Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skall jag hitta på fredag-måndag

Mannen bestämde sig för att "tända av" på nikotintabletter. Han har ätit motsvarande 30 cigaretter/dag. Testat att trappa ner men fungerar inte så nu skall han tvärsluta

Vi inser båda att spädbarn med utvecklingssprång och man med abstinens inte är en bra kombination. Så han låser in sig i pojkrummet över helgen.

Medryttaren har hästen så behöver inte fundera på det. Kommer bli tungt men kommer klättra på väggarna om jag inte hittar på nått

Oj hjälp vad mkt! Då förstår jag att ni kanske inte ska vara i närheten! Hälsa på dina föräldrar, kanske sova kvar? Fika med kompisar? Gå långa promenader, eller ja som benet klarar av. Shoppa något som behöver shoppas! ( eller något som inte behöver shoppas )
 
Vad skall jag hitta på fredag-måndag

Mannen bestämde sig för att "tända av" på nikotintabletter. Han har ätit motsvarande 30 cigaretter/dag. Testat att trappa ner men fungerar inte så nu skall han tvärsluta

Vi inser båda att spädbarn med utvecklingssprång och man med abstinens inte är en bra kombination. Så han låser in sig i pojkrummet över helgen.

Medryttaren har hästen så behöver inte fundera på det. Kommer bli tungt men kommer klättra på väggarna om jag inte hittar på nått
Hälsa på folk, kanske till och med sova över. Gör små utflykter under dagen, t.ex. gå ut och sätt dig på en bänk med bebis i barnvagn brevid om det är soligt väder och en termos med god varm dryck och bara var. Hitta nya promenader på andra sidan stan.
 
Ungefär så här ser vår dag ut (med reservation såklart! :p), helammar än så länge. Han är väl en dag yngre än Knoddrick (han är född 28e jan)?

6-10 Äter 1-2 ggr per timme
10-14 sover, äter och får nya blöja när han vaknar
14-17 sover, äter och får ny blöja när han vaknar
17-21 äter 1-2 ggr per timme
21-03 sover, äter och får ny blöja när han vaknar
03-06 sover

Han sover mycket den här grabben :p Natten mellan söndag och måndag sov han 21-06! Trodde helt seriöst att mina bröst förvandlats till stenar...
Japp, skiljer en dag. :D

Oj, vad härligt det såg ut att kunna skriva så pass fasta rutiner. Vore najs.
 
Ingen bra dag. Sigrid mår inte bra. Sovit en kvart sen kl 16. Gasig mage. Nya prickar.

:arghh:

Jag är helt slut.

Bvc imorgon.
 
Japp, skiljer en dag. :D

Oj, vad härligt det såg ut att kunna skriva så pass fasta rutiner. Vore najs.

Jag älskar att vi ens har rutiner! Med dottern hade jag inga alls, för det gick inte. Det enda jag med säkerhet kunde säga var att hon somnade 01 och sov till 10 med två till tre uppvak där emellan. Sen var dagarna bara ett enda bärande, tröstande och ammande. Kunde inte lägga ifrån mig eller lämna ifrån mig henne alls. Så det här, det är inget annat än ren och skär lyx för mig, för rutiner var inget jag var bortskämd med precis sen innan. Däremot blev det ju lite rutiner av sig själv när hon blev lite äldre.

Ingen bra dag. Sigrid mår inte bra. Sovit en kvart sen kl 16. Gasig mage. Nya prickar.

:arghh:

Jag är helt slut.

Bvc imorgon.

:( Stackars liten, fy för.
 
Vilken kväll! Ligger i ett mycket efterlängtat saltbad just nu.

Större delen av kvällen har lillen varit så fruktansvärt ledsen och när han lugnat sig har han börjat stortjuta för minsta lilla ljud. När han är så upprörd kan jag inte amma honom för han suger inte tag ordentligt och då kommer det ju såklart ingen mjölk. Försökte pumpa men det gick inte alls när han gallskrek så, vart alldeles för stressad inombords. Till slut fick jag honom så pass lugn att han kunde amma och då nyser sambon (sådär superhögt som vissa män gör) varpå lillen blir skrämd och så börjar vi om igen... Han har dessutom sovit riktigt kasst idag, jag skyller lite på föräldraträffen i förmiddags som gjorde att han var vaken när han egentligen borde sovit och det rubbade tydligen hela dagen för honom. Han har inte bajsat sen i söndags så förmodligen hade han lite kämpigt med magen också, fes på bra men inget bajs. När han äntligen somnat i lugn och ro i vårt sovrum ska jag plocka isär pumpen för att diska och koka den. Ventilen spricker :arghh: Vad är det här för skitdag, helt ärligt!

Kom hem från stallet halv sju och har sprungit runt i sportbh och trosor sen dess och längtat efter det här badet men det kom lite annat emellan först. Trycker i mig lite chips också. För det behöver jag :D
 
Jag älskar att vi ens har rutiner! Med dottern hade jag inga alls, för det gick inte. Det enda jag med säkerhet kunde säga var att hon somnade 01 och sov till 10 med två till tre uppvak där emellan. Sen var dagarna bara ett enda bärande, tröstande och ammande. Kunde inte lägga ifrån mig eller lämna ifrån mig henne alls. Så det här, det är inget annat än ren och skär lyx för mig, för rutiner var inget jag var bortskämd med precis sen innan. Däremot blev det ju lite rutiner av sig själv när hon blev lite äldre.

Jag längtar efter rutiner. Kvällarna börjar forma sig...eller var på väg att göra det innan hon började må dåligt. Nätterna är ju som de är och mornarna styrs av nätterna och kvällarna. Mellan 10 och 19 är vi helt vilse. Men det kommer väl, nån gång.
Allt måste inte vara skrivet i sten, men nån slags uppfattning om hur vi lägger upp dagarna vore najs.


Äh, vi är nog vilse mest hela tiden.
 
Igår var jag och I iväg och hälsade på en vän och hennes bebis S.
Den första timmen var I gråtig, orolig och rädd men hon blev mer nyfiken eftersom och en dryg timme senare var hon glad även i min kompis famn. :heart Vi hade verkligen en trevlig och fin dag där och måste ses oftare.

S var jättecharmig och försökte kommunicera med och röra vid I lite hela tiden och på slutet av besöket "pratade" dem med varandra och pillade på varandras händer. :love:
Det gick också hur bra som helst att köra med henne i bilen alldeles själv då vännens hus är 20 min bilfärd från oss. :banana:
Nu känner jag mig modig och motiverad att hälsa på fler människor med I. :D
 
Gissa vem som sov mellan 22-3.30 inatt. :D

Idag ska vi ta Rota-vaccin
Jag är lite förvirrad av det där med rotavirusvaccinet. Det har inte ens nämnts på våran bvc. Även om de inte erbjuder det inom sitt ordinarie program så tycker jag ändå att de borde nämna det. I grannlänet erbjuds det ju till alla...
 
Jag längtar efter rutiner. Kvällarna börjar forma sig...eller var på väg att göra det innan hon började må dåligt. Nätterna är ju som de är och mornarna styrs av nätterna och kvällarna. Mellan 10 och 19 är vi helt vilse. Men det kommer väl, nån gång.
Allt måste inte vara skrivet i sten, men nån slags uppfattning om hur vi lägger upp dagarna vore najs.


Äh, vi är nog vilse mest hela tiden.

Kan trösta dig med att det kommer. Minns min första mammagrupp där alla berättade om hur fint upplagda deras dagar var med frukost prick åtta eller middagslur mellan 12.15 och 14.15 och jag bara "vi har inga rutiner, min dag styrs helt av min dotter". Alla försök att införa rutiner omkullkastades direkt av en mycket missnöjd bebis. Ett tag kände jag mig helt förstörd men kom över det och numera finns det nog ingen mer rutinfast människa (på gott och ont) än dottern :D
 
Jag är lite förvirrad av det där med rotavirusvaccinet. Det har inte ens nämnts på våran bvc. Även om de inte erbjuder det inom sitt ordinarie program så tycker jag ändå att de borde nämna det. I grannlänet erbjuds det ju till alla...
Ja det är ju väldigt konstigt? :confused: här erbjuds det till alla som sagt. Konstigt att det är så olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp