Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite förvirrad av det där med rotavirusvaccinet. Det har inte ens nämnts på våran bvc. Även om de inte erbjuder det inom sitt ordinarie program så tycker jag ändå att de borde nämna det. I grannlänet erbjuds det ju till alla...

Vi har fått rotavaccinet gratis på BVC. De frågade också så inget vi tog upp. Vi tillhör ju samma län. Märkligt att det ska skilja mellan olika BVC.
 
Hitta äntligen en tunn våroverall till ett pris som inte dödar. Köpte st 68 men han drunknar seriöst i den. Ben och armar 10 cm för långa. Så byta så den passar NU (vill kunna ha den i bilskyddet så då borden den ju vara tightare) Eller skall jag behålla och hoppas han kan använda den till hösten? Den är lättfodrad

Just nu, nästan fem månader gammal drar han 62 på kläder (hemmamätning säger han är 63 cm)
 
Hitta äntligen en tunn våroverall till ett pris som inte dödar. Köpte st 68 men han drunknar seriöst i den. Ben och armar 10 cm för långa. Så byta så den passar NU (vill kunna ha den i bilskyddet så då borden den ju vara tightare) Eller skall jag behålla och hoppas han kan använda den till hösten? Den är lättfodrad

Just nu, nästan fem månader gammal drar han 62 på kläder (hemmamätning säger han är 63 cm)
Vi börjar nosa på 74... 64 cm lång, 6,4 kg tung, 13 veckor idag. Långa ben kräver större storlek i ytterplagg - har fodrad fleeceoverall i både 62 och 68 just nu och kan inte längre vika över fotgrejerna i den mindre, fötterna måste få sticka ut. Men t ex bodys funkar i 60-storlekarna fint, så länge ärmarna inte är för korta eller tighta.

Klädbytardag imorn. Hoppas hitta en tunn ytteroverall. Och pyjamasar. Borde gå igenom garderoben idag, känner jag nu.
 
Hitta äntligen en tunn våroverall till ett pris som inte dödar. Köpte st 68 men han drunknar seriöst i den. Ben och armar 10 cm för långa. Så byta så den passar NU (vill kunna ha den i bilskyddet så då borden den ju vara tightare) Eller skall jag behålla och hoppas han kan använda den till hösten? Den är lättfodrad

Just nu, nästan fem månader gammal drar han 62 på kläder (hemmamätning säger han är 63 cm)
Så till svaret på din fråga:
Jag hade behållt. Och använt redan nu.
 
Hitta äntligen en tunn våroverall till ett pris som inte dödar. Köpte st 68 men han drunknar seriöst i den. Ben och armar 10 cm för långa. Så byta så den passar NU (vill kunna ha den i bilskyddet så då borden den ju vara tightare) Eller skall jag behålla och hoppas han kan använda den till hösten? Den är lättfodrad

Just nu, nästan fem månader gammal drar han 62 på kläder (hemmamätning säger han är 63 cm)
Behåll!
Om den är tunt fodrad borde plutten ändå rymmas bra i bilskyddet och ni har en overall redo tills när det börjar bli kyligt igen. :up:
 
Vilka bajsnätter vi haft nu. Jag är så trött.

Hon sover jätte oroligt. Sparkar, flaxar, sprattlar. Vaknar och gallskriker hysteriskt för att sedan somna om igen. Sover kanske 1-2 timmar för att sedan vakna och så börjar det om. Men bara efter klockan 12 på natten. Innan dess sover hon som en klubbad säl (jag också) men tre timmars sömn blir man inte pigg på, jag har så svårt att slappna av när hon väl börjat.

Sover med öronproppar även fast jag sover med henne för att stänga ut de värsta sprattlandet.

Känner mig som en zombie.
 
Så till svaret på din fråga:
Jag hade behållt. Och använt redan nu.

Jämförde den med vinteroverallen vi fått som är st 74 (och skall motsvara storleken) denna var större så tror den är stor i storleken.
Blir nog att byta känner jag. Trött på overaller som de skall växas i. Han har hållit sig stadigt med att växa två cm/månad.
 
Apropå storlekar så tycker jag dom är sjukt konstiga. Eller är det bara min? Hon är 55 cm lång och drar fortfarande 52. Bodys är för långa i armarna. Hon drunknar i sin overall som är 56. Alla brallor är förstora både i midjan och på längden. :cautious:
 
Apropå storlekar så tycker jag dom är sjukt konstiga. Eller är det bara min? Hon är 55 cm lång och drar fortfarande 52. Bodys är för långa i armarna. Hon drunknar i sin overall som är 56. Alla brallor är förstora både i midjan och på längden. :cautious:
Jo dom är jättekonstiga:cautious: borde helt ärligt finnas nån standard vad gäller storleksmärkning tillverkarna måste följa :meh:
Vi har bodys märkta 74 som är mindre än 56, samma med byxor.. Jag tror dottern hade åtminstone ett par byxor märkta 68 till hon var över året :crazy:
 
Nu rann det över fullständigt.

Är hungrig, trött och stressad. Inte nog med det så blev ungen trött och hungrig. Gick runt och fräste att jag ska fan göra allt åt alla hela tiden, det stämmer inte egentligen men när jag sovit skit hela veckan tänker jag inte direkt på vad jag slänger ur mig.

Sambon smög runt, gjorde iordning mat och tog med sig lillan in i sängen. Jag ska gå till Ica och hämta paket samt posta inbjudningarna till namngivningen. De skulle postats i förrigår men jag har bara inte orkat.
 
Apropå storlekar så tycker jag dom är sjukt konstiga. Eller är det bara min? Hon är 55 cm lång och drar fortfarande 52. Bodys är för långa i armarna. Hon drunknar i sin overall som är 56. Alla brallor är förstora både i midjan och på längden. :cautious:
Vi har tre särkar som vi haft hela bebistiden i storlekarna 50, 54 och 74.
Nu drar I storlek 74/80, hon kan fortfarande ha alla särkarna och jag la just undan en pyjamas i storlek 68 från skötväskan och ersatte den med 54-särken som hon kommer kunna ha ett tag till då den är störts av de tre. :rofl:
 
Vas duktiga ni är som skriver :o

Jag försöker mest få vardagen att gå ihop, har levt i hopp om att ju äldre dottern blir desto lättare men tji fick jag:rofl:

Dels har storebror förstått att om man är lite extra hårdhänt mot lillasyster så får man snabbt uppmärksamhet (om än negativ) av mamma... Samt att lillasyster inte alls vill sova på dagarna längre så att jag kan ägna mig åt storebror O_o

Men men, hon växer och frodas. Storlek 62 börjar bli för litet och jag har knappt inga kläder. Dop 21/5 och ingenting är klart, med brodern hade man planerat innan han föddes i princip:rofl:
 
Jag var ju förresten hos bvc igår och mätte och vägde som vanligt. Hon hade gått upp i vikt som normalt men knappt vuxit något. Det var ingen fara sa sköterskan för det kunde bero på hur hon sträckte ut sig och så.

Vi pratade i alla fall om att jag kunde ge lite ersättning då och då. Hon går ju upp i vikt som hon ska så det var inget nödvändigt. Men jag upplever vissa kvällar att min mjölk liksom "tar slut". Svårt att förklara men tuttarna känns liksom tomma och I blir frustrerad och sväljer massa luft. Det blir liksom stress så pappan får ta henne tills det känns som mjölken runnit till igen. Inte så kul för någon av oss. Jag kan dessa sitta och amma typ hela kvällen utan att det känns som hon blir mätt.

Jag är ju lite rädd att det ska sabba amningen och jätterädd för inte i magen. Ni som ger ersättning också, vad har ni för flaska och vad ger ni för ersättning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp