddrick kunna äta sig mätt på gröt. :heart Hon skulle dock ha sin medicin, så jag fick bryta gröten och byta till ersättning efter en stund. Och sen lite tuttmjölk på det. :D
Allt det där kom upp igen. Började för drygt en timme sen. Varit lugnt nu sen halv (20 minuter). Hulkat upp gult (magsyra) oxå. Maken ringde 112 när Knoddrick inte verkade få upp nåt eller få luft heller, så ambulansen har varit här och kollat på henne. Magen låter, andningen blev mindre rosslig medans de var här, luftvägarna låter fint, hjärtat bra. Jag har ammat lite och väntar nu på att se om hon får behålla det.
 
Bättre dag idag, men fortfarande lite påverkad av den senaste veckans alla händelser. Somnade i min famn lättare än igår, men fortfarande inte lika smidigt som tidigare. Men men, det var mysigt ändå. Jag är starkare och mer i balans idag.
Haft det ganska mysigt idag:
Bus i sängen
https://www.instagram.com/p/BV7EJCkgZcWenCdgaMCAWMOb2GrCuliwman0AA0/
Promenad
https://www.instagram.com/p/BV7bgXLg0WbrQLPWmu_7lkqnQIZj1s79-8ARgk0/

Var och hämtade varor på REKO-ringen och hade tänkt att Knoddrick skulle ligga i vagnen, men det tyckte inte hon, så vagnen fick istället bära kyckling, kött och grönsaker. :D Knoddrick strålande glad i famnen.

Här en bild på dopklänningen, som min mormor gjorde när hon började få barnbarn.
https://www.instagram.com/p/BV1V7iOAM5lK9IBn_A52xTJiqKjrS5v9yPLt1A0/

Vilken fin body! Vart kommer den ifrån? Kul med reko-ringen, jag har precis upptäckt det fenomenet så har inte hunnit handla än, är det bra? :)
 
Allt det där kom upp igen. Började för drygt en timme sen. Varit lugnt nu sen halv (20 minuter). Hulkat upp gult (magsyra) oxå. Maken ringde 112 när Knoddrick inte verkade få upp nåt eller få luft heller, så ambulansen har varit här och kollat på henne. Magen låter, andningen blev mindre rosslig medans de var här, luftvägarna låter fint, hjärtat bra. Jag har ammat lite och väntar nu på att se om hon får behålla det.
Usch då, hoppas det var lugnt efter amningen. :( :heart
 
Vilken fin body! Vart kommer den ifrån? Kul med reko-ringen, jag har precis upptäckt det fenomenet så har inte hunnit handla än, är det bra? :)
Bodyn har jag köpt på klädbytardag, men det står "myware baby" på lappen.

Jag tycker ring-tanken är jättebra. Som jag sa till tjejen från tidningen så gillar jag grejen att kunna handla lokalt utan att behöva åka runt till varje enstaka gård, som jag gjort tidigare. Och jag gillar att i förväg veta vad jag får med mig hem och ungefär vad det kostar.
 
Bodyn har jag köpt på klädbytardag, men det står "myware baby" på lappen.

Jag tycker ring-tanken är jättebra. Som jag sa till tjejen från tidningen så gillar jag grejen att kunna handla lokalt utan att behöva åka runt till varje enstaka gård, som jag gjort tidigare. Och jag gillar att i förväg veta vad jag får med mig hem och ungefär vad det kostar.

Åh ska kolla om den kan finnas kvar :)

Ja jag gillar också konceptet även om jag ännu inte testat, nu har rekoringen i örebro sommaruppehåll men hoppas testa till hösten :)
 
Topp 1 saker som stör mig som jag inte trodde skulle störa mig innan jag fick barn.

När folk ger positiva kommentarer om mitt barns utseende.
Herregud kan folk sluta säga att mitt barn är söt, har perfekta läppar, fina ögonfransar osv. Vi mötte en gubbe som sa "hon är fantastisk", "hon är underbar", "hon är så härligt glad". Det kändes så mycket roligare och trevligare.
 
Hur går det? ❤

Kl
Igår vände I från rygg till mage två gånger på raken. :love:
:heart Just nu ligger hon och pratar ocg skrattar bredvid mig i soffan. Hon är piggare än inatt och återfått sin normala hudfärg och hon kissar, äter, fiser...men lite påverkad är hon fortfarande. Både bvc-sköterskan och barnmedicin vill att jag ringer om hon kräks mer. Bvc-sköterskan håller med mig om att det känns mycket märkligt och inte borde vara gröten och barnmedicin har pratat med läkaren som inte tror att det är medicinen, men de vill ju veta om det händer fler gånger eftersom medicinen kan påverka både hjärta, andning och annat.
Känns bra med deras stöd i a f.



Vänta du tills vända till mage är det enda som gäller. På skötbordet, i sängen, i soffan, i gymmet, på amningskudden, i vagnen och alldeles säkert även i babyskyddet. :D
 
Alltså jag har ju lovat mig själv att inte stressa över vad andras ungar gör men när jag läser om bebbar i samma ålder som vill smaka på de vuxnas mat.. :nailbiting: Min lille är 110% ointresserad av vår mat. Av samtliga burkar som finns att tillgå i affären (utom katrinplommon för vi behöver då rakt inte den effekten på magen). Av gröt. Och nu även av hemmagjort mos gjort på exv sötpotatis och ersättning. Allt ratas och grimaseras. Kallt, varmt, rumstempererat. Lilleman är ju iofs bara knappt 5 månader men lite stressad känner jag mig ändå. Fast jag fattar ju att han sannolikt borde lära sig typ nån gång närmaste halvåret eller så.. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
439
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 891
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 980
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp