Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ofta äter era? Hur gamla är de nu?

På dagarna vill Knoddrick amma med två timmars mellanrum om vi är hemma. Den dagliga turen till stallet kan få henne att sova lite längre och därför inte äta lika tätt just då. Hon blev 12 veckor gammal i fredags.

Min äter bara ersättning var tredje/fjärde timme ungefär beroende på. Nu de senaste dagarna äter hon nästan 150ml per mål vilket gör att hon inte alls äter lika ofta.

På natten äter hon med fem timmars mellanrum. Men då pratar vi om 200ml per måltid. Hungrig bebis!
 
Hur ofta äter era? Hur gamla är de nu?

På dagarna vill Knoddrick amma med två timmars mellanrum om vi är hemma. Den dagliga turen till stallet kan få henne att sova lite längre och därför inte äta lika tätt just då. Hon blev 12 veckor gammal i fredags.
Min plutta blir 8 veckor i morgon. Om vi är hemma kan hon äta typ hela tiden känns det som. Varje-varann timme säkert. Är vi borta blir det var tredje ungefär. På natten brukar hon äta vid kl 2, 5 och 7 ungefär.
 
Vad ni skriver. Jag hinner inte med. :D

Inte bara vi som har strul med fk alltså...

I somnade för tidigt igår kväll. Vid 19 ungefär och brukar somna vid 21. Det resulterade i att vid 2tiden vaknade hon och tyckte klockan var typ vid 5. :cautious: så då körde hon sitt morgonsprattel. Fantastiskt roligt att försöka natta om bebis när man själv är dödstrött. Vid 6 tröttnade sambon och gick upp, ungefär 3 timmar tidigare än nödvändigt. :angel:
 
Precis så. Har tagit upp reflux med bvc förut, men då ville de avvakta. Nu tycker jag att vi väntat länge nog, speciellt eftersom du beskriver väldigt likt. Tack.

Nexium borde det vara, ja.
:arghh: Grät på vägen till bilen efter besöket. Tydligen är det bara barnets viktkurva som är viktigt. Hur föräldrarna uppfattar att barnet mår mellan besöken är tydligen inte viktigt. :arghh::arghh::arghh:

Blir så ledsen.

Vår BVC-sköterska är däremot fantastisk. :heart
 
Hur ofta äter era? Hur gamla är de nu?

På dagarna vill Knoddrick amma med två timmars mellanrum om vi är hemma. Den dagliga turen till stallet kan få henne att sova lite längre och därför inte äta lika tätt just då. Hon blev 12 veckor gammal i fredags.

Vilja 5 månader äter ersättning, var 3-4 timme dagtid, äter vid ca 19 på kvällen och somnar. Brukar mata igen vid ca 23 och sen sover hon till 07-08 på morgonen. Så hon äter ingenting på natten, skönt :) Till skillnad från storebror som åt varannan timme på nätterna i säkert 4 månader. Annars äter hon ibland gröt på morgonen, imorse åt hon en hel portion :D nu ser jag fram emot 6-månadersdagen så hon kan få börja testa lite annat än bara gröt, nån fruktpuré och lite majskrokar :p
 
Vad ni skriver. Jag hinner inte med. :D

Inte bara vi som har strul med fk alltså...

I somnade för tidigt igår kväll. Vid 19 ungefär och brukar somna vid 21. Det resulterade i att vid 2tiden vaknade hon och tyckte klockan var typ vid 5. :cautious: så då körde hon sitt morgonsprattel. Fantastiskt roligt att försöka natta om bebis när man själv är dödstrött. Vid 6 tröttnade sambon och gick upp, ungefär 3 timmar tidigare än nödvändigt. :angel:

Min körde också sitt morgonsprattel vid 04. Jag var inte imponerad och låg platt som en död fisk för att hon inte skulle se att jag var vaken :D

Vid cirka 05 somnade hon äntligen om och sov tack och lov två timmar.

Vi har nyss lagt henne. Hon brukar läggas vid 18 men jag vill inte behöva gå upp så jätte tidigt. Får se om det funkar eller om hon ändå vaknar jätte tidigt.
 
Min körde också sitt morgonsprattel vid 04. Jag var inte imponerad och låg platt som en död fisk för att hon inte skulle se att jag var vaken :D

Vid cirka 05 somnade hon äntligen om och sov tack och lov två timmar.

Vi har nyss lagt henne. Hon brukar läggas vid 18 men jag vill inte behöva gå upp så jätte tidigt. Får se om det funkar eller om hon ändå vaknar jätte tidigt.
Hihi ja om de ser att man är vaken blir det ju ännu värre. Lyckan i Is ögon om hon ser att man är vaken. :D

Vad tidigt ni lägger henne. Sover hon hela natten till morgon sen?
 
Vi brukar börja läggning kring 19. Ibland somnar han på 10 min, ibland 60 min. Brukar vakna runt 22 för att ammas och sedan varanna till var tredje timme nattetid. Brukar byta blöja 22 och sedan först på morgonen.

Väntar på stt vi skall få börja ge gröt så att nätterna blir bättre. Testade även att byta bort sovpåsen i ylle (har använts i ställe för pyjamas) till pyjamas då han varit så svettig nu på nätterna
 
Hihi ja om de ser att man är vaken blir det ju ännu värre. Lyckan i Is ögon om hon ser att man är vaken. :D

Vad tidigt ni lägger henne. Sover hon hela natten till morgon sen?

Hon sover till 23-23.30, äter lite och somnar om. Vaknar oftast mellan 05-06, äter och somnar om en liten sväng till cirka 07.

Men då sover hon skräp just nu på dagarna. Tar väl igen det på nätterna.
 
Hon sover till 23-23.30, äter lite och somnar om. Vaknar oftast mellan 05-06, äter och somnar om en liten sväng till cirka 07.

Men då sover hon skräp just nu på dagarna. Tar väl igen det på nätterna.
Vad skönt! Att hon sover så mycket på natten alltså, inte att hon sover dåligt på dagen
 
:arghh: Grät på vägen till bilen efter besöket. Tydligen är det bara barnets viktkurva som är viktigt. Hur föräldrarna uppfattar att barnet mår mellan besöken är tydligen inte viktigt. :arghh::arghh::arghh:

Blir så ledsen.

Vår BVC-sköterska är däremot fantastisk. :heart

Nää :arghh: Det är så dåligt det där med viktkurvan, dom resonerade lika med min son tills jag bröt ihop och iprincip sa att jag inte åkte hem förrens dom gjorde nåt.
Min son har alltid gått upp fint i vikt..
Sen att både min mamma, bror och jag hade reflux som små, det ville dom inte lyssna på. Jag har fortfarande problem med att magmunnen inte håller helt tätt och får lätt uppstötningar även som ogravid.

Skönt att bvc-sköterskan är bra, det var vår med, det gör så mycket! :heart
Stor kram! Fortsätt bråka, det är tyvärr det ända som funkar. Hoppas dom ger sig och kollar ordentligt varför hon mår som hon mår! :heart
 
Nää :arghh: Det är så dåligt det där med viktkurvan, dom resonerade lika med min son tills jag bröt ihop och iprincip sa att jag inte åkte hem förrens dom gjorde nåt.
Min son har alltid gått upp fint i vikt..
Sen att både min mamma, bror och jag hade reflux som små, det ville dom inte lyssna på. Jag har fortfarande problem med att magmunnen inte håller helt tätt och får lätt uppstötningar även som ogravid.

Skönt att bvc-sköterskan är bra, det var vår med, det gör så mycket! :heart
Stor kram! Fortsätt bråka, det är tyvärr det ända som funkar. Hoppas dom ger sig och kollar ordentligt varför hon mår som hon mår! :heart

Sköterskan snappade direkt upp situationen när hon passerade oss i korridoren, så imorn ringer hon Barnmottagningen och förklarar att vi inte kan vänta över en månad på att träffa dem angående smultronmärket (jag har försökt både ringa och åka förbi utan att få kontakt) och att vi behöver diskutera reflux. Tror hon även skulle ta upp det med vc-läkaren vi träffade idag, men det är jag så här efteråt lite osäker på. Hon är helt med på våran sida och menar oxå att så här kan inte Knoddrick må.

Ikväll fick vi ännu ett kvitto på att hon inte mår bra. Men nu sover hon sen en timme tillbaka, så jag hoppas natten blir bra.
 
Sköterskan snappade direkt upp situationen när hon passerade oss i korridoren, så imorn ringer hon Barnmottagningen och förklarar att vi inte kan vänta över en månad på att träffa dem angående smultronmärket (jag har försökt både ringa och åka förbi utan att få kontakt) och att vi behöver diskutera reflux. Tror hon även skulle ta upp det med vc-läkaren vi träffade idag, men det är jag så här efteråt lite osäker på. Hon är helt med på våran sida och menar oxå att så här kan inte Knoddrick må.

Ikväll fick vi ännu ett kvitto på att hon inte mår bra. Men nu sover hon sen en timme tillbaka, så jag hoppas natten blir bra.

Ja VC-läkare har jag inte mycket till övers, har äntligen hittat en vettig läkare på vårdcentralen och han är den enda vi går till med oss själva eller sonen.
Vilken toppen sköterska!!
Hoppas natten blir bra..!
 
:banghead: trött man blir alltså!

Sambon var tvungen att fylla i papper där han skulle uppge hur många timmar om dagen respektive månaden han jobbar. Det är ju typ helt omöjligt att svara på. Vissa dagar kan det ju vara 4h och nästa dag 12h. Allt beror ju på hur mycket och långa jobb han har. Sen ska man svära på heder och samvete att uppgifterna stämmer. :cautious:

Lite OT, men sådär höll min A-kassa på när jag var arbetslös men lyckades få ihop timmar lite här och var. Så jag ringde upp dem och de sa att jag bara behövde fylla i dag för dag så löste det sig. Ett år senare hörde de av sig för deras uppgifter stämde inte med dem jag lämnat in. Jävla tur att jag sparat min dagbok där jag skrivit in exakt hur många timmar på vilken dag jag jobbat.
 
Hur ofta äter era? Hur gamla är de nu?

På dagarna vill Knoddrick amma med två timmars mellanrum om vi är hemma. Den dagliga turen till stallet kan få henne att sova lite längre och därför inte äta lika tätt just då. Hon blev 12 veckor gammal i fredags.

Ungefär så här ser vår dag ut (med reservation såklart! :p), helammar än så länge. Han är väl en dag yngre än Knoddrick (han är född 28e jan)?

6-10 Äter 1-2 ggr per timme
10-14 sover, äter och får nya blöja när han vaknar
14-17 sover, äter och får ny blöja när han vaknar
17-21 äter 1-2 ggr per timme
21-03 sover, äter och får ny blöja när han vaknar
03-06 sover

Han sover mycket den här grabben :p Natten mellan söndag och måndag sov han 21-06! Trodde helt seriöst att mina bröst förvandlats till stenar...
 
Jag har först nu förstått hur oerhört stelbent försäkringskassans system är, och det är ju rena vetenskapen att begripa sig på deras fjorton regler som påverkar varandra sinsemellan. Min sambo har fortfarande inte fått ut pengar för första tiden, trots att de ringt oss flera gånger och vi förklarat att han visst var hemma en dag före Siris födelse (vet de inte att en förlossning inte nödvändigtvis börjar samma dag som barnet föds?). Jaja, det är ju tur att jag är föräldraledig så att jag har tid att resonera med dem.

Siri har varit ovanligt missnöjd de senaste dagarna, och jag funderar på om det kan ha att göra med vad jag äter. För att få bättre fart på min mage har jag ökat mängden nötter, linser, grönsaker och katrinplommon men då verkar hon bli desto oroligare. Det känns som en svår ekvation- antingen funkar min mage eller hennes. Jag har dragit ned på plommonen idag så får vi se om vi får en bättre dag imorgon.

Ikväll tog jag också en första löprunda på nästan ett år. Den var kort och det var sjukt jobbigt med flåset men det gick! Hurra!

Gillar löprundan! :D (Din alltså, jag skulle aldrig få för mig att springa en runda själv :p)
 
Vad skall jag hitta på fredag-måndag

Mannen bestämde sig för att "tända av" på nikotintabletter. Han har ätit motsvarande 30 cigaretter/dag. Testat att trappa ner men fungerar inte så nu skall han tvärsluta

Vi inser båda att spädbarn med utvecklingssprång och man med abstinens inte är en bra kombination. Så han låser in sig i pojkrummet över helgen.

Medryttaren har hästen så behöver inte fundera på det. Kommer bli tungt men kommer klättra på väggarna om jag inte hittar på nått
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp